2013-11-15, 10:57
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fan vad naiva alla ni är som tror att Sverige kryssar eller vinner idag, Portugal brukar ta sina chanser i dessa lägen, Portugal är en stor fotbollsnation till skillnad från Sverige. Sverige får sikta på OS-guld i hockey istället.

Portugal har aldrig vunnit mot Sverige på hemmaplan, gick det då, kan det gå idag också
2013-11-15, 10:58
Medlem
Citat:
Fan vad naiva alla ni är som tror att Sverige kryssar eller vinner idag, Portugal brukar ta sina chanser i dessa lägen, Portugal är en stor fotbollsnation till skillnad från Sverige. Sverige får sikta på OS-guld i hockey istället.

Om man gör en jämförelse både i dåtid och nutid så ser man att Sverige och Portugal är relativt jämbördiga när det kommer till fotboll (pratar enbart landslag nu). Visst Portugal är bättre idag och har varit det under 2000-talet men annars så Sverige långt ifrån ett litet land inom landslagsfotbollen och har meriter som minst sagt är jämbördiga med Portugal om inte bättre.

Sen så skulle jag inte vilja definiera Portugal som någon supermakt inom fotbollen eller som en stor fotbollsnation (iallafall inte i klass med de som jag nämner strax) . Visst ett bra landslag med en jävligt känd omslagspojke men det är inget Brasilien, Spanien, Argentina, Italien osv vi pratar om. Jag menar om Portugal är så bra varför kom de enbart tvåa i sin grupp, bakom "hockeylandet" Ryssland (inget om deras insats).

Sry om jag bashar på dig, är lite morgontrött och samtidigt jävligt taggad nu. Erkänn att du hade gillat det lite om säg Wernbloom manglat ner Cristian Ronaldo eller Pepe litegranna?
2013-11-15, 11:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Om man gör en jämförelse både i dåtid och nutid så ser man att Sverige och Portugal är relativt jämbördiga när det kommer till fotboll (pratar enbart landslag nu). Visst Portugal är bättre idag och har varit det under 2000-talet men annars så Sverige långt ifrån ett litet land inom landslagsfotbollen och har meriter som minst sagt är jämbördiga med Portugal om inte bättre.

Sen så skulle jag inte vilja definiera Portugal som någon supermakt inom fotbollen eller som en stor fotbollsnation (iallafall inte i klass med de som jag nämner strax) . Visst ett bra landslag med en jävligt känd omslagspojke men det är inget Brasilien, Spanien, Argentina, Italien osv vi pratar om. Jag menar om Portugal är så bra varför kom de enbart tvåa i sin grupp, bakom "hockeylandet" Ryssland (inget om deras insats).

Sry om jag bashar på dig, är lite morgontrött och samtidigt jävligt taggad nu. Erkänn att du hade gillat det lite om säg Wernbloom manglat ner Cristian Ronaldo eller Pepe litegranna?
EM-final 2004, borde vunnit mot Spanien i EM-semifinalen 2012 (förlorade oturligt på straffar)

Den enda som skulle platsa i Portugals landslag är Zlatan....

Kvalitetsskillnad
2013-11-15, 11:16
Medlem
Busstations avatar
Citat:
EM-final 2004, borde vunnit mot Spanien i EM-semifinalen 2012 (förlorade oturligt på straffar)

Den enda som skulle platsa i Portugals landslag är Zlatan....

Kvalitetsskillnad

Ett lags byggs inte enbart på enskilda spelares prestationsförmåga utan även på lagsamarbetet och tillfälligheter. Du kanske har förträngt att Grekland vann EM för några år sedan med en trupp som på pappret var betydligt sämre än motståndarnas? Börjar bli tröttsamt med alla som ger upp innan ens avsparken blåsts av...
2013-11-15, 11:17
Medlem
Är det bara jag som är orolig för att vår vänsterkant är åt helvete för dålig defensivt. Kacaniklic kan ju inte försvara för 5 öre och även om Martin Olsson inte är hopplös i försvaret så är det ju inte hans starka sida och Portugal med Nani och Pereira är jävligt offensiva. Jag hade nästan hellre sett Elmander till vänster på mittfältet just för den sakens skull.
Dessutom vill jag ha upp Z högre i banan så att han kan hålla i bollen högre upp och de svenska laget kan flytta fram mer och få längre anfall, kan bli jobbigt annars om Portugal får komma i våg efter våg.

Vill ha en 11a likt denna.

Z
Elmander-Kim-Elm-Seb
Wernbloom
Olsson-Olsson-Nilsson-Lustig
Kung Isak
2013-11-15, 11:25
Moderator
Lobengulas avatar
Det är ju sällan man har så här spännande matcher och måtte det bli bra. Om nu Portugal vinner så ska det fan ske på ett ärligt sätt. Portugal drar sig inte för att fuska och det kan se ut lite som exemplen i videon:

http://www.youtube.com/watch?v=LC-H2wXK4T4
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Det blir vinst idag, tror grabbarna gör århundradens match och vinner med 3-1 och kanske man får se Zlatan sjunga nationalsången? Det skulle vara gräddet på moset..HAHA

Haha det vore något. Är väl ungefär lika troligt att Zlatan sjunger som att Ronaldo inte kommer filma ikväll.
Medlem
Fan är nervös redan nu
Backlinjen är high chaparall! Spelar dom som vanligt kan det stå 3-0 i halvtid och game over för Sverige.
Tippar på 4-1 till Portugal och hoppas med allt som är möjligt att jag har fel.

Jag är en av lyckliga få som lyckades vinna över ticknets hemsida och få biljetter till hemma returen så jag vill verkligen inte åka dit och veta att det ör kört innan matchen börjar.
2013-11-15, 11:35
Medlem
grasuggan99s avatar
Ser framemot matchen ikväll men jag tror dessvärre på nederlag ikväll och hoppas att vi kan slå dem i Stockholm. Har Tysklandsmatchen i åtanke och hur backlinjen såg ut då, visst att vi endast spelade om seedning mot Europas bästa landslag. Men så får det inte se ut ikväll.
2013-11-15, 11:41
Avslutad
Blir dyngspö ikväll tyvärr, svenska försvaret kommer inte hänga med när Ronaldo m.fl sätter fart, får hoppas Isaksson gör en sjukt bra insats ikväll då
2013-11-15, 12:01
Medlem
Pinkuss avatar
Fråga, är det HELT kört för Sverige om de förlorar båda matcherna mot Portugal, eller finns det fortfarande en möjlighet? Om de spelar en lika och fölorar en?
2013-11-15, 12:01
Medlem
LukeOnes avatar
Hey,

Är det någon som har koll på var man kan streama matchen utomlands (Schweiz) - TV4 play sänder bara i Sverige. Det behöver inte vara någon gratis-stream från Långtbortistan, betalar hellre några kronor för ett test-abonnemang än sitter och klickar bort reklam pop-ups...

Tackar för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in