2013-11-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Är det någon som kan klargöra vad bortamålsprincipen exakt innebär. Bortamål mer värda, det fattar jag med. Men vad går man på i inbördes ordning?

Tex
Poäng
Målskillnad
Bortamål??

Bortamål är värda dubbelt. Blir det t.ex 2-1 till Portugal idag sen 1-1 på tisdag så kommer Portugal gå vidare. Så bästa möjliga är vinst eller kryss idag för att ha så stora chanser som möjligt att gå vidare.

Om nu inte även jag har uppfattat detta helt fel?
2013-11-15, 16:24
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmogenTomat
Bortamål är värda dubbelt. Blir det t.ex 2-1 till Portugal idag sen 1-1 på tisdag så kommer Portugal gå vidare. Så bästa möjliga är vinst eller kryss idag för att ha så stora chanser som möjligt att gå vidare.

Bortamål är inte värda dubbelt. Det är en vanlig missuppfattning. Bortamål har endast betydelse om lagen har gjort lika många mål och har lika många "poäng".

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag tror inte att Sverige har nån chans idag. Vi kanske får in nått mål men portugal kommer att spela skjortan av medelmåttorna till backar.
Det är ganska konstigt att dom inte ens når upp tii allsvensk klass.
Problemet är som du nämner, backlinjen. Sverige har hyggliga backar, inga världsspelare men helt klart habila lirare som borde kunna stå emot en portugisisk offensiv. Hamrén har dessvärre misslyckats kapitalt med att få dessa samspelade. Därför är det märkligt att man startar med Elm. Å andra sidan är Hamréns taktiker eller laguppställningar sällan genomtänkta utan tycks snarast vara slumpmässiga.
2013-11-15, 16:25
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Tänk dig en grupp som enbart består av Sverige och Portugal. I första hand utgår man från poäng. I andra hand målskillnad. I tredje hand gjorda bortamål. I fjärde hand vet jag faktiskt inte, blir det förlängning då?

Ja förlängning. Och där fortsätter bortamålsregeln att gälla konstigt nog till Sveriges nackdel om så sker.

Nu dags att införskaffa öl och dra till polarn för att skrika hem matchen! Så sjukt taggad!
2013-11-15, 16:25
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Hey,

Är det någon som har koll på var man kan streama matchen utomlands (Schweiz) - TV4 play sänder bara i Sverige. Det behöver inte vara någon gratis-stream från Långtbortistan, betalar hellre några kronor för ett test-abonnemang än sitter och klickar bort reklam pop-ups...

Tackar för svar!

Köp Mullvads VPN. Kostar 30:- i månaden och fungerar ypperligt för mig. Du kommer åt TV4s/SS/Fotbollskanalens matcher. Även hela SVT play etc.
2013-11-15, 16:28
Medlem
Portugal har, med Ronaldo på 2000-talet gått långt både i EM och VM turneringarna. Sveriges chanser är tyvärr mycket små, Portugal är ett världslag.

2013-11-15, 16:29
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmogenTomat
Så bästa möjliga är vinst eller kryss idag för att ha så stora chanser som möjligt att gå vidare.

Så bästa möjliga är alltså vinst? Got it chief.
2013-11-15, 16:29
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ja förlängning. Och där fortsätter bortamålsregeln att gälla konstigt nog till Sveriges nackdel om så sker.

Nu dags att införskaffa öl och dra till polarn för att skrika hem matchen! Så sjukt taggad!
Hur menar du att bortamålsregeln fortsätter att gälla vid förlängning?

Om dagens match slutar 1-0 och vår hemmamatch 1-0 (alltså 1-1) så har vi en förlängning. Menar du att om Portugal gör 1-1 i förlängningen och Sverige 2-1 så vinner Portugal snarare än att matchen går till straffar?

Jag trodde att resultatet, så att säga, nollställdes vid förlängning. Men jag har kanske fel.
2013-11-15, 16:31
Medlem
Obevekligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentVicks
Det är helg, du kan lägga ner akademikertugget nu.

Knäpp en öl och slå på TVn.

Det kan du ge dig fan på att jag ska!
2013-11-15, 16:32
Medlem
god.childs avatar
Citat:

Om dagens match slutar 1-0 och vår hemmamatch 1-0 (alltså 1-1) så har vi en förlängning. Menar du att om Portugal gör 1-1 i förlängningen och Sverige 2-1 så vinner Portugal snarare än att matchen går till straffar?

Jag trodde att resultatet, så att säga, nollställdes vid förlängning. Men jag har kanske fel.

Ja du har fattat rätt.
Helt sjuk regel som vi är många som svurit över i landslagstråden tidigare.
2013-11-15, 16:33
Medlem
Mellbergans avatar
Tack för alla svar på min fråga! Hinner inte svara alla. Förbereder stormatch här hemma med alla polare framför Tv:n.

Citat:
Ursprungligen postat av god.child

Skål på dig!
2013-11-15, 16:35
Medlem
Obevekligs avatar
Citat:

Det nollställs i T.ex. CL, men inte här konstigt nog. Du har nog fattat det rätt, vinner Sverige med 2-1 i ditt exempel går Portugal vidare på fler gjorda mål på bortaplan.
2013-11-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Så bästa möjliga är alltså vinst? Got it chief.

Ja självklart, det är det väll alltid (vet inte om det var menat att dumförklara mig..). Men i alla fall, blir det t.ex 1-0 till oss idag så kan vi spela t.ex 0-0 hemma på tisdag och vi är vidare. Är bara att tänka under matchens gång idag att 1 mål för Portugal idag är 1p, och 1 mål för oss är 2p.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in