2013-11-14, 19:36
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Det spelar väl ingen roll? Du påstår att detta är något nytt, vilket det inte är. Att det bekräftas senare är irrelevant nu.
Ska det komma som en chock sen när de går ut med vem gm är? För det har väl inte bekräftats än, trots att alla vet vem det är.

Det är offentligt sedan dagen efter dubbelmordet vem GM är, genom tingsrätten.

Du väljer de spekulationer som visar sig vara rätt och kallar det för gammal fakta. Vi har uppenbarligen olika krav på källor. För mig räcker det inte ett random inlägg från en anonym. Hur hanterar du allt som det har spekulerats i i tråden, som visar sig inte stämma? All "fakta" i massvis av inlägg...som t ex flickan Ebb*s frånfälle?
Citera
2013-11-14, 20:45
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det är offentligt sedan dagen efter dubbelmordet vem GM är, genom tingsrätten.

Du väljer de spekulationer som visar sig vara rätt och kallar det för gammal fakta. Vi har uppenbarligen olika krav på källor. För mig räcker det inte ett random inlägg från en anonym. Hur hanterar du allt som det har spekulerats i i tråden, som visar sig inte stämma? All "fakta" i massvis av inlägg...som t ex flickan Ebb*s frånfälle?

Nej jag påstår inte att allt som skrivits i tråden är fakta, men i detta fallet var det fakta och det var inte bara här det skrevs om en "brottsvåg mot samhället" just den natten.
Därav är det inte nyheter, men det är konstaterat vara fakta.
Citera
2013-11-15, 12:28
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Skitsamma. Det folk verkar tro när en dömd får ett livstidsstraff är att de kommer ut om 10-15 år. Det är bullshit. Du kan sitta i 100 år om det är så. Det beror helt och hållet på. Folk är okunniga

ja, malexander-trion, eklund, mangs, ausonius kommer nog inte ut i första taget. men det skulle vara intressant med statistik från 1950 fram till nu för folk som dömts för t.ex. dubbelmord eller värre. några borde ju ha tynat bord i finkan tycker man. å andra sidan kan det inte finnas så jäkla många fall från före 1990. vore intressant med en lista, för folk påstår ju att livstid inte är livstid osv hela tiden.
Citera
2013-11-15, 12:35
Medlem
Har inte följt tråden på ett tag, men har det kommit ut någon FUP än?
Citera
2013-11-15, 13:40
Medlem
Novamis avatar
Inte vart inne på tråden på ett tag, har de framkommit fler fakta sedan den första sammanfattningen som är av intresse?

Citera
2013-11-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ja, malexander-trion, eklund, mangs, ausonius kommer nog inte ut i första taget. men det skulle vara intressant med statistik från 1950 fram till nu för folk som dömts för t.ex. dubbelmord eller värre. några borde ju ha tynat bord i finkan tycker man. å andra sidan kan det inte finnas så jäkla många fall från före 1990. vore intressant med en lista, för folk påstår ju att livstid inte är livstid osv hela tiden.

"Livstid" är sällan ett straff som varar hela livet.
Citera
2013-11-16, 07:57
Medlem
Citat:

Tror inte att någon som är vid sina sinnens fulla bruk kommer att skriva på för att släppa dem
Citera
2013-11-16, 09:04
Medlem
Hilti_Rovborrs avatar
Citat:

Flink verkar komma ut nästa år efter 20 år.
Citera
2013-11-16, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilti_Rovborr
Flink verkar komma ut nästa år efter 20 år.

Då kan man ställa sig frågan om de som får komma ut efter så lång tid är någon form av tickande bomber? Vad tror ni om vår GM?
Citera
2013-11-16, 11:44
Medlem
Jag blev citerad i corren från denna tråd. De skrev bara halva mitt inlägg så det lät mer rasistiskt.
Citera
2013-11-16, 12:13
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Jag blev citerad i corren från denna tråd. De skrev bara halva mitt inlägg så det lät mer rasistiskt.

Du får gärna länka
Citera
2013-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Du får gärna länka
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/engagemang-och-nytt-hopp-i-tragedins-spar-6619063-artikel.aspx
Under rubriken "Rasismen frodades" felciterade hon mitt inlägg "Björkängsgatan verkar vara en "fin" gata. Bara svenskar som bor där och många företag registrerade där."

Det var ryckt helt ur sin kontext och manipulerat för att låta så rasistiskt som möjligt. Bara för att visa vilka fruktansvärda värderingar dessa monster som skriver på Flashback har.

Jenny Eriksen kanske inte förstod att sådan information var av intresse i det skedet. Det jag skrev hade inget med mina personliga värderingar att göra.
Corren är Östergötlands svar på Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in