2013-11-15, 16:04
Medlem
Bortamålsprincipen gäller väl?
2013-11-15, 16:05
Medlem
Obevekligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson

Korrekt uppfattat.
2013-11-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Tack.

Tro det eller ej, när jag skrev mitt inlägg så stod det inte i rubriken. Annars hade jag självklart nöjt mig med den informationen. No need to be rude, dude.

Hursomhelst. Jag tippar 2-1 till Zlatan mot Portugal. Ronaldo nätar en gång, och filmar 14 gånger och får kontrakt med Universal Studios och lägger fotbollskarriären på hyllan. Zlatan gör en skorpionbicycletahelikopterkick från 700 meter med ögonbindel efter att bollen sparkats mot Helena på VIP-läktaren, varpå Maximilian lägger upp den i volley innan den träffar, varpå Zlatan får hela Friends Arena att jubla, trots att matchen inte ens spelas där. Zlatan firar med att klä av sig naken och får rött och gult kort men också grönt kort för att spela nästa match eftersom Zlatan will be Zlatan.

Självklart sjunger Zlatan nationalsången under hela akten
2013-11-15, 16:08
Medlem
Cambijaos avatar
Har redan gett upp. Elm från start. Detta är fan inte sant.
2013-11-15, 16:09
Medlem
PermanentVickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obeveklig
Korrekt uppfattat.
Det är helg, du kan lägga ner akademikertugget nu.

Knäpp en öl och slå på TVn.
2013-11-15, 16:11
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Hey,

Är det någon som har koll på var man kan streama matchen utomlands (Schweiz) - TV4 play sänder bara i Sverige. Det behöver inte vara någon gratis-stream från Långtbortistan, betalar hellre några kronor för ett test-abonnemang än sitter och klickar bort reklam pop-ups...

Tackar för svar!

Såg att svenskaspel sänder den, om man kan se den utanför Sverige vet jag dock inte. Men det är ju värt att kolla upp.
2013-11-15, 16:13
Medlem
ringways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Behemoth1
Har på känn att Portugal kommer avgöra kvalet redan i kväll, de kommer spela på topp och när de gör det är de helt överlägsna Sverige. Det blir 3 eller 4-0 till Portugal.

Är rädd för att du har rätt, tror att Portugal avgör hela skiten ikväll.
2013-11-15, 16:13
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulhodson
Är det någon som kan klargöra vad bortamålsprincipen exakt innebär. Bortamål mer värda, det fattar jag med. Men vad går man på i inbördes ordning?

Tex
Poäng
Målskillnad
Bortamål??
2013-11-15, 16:17
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Är det någon som kan klargöra vad bortamålsprincipen exakt innebär. Bortamål mer värda, det fattar jag med. Men vad går man på i inbördes ordning?

Tex
Poäng
Målskillnad
Bortamål??

Man räknar bara totala mål gjorda under de två matcherna.

Hamnar dom på samma antal mål så kollar man om ena laget gjort fler bortamål. Har dom gjort lika många så blir det förlängning.
2013-11-15, 16:19
Medlem
Dr_Kronas avatar
Jag tror inte att Sverige har nån chans idag. Vi kanske får in nått mål men portugal kommer att spela skjortan av medelmåttorna till backar.
Det är ganska konstigt att dom inte ens når upp tii allsvensk klass.
2013-11-15, 16:19
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Tex
Poäng
Målskillnad
Bortamål??
Tänk dig en grupp som enbart består av Sverige och Portugal. I första hand utgår man från poäng. I andra hand målskillnad. I tredje hand gjorda bortamål. I fjärde hand vet jag faktiskt inte, blir det förlängning då?
2013-11-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Behemoth1
Försvaret är dåligt vare sig Nilsson eller Olsson spelar, när Olsson spelade gjorde han också en massa misstag som ledde till mål, så vi har tyvärr ingen bra back att välja mellan. Det är som att välja mellan pest eller kolera kan man säga.
Olsson är fortfarande en mycket bättre spelare och att han begått misstag är ingen anledning till att använda en generellt sämre spelare som även håller sämre dagsform.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in