2013-11-15, 13:33
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
hur fan kan man skylla på isaksson? ja, han är dålig på fötterna, men vem fan bryr sig när det aldrig kostar oss några poäng? han räddade oss kvar i kvalet med räddningen mot österrike men det har du väl redan glömt?

Bara för att en målvakt räddar ett skott så har inte den målvakten gjort en bra insats. Målvaktens jobb är att rädda skott.

Isaksson är fruktansvärt dålig. Johan Wiland är inte så bra han heller men han är bra mycket stabilare än Isaksson.

P.S. Kolla på England-matchen i EM 2012 igen...nämn något mål som inte var totalt Isakssons fel.
2013-11-15, 13:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Bara för att en målvakt räddar ett skott så har inte den målvakten gjort en bra insats. Målvaktens jobb är att rädda skott.

Isaksson är fruktansvärt dålig. Johan Wiland är inte så bra han heller men han är bra mycket stabilare än Isaksson.

P.S. Kolla på England-matchen i EM 2012 igen...nämn något mål som inte var totalt Isakssons fel.
Fruktansvärt dålig? Ta inte i så du skiter på dig.
Lagen runt oss på världsrankingen har knappast betydligt bättre målvakter.
Prova själv, Ecuador, Mexico, Serbien, Rumänien

Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Isaksson är ju den ende, tillsammans med Zlatan, som är given i startelvan. Varför byta ut honom?

Ska vi inte ta och lira med Magnus Eriksson istället för Zlatan, det är fan dags att testa något nytt!!

Förstår inte ens hur det kan vara en diskussion. Men gemene man har en massa åsikter när det kommer till landslagsfotboll trots att man inte har någon större koll i övrigt.
Det är skoj att tycka saker
Senast redigerad av torrenttobbe 2013-11-15 kl. 13:42.
2013-11-15, 13:42
Medlem
Citat:

walcott mål: styrning på svensk spelare vilket gav bollen en sjuk bana. jag undrade också vafan han höll på med, men på reprisen ser man tydligare varför det blev som det blev.
welbecks mål var ju en klackspark 50cm från mål, hur fan ska han hinna reagera på den?
det tredje målet minns jag inte, kan mycket väl ha varit en tabbe.

och det faktum att isaksson är fruktansvärt dålig håller jag inte med om. agree to disagree
2013-11-15, 13:43
Medlem
PermanentVickss avatar
Har matchen börjat redan eller? Lugn nu guppar.
2013-11-15, 13:43
Medlem
Citat:

Hade hellre sett Wiland stå, eller vafan, jag hade hellre sett Pär Hansson från Helsingborg stå!!

Edit: Stavfel
2013-11-15, 13:44
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:

Isaksson har varit väldigt stabil under den senaste tiden. Så dålig kan du inte säga att han har varit.
2013-11-15, 13:46
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
walcott mål: styrning på svensk spelare vilket gav bollen en sjuk bana. jag undrade också vafan han höll på med, men på reprisen ser man tydligare varför det blev som det blev.
welbecks mål var ju en klackspark 50cm från mål, hur fan ska han hinna reagera på den?
det tredje målet minns jag inte, kan mycket väl ha varit en tabbe.

och det faktum att isaksson är fruktansvärt dålig håller jag inte med om. agree to disagree

Tredje målet var en nick från ganska nära håll där Andy Caroll ostört fick hoppa upp och nicka den stenhårt i hörnet, knappast Isakssons fel och verkligen inte någon målvaktstavla.
2013-11-15, 13:59
Medlem
pedrinos avatar
Jag överdrev nog kanske lite med att alla målen var Isakssons fel i England matchen (nu när jag kollar på repriserna).

Hur som helst, han är väldigt skakig bakom stolparna.
2013-11-15, 14:07
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Jag överdrev nog kanske lite med att alla målen var Isakssons fel i England matchen (nu när jag kollar på repriserna).

Tappar ju sin substans när ditt enda argument visar sig vara mer eller mindre felaktigt.
2013-11-15, 14:09
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Isaksson har varit hur bra som helst i kvalet. För att inte tala om de två sista matcherna han gjorde(Kazakstan, Österrike). Om det inte vore för honom skulle vi inte ens ha spelat play-off. Kolla bara tre minuter ini detta klippet till exempel: http://www.youtube.com/watch?v=hsUupnlvJeQ

Jag fattar ärligt talat inte vad du tänker med.

Förövrigt är startelvan jag postade förut i trådstarten bekräftad.
2013-11-15, 14:20
Avslutad
Tror på Sverige ikväll, ingen tvekan. 3-1!!!!!
2013-11-15, 14:20
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Isaksson har varit hur bra som helst i kvalet. För att inte tala om de två sista matcherna han gjorde(Kazakstan, Österrike). Om det inte vore för honom skulle vi inte ens ha spelat play-off. Kolla bara tre minuter ini detta klippet till exempel: http://www.youtube.com/watch?v=hsUupnlvJeQ

Jag fattar ärligt talat inte vad du tänker med.

Förövrigt är startelvan jag postade förut i trådstarten bekräftad.

Ingen jättesvår räddning direkt, killen skjöt ju i princip mitt på mål. Isaksson stod ju bara kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in