2013-11-15, 12:53
Medlem
youpendiis avatar
Fellas, tror tyvärr att det blir förlust med 3-0. Jag ser inte på långa vägar hur Sverige ska hota Portugal borta på ett kokande Estazio de Luiz. Visst, Portugal har inte levererat i kvalet som de andra stornationerna. Men 1-1 mot Israel kommer vara glömt imorgon. Jag tror varken Ronaldo eller Portugal vill missa ett VM i Brazil. Även om vi stoppar Ronaldo så har de många andra potentiella matchvinnare i form av Nani, Moutinho, Bruno Alves, Pepe.

Nyckeln ligger i att hålla tätt bakåt och ju längre matchen går och det står 0-0 så kanske Zlatan kan få till en chans och sätta bollen i mål. Men tyvärr tror jag att Portugal kommer att ha ledningen redan i halvlek och i andra halvlek ramlar det in 2 mål till.

Jag hoppas, hoppas och återigen hoppas på Sverige. Ibras sista VM, det vore så kul för honom. Om det är någon som kan göra det ikväll så är det Ibrahimovic!!
2013-11-15, 13:00
Medlem
Jag tror att vi kollapsar rejält idag, tyvärr. Och sen gör vi en heroisk insats helt i onödan på hemmaplan.

Portugal - Sverige - 4 - 0
Sverige - Portugal - 3-1
2013-11-15, 13:04
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Sjukare saker har ju hänt i detta kval än att Sverige ska slå Portugal. Så jag är positiv

Men självfallet är Portugal favoriter.
2013-11-15, 13:04
Avslutad
Källström istället för Svensson. BRA
2013-11-15, 13:06
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Källström istället för Svensson. BRA

Jag hade ju helst sett båda två och Elm på bänken
2013-11-15, 13:06
Medlem
Kattpajs avatar
2-1 till Portugal känns som ett rimligt resultat tycker jag, vilket också får ses som ett bra resultat. Tror tyvärr inte tidigare möten kommer spela så stor roll i en sån här match. Portugal kommer inte vara rädda för att det blivit mållöst i flera tidigare möten utan de kommer gå fullt in.

Portugal brukar ses som en självklarhet i VM-sammanhang, och Sverige tenderar att ha lite stolpe in med sig. Ska bli intressant det här
2013-11-15, 13:10
Medlem
Var lite nyfiken på att se hur den officiella startelvan skulle se ut, så jag kollade in en artikel på fotbollskanalen.
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/just-nu-sa-startar-sverige-mot-portugal/

De första raderna lyder:

"LISSABON. Erik Hamrén har släppt den svenska startelvan.
Anders Svensson och Jonas Olsson är bänkade.
Mikael Lustig och Sebastian Larsson ska ta hand om Ronaldo."

Jag sket i att läsa resten av artikeln. Det är med största sannolikhet kört ikväll, dessvärre.
Jag har också tidigare nämnt att jag tycker det är sanslöst att man låter Andreas Isaksson stå mellan stolparna. Andreas Isaksson har tagit hem ett par priser för bästa svenska målvakt för en massvis med år sedan, men det är dags att testa något nytt.

Jag kommer dock hålla mina tummar för att Sverige skräller och gör ett kanonjobb i denna matchen, men just nu är mina förväntningar ganska så låga.
2013-11-15, 13:18
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Var lite nyfiken på att se hur den officiella startelvan skulle se ut, så jag kollade in en artikel på fotbollskanalen.

De första raderna lyder:

Jag sket i att läsa resten av artikeln. Det är med största sannolikhet kört ikväll, dessvärre.
Jag har också tidigare nämnt att jag tycker det är sanslöst att man låter Andreas Isaksson stå mellan stolparna. Andreas Isaksson har tagit hem ett par priser för bästa svenska målvakt för en massvis med år sedan, men det är dags att testa något nytt.

Jag kommer dock hålla mina tummar för att Sverige skräller och gör ett kanonjobb i denna matchen, men just nu är mina förväntningar ganska så låga.

Är det verkligen dags att testa något nytt ikväll mot Portugal?

Ser inte hur det skulle vara bättre att plocka in någon ny och mindre rutinerad än Isaksson som är ytterst van i sådana här sammanhang.
2013-11-15, 13:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Portugal har hemmaplan och är ett på pappret vassare lag. De är favoriter och jag tror vi får det svårt ikväll. Säger 2-1 till portugiserna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra

De första raderna lyder:

hur fan kan man skylla på isaksson? ja, han är dålig på fötterna, men vem fan bryr sig när det aldrig kostar oss några poäng? han räddade oss kvar i kvalet med räddningen mot österrike men det har du väl redan glömt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Är det verkligen dags att testa något nytt ikväll mot Portugal?

Ser inte hur det skulle vara bättre att plocka in någon ny och mindre rutinerad än Isaksson som är ytterst van i sådana här sammanhang.

Vi får väl se ikväll hur mycket hans rutin kommer hjälpa Sverige, helt enkelt!
2013-11-15, 13:23
Medlem
Isaksson är ju den ende, tillsammans med Zlatan, som är given i startelvan. Varför byta ut honom?

Ska vi inte ta och lira med Magnus Eriksson istället för Zlatan, det är fan dags att testa något nytt!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in