2013-11-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Jag har haft hallon i en vecka. Bor i centrala Linköping. Hur kommer det sig att telefonen tappar anslutningen till nätet var och varannan timme? Så sjukt störigt. Är det vad man får räkna med om man betalar 99 spänn i månaden eller borde man kunna förvänta sig att nätet faktiskt funkar 24/7 mitt i en relativt stor stad?

Hej,

när du säger tappar nätet, visar telefonen att du har täckning eller står det typ "ingen service" eller motsvarande?

Det ska självklart inte vara som du beskriver det. Det borde fungera mycket bättre.
Citera
2013-11-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Beror ju helt på hur man ser det. Har man inte en 4G-telefon, är Hallon mer prisvärt. Du får även mer data hos Hallon, även om du skulle skaffa Comviqs fastprisalternativ med studentrabatt. Att få 1GB kostar 45kr, alltså blir det 90kr extra för att få motsvarande 5GB data, totalt 285kr - vilket då är dyrare.

Så det beror ju som sagt helt på hur man ser det, vissa prioriterar högsta hastigheten - medans andra prioriterar datamängden.

Blir dyrare om man faktiskt lyckas använda upp alla sina 3GB och behöver mer, ja. På min gamla telefon streamade jag musik över spotify/di.fm varje dag till och från jobbet (cirka 1h per dag minimum) och brukade exakt komma upp i min gräns på 1GB, ibland gick jag över men då begränsas ju bara hastigheten så att surfa funkar fortfarande dock blir det lite för segt för att streama musik.

Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Och så samtidigt får man bättre batteritid.
Apple hävdar att iphone 5S har bättre batteritid med 4G än med 3G.
Citera
2013-11-11, 22:50
Medlem
Fungerar det att ta emot e-post via pop3 och fungerar det att skicka e-post via smtp hos Hallon?
Citera
2013-11-11, 23:13
Medlem
Det verkar vara många som klagar på deras Facebooksida: https://www.facebook.com/hallon.se

Men jag är samtidigt väldigt lockad. 99:- i månad och använder man kontantkort blir det ännu billigare för man behöver ju inte fylla på förrän man ska ringa. Blir makalöst billigt... frågan är om det är värt det :-)
Citera
2013-11-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Fungerar det att ta emot e-post via pop3 och fungerar det att skicka e-post via smtp hos Hallon?

Ja, det ska det göra.

Citat:
Det verkar vara många som klagar på deras Facebooksida: https://www.facebook.com/hallon.se

Men jag är samtidigt väldigt lockad. 99:- i månad och använder man kontantkort blir det ännu billigare för man behöver ju inte fylla på förrän man ska ringa. Blir makalöst billigt... frågan är om det är värt det :-)

Kolla på alla operatörers Facebook-sidor så hittar du många missnöjda kunder.
Citera
2013-11-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Kolla på alla operatörers Facebook-sidor så hittar du många missnöjda kunder.

Jo, jag vet. Ibland kan man undra hur smart det är för företag att ha sidor på Facebook :-)
Citera
2013-11-12, 08:52
Medlem
cavvemans avatar
Citat:

Du behöver ju inte flytta ditt nuvarande nummer till Hallon, jag skaffade mig ett nytt så ifall om Hallon ej funkar i längden så gör det inte så mycket eftersom jag skaffade kontantkortet och ej abonnemanget.
Om man plockar bort sitt betalkort från Hallon.se så bör ju Hallon ej kunna plocka ut pengar heller. Så är man inte nöjd, byt ditt abonnemang mot kontantkort och plocka bort dina uppgifter för betalning.

Detta är då en hypotes. Vet ej om det går att göra så.
Citera
2013-11-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Du behöver ju inte flytta ditt nuvarande nummer till Hallon, jag skaffade mig ett nytt så ifall om Hallon ej funkar i längden så gör det inte så mycket eftersom jag skaffade kontantkortet och ej abonnemanget.
Om man plockar bort sitt betalkort från Hallon.se så bör ju Hallon ej kunna plocka ut pengar heller. Så är man inte nöjd, byt ditt abonnemang mot kontantkort och plocka bort dina uppgifter för betalning.

Detta är då en hypotes. Vet ej om det går att göra så.

Jo, problemet för mig är bara att jag vill behålla mitt nummer. Att ha två nummer känns bara jobbigt.
Citera
2013-11-12, 13:15
Medlem
Citat:
Jo, problemet för mig är bara att jag vill behålla mitt nummer. Att ha två nummer känns bara jobbigt.

Du kan ju lätt byta från hallon om det skulle krångla eller så, det är ju ingen uppsägningstid eller så utöver den månad du har betalat för. Tar du kontantkortet blir det ju ännu lättare dessutom.
Citera
2013-11-14, 23:07
Bannlyst
Bytte till hallon kontantkort för 99kr för några dagar sen.. Inte märkt några problem såhär långt. Bor i en liten skitort i Värmland.
Citera
2013-11-15, 10:04
Medlem
Behåller man saldot på 99kr i kontantkort eller är det bara 60 samtal? Står ju att det blir minutpris efter 60 samtalen, men var dras dom pengarna?
Citera
2013-11-15, 11:21
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Behåller man saldot på 99kr i kontantkort eller är det bara 60 samtal? Står ju att det blir minutpris efter 60 samtalen, men var dras dom pengarna?

Man lägger in 60 kronor i typ "extrasaldot" som man använder för typ 118118 etc. Det är från det saldot det ordinarie minutpriset dras. Hallon kallar det för "Extra påfyllning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in