Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Fan vad naiva alla ni är som tror att Sverige kryssar eller vinner idag, Portugal brukar ta sina chanser i dessa lägen, Portugal är en stor fotbollsnation till skillnad från Sverige. Sverige får sikta på OS-guld i hockey istället.
Om man gör en jämförelse både i dåtid och nutid så ser man att Sverige och Portugal är relativt jämbördiga när det kommer till fotboll (pratar enbart landslag nu). Visst Portugal är bättre idag och har varit det under 2000-talet men annars så Sverige långt ifrån ett litet land inom landslagsfotbollen och har meriter som minst sagt är jämbördiga med Portugal om inte bättre.
Sen så skulle jag inte vilja definiera Portugal som någon supermakt inom fotbollen eller som en stor fotbollsnation (iallafall inte i klass med de som jag nämner strax) . Visst ett bra landslag med en jävligt känd omslagspojke men det är inget Brasilien, Spanien, Argentina, Italien osv vi pratar om. Jag menar om Portugal är så bra varför kom de enbart tvåa i sin grupp, bakom "hockeylandet" Ryssland (inget om deras insats).
Sry om jag bashar på dig, är lite morgontrött och samtidigt jävligt taggad nu. Erkänn att du hade gillat det lite om säg Wernbloom manglat ner Cristian Ronaldo eller Pepe litegranna?