2013-11-15, 15:32
Medlem
zero73s avatar
Citat från PT Live
Citat:
"Det blir ingen långvarig överläggning", säger rättens ordförande Katarina Lindgren.

Frikännande?
Citera
2013-11-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Handlade om alternativ gärningsman, MB och han inte var tillräckligt utredd
Att hans namn var uppe på Flashback redan 13 Maj

Att KJ's namn var uppe på Flashback menade dom väl? Att MB därmed kunnat ta reda på vem han var och var han bodde.
Citera
2013-11-15, 15:34
Medlem
"Det blir ingen långvarig överläggning", säger rättens ordförande Katarina Lindgren.

Det tycker jag tyder på att dom har sin bedömning klar.

Jag tror han kvarsitter i häktet tills dom faller och iom detta är det en fingervisning att dom bedömmer han skyldig.
Citera
2013-11-15, 15:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Joel Gustavsson på Piteå tidningen skall ha beröm för sitt kvicka citerande!

Han är kanon, får med allt det viktiga, utan personliga tillkortakommanden gällande åtalad.
Objektiv opartisk referering och snabb i fingrarna.
Citera
2013-11-15, 15:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Jag tror han kvarsitter i häktet tills dom faller och iom detta är det en fingervisning att dom bedömmer han skyldig.

Rätten kan inte döma han på grunval av aktuell FUP + teorier.

Blir KJ dömd tappar då jag tron på rättsväsendet...
Citera
2013-11-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Joel Gustavsson på Piteå tidningen skall ha beröm för sitt kvicka citerande!
Han är rapp ja. NSD tar in kommentarer vilket ger en viss dynamik. Men trots att dom är tre personer så missar dom detaljer ibland. PT är mer noga, men tar å andra sidan inte in kommentarer. Jag försöker följa bägge rapporteringarna men när det handlar om viktiga detaljer så träffar ofta den här Gustafsson på PT mer rätt än NSD.

Enligt PT: http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/direktrapportering-fran-styckmordsrattegangen-8018200-default.aspx
Citat:

Ja, dom kanske bara kommer meddela att häktningen kvarstår och att det kommer ytterligare besked kommer att lämnas nästa vecka, eller veckan därpå. Tror inte att tingsrätten meddelar beslut om någon beställning av RPU redan idag, rätten vill nog pröva skuldfrågan riktigt ordentligt först.

Kuriren gick för långt i sitt tvärsäkra påstående i morse:
Citat:
I dag kommer beskedet från Luleå tingsrätt: 22-åringen är skyldig till mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Tror inte att Alhem har formulerat sig precis så, det är någon på tidningen som har dragit i med det där om "idag".
Citera
2013-11-15, 15:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldenjet
Att KJ's namn var uppe på Flashback menade dom väl? Att MB därmed kunnat ta reda på vem han var och var han bodde.

Just det, det var det han menade.
Citera
2013-11-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Rätten kan inte döma han på grunval av aktuell FUP + teorier.

Blir KJ dömd tappar då jag tron på rättsväsendet...

Klart som fan att han är skyldig. Det är uppenbart.

Vissa här beter sig som nätverket kring Christine Schurrer.
Man hade mindre bevis mot henne.
Citera
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Pitetidningen var ju otroligt bra. Vad håller spanarna på med? Det är ju värre än felskrivna datum?

MB hade jobbat på NSD va eller är det bara att pitegrabben är snabbare i snatterpinnarna och skriver snabbare?

OK, det förklarar saken, håller med dig beträffande spaningen...tänk så bra för ALLA parter om den varit upplagd på ett trovärdigt sätt.
Citera
Bannlyst
Citat:

Jag tror som du. Det är för mycket emot honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Han är rapp ja. NSD tar in kommentarer vilket ger en viss dynamik. Men trots att dom är tre personer så missar dom detaljer ibland. PT är mer noga, men tar å andra sidan inte in kommentarer. Jag försöker följa bägge rapporteringarna men när det handlar om viktiga detaljer så träffar ofta den här Gustafsson på PT mer rätt än NSD.

Enligt PT: http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/direktrapportering-fran-styckmordsrattegangen-8018200-default.aspx

Ja, dom kanske bara kommer meddela att häktningen kvarstår och att det kommer ytterligare besked kommer att lämnas nästa vecka, eller veckan därpå. Tror inte att tingsrätten meddelar beslut om någon beställning av RPU redan idag, rätten vill nog pröva skuldfrågan riktigt ordentligt först.

Det brukar visa hur domen kommer falla när en person kvarsitter i häktet.
Släpper dom han på fri fot visar det oftast en friande dom.
Dom har ingen lätt uppgift !
Citera
2013-11-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldenjet
Ja men att veta vem personen är skiljer sig från att bara veta namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in