2013-07-05, 00:01
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Det beror på hur du ringer, vilken annan prisplan du skulle ladda med hos en annan operatör, hur mycket du skulle ladda på osv. Tänk på vad det kostar dig för två månader och sedan vad det skulle kosta hos hallon

Med Telenor Fri t.ex. laddar man för 150kr.
3000 fria minuter
Efter 30 dagar kan man fortfarande ringa som då kostar 0,59 kr/minut.

Med hallon skulle det bli 159 om man skulle tanka 99 kr en månad och 60kr extra nästa månad för att då jämföra mer rättvist.

Ringer med telenor för 10 öre mer men har samtidigt 90 kr mer i saldot
Citera
2013-07-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Med Telenor Fri t.ex. laddar man för 150kr.
3000 fria minuter
Efter 30 dagar kan man fortfarande ringa som då kostar 0,59 kr/minut.

Med hallon skulle det bli 159 om man skulle tanka 99 kr en månad och 60kr extra nästa månad för att då jämföra mer rättvist.

Ringer med telenor för 10 öre mer men har samtidigt 90 kr mer i saldot

Som sagt beror det helt på hur du ringer och så. Hallon är inte billigaste för alla. Du kan ju också kolla på Comviq fastpris och se vad det går på.
Citera
2013-07-05, 16:28
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Som sagt beror det helt på hur du ringer och så. Hallon är inte billigaste för alla. Du kan ju också kolla på Comviq fastpris och se vad det går på.
Man kan visserligen ringa mer med Comviq fastpris, men för ett lite högre pris.
Likt Hallon finns det tydligen heller inget saldo på kortet så efter 30 dgr måste man antagligen ladda kortet igen för att kunna ringa ut.

Det här är en ny grej för mig sedan jag sist kollade på kontantkortsalternativ
Citera
2013-07-07, 13:51
Medlem
Jag hade tidigare abonnemang hos Tre och då surfade man gratis på Tres nät i Danmark. Jag ska över till Danmark en del framöver och tänkte höra om någon vet hur det är med Hallons kontantkort, om man får fri surf i Danmark med det? Med Tre får man bara detta om man har abonnemang och jag misstänker att samma sak gäller Hallon, men jag hittade inget på hemsidan om det.
Citera
2013-07-07, 15:45
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Det beror på hur du ringer, vilken annan prisplan du skulle ladda med hos en annan operatör, hur mycket du skulle ladda på osv. Tänk på vad det kostar dig för två månader och sedan vad det skulle kosta hos hallon

TS skrev redan detta i allra första posten

Citat:
Hallon tillämpar samma sak som 3, de har samma priser i Danmark som här i Sverige i 3s danska nät - vilket gör Hallon till ett utmärkt alternativ för de som reser mellan Sverige och Danmark men inte vill ha bindningstid!

Tolkar man det rätt så ska det inte vara någon skillnad om du i Sverige sedan rör dig nedåt till Danmark och använder ditt Hallon kort.
Citera
2013-07-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
TS skrev redan detta i allra första posten

Tolkar man det rätt så ska det inte vara någon skillnad om du i Sverige sedan rör dig nedåt till Danmark och använder ditt Hallon kort.

Bara det att med Tre gäller det enbart abonnemang, och jag undrar om det är samma sak med Hallon, dvs att det inte gäller med kontantkortet. Jag har mailat kundtjänst iaf och de lär väl svara nån gång i veckan..
Citera
2013-07-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decid
Bara det att med Tre gäller det enbart abonnemang, och jag undrar om det är samma sak med Hallon, dvs att det inte gäller med kontantkortet. Jag har mailat kundtjänst iaf och de lär väl svara nån gång i veckan..

Jag tror inte att du kan använda Hallon kontantkort i utlandet alls faktiskt, följande står på deras hemsida "- Med Kontantkort kan du inte ringa till eller från utlandet, du kan heller inte ringa premium samtal eller göra SMS-köp." - möjligtvis att surf fungerar i Danmark.

För övrigt så surfar du för samma pris som i Sverige med 3Kontant, i Danmark.
Citera
2013-07-08, 08:42
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du kan använda Hallon kontantkort i utlandet alls faktiskt, följande står på deras hemsida "- Med Kontantkort kan du inte ringa till eller från utlandet, du kan heller inte ringa premium samtal eller göra SMS-köp." - möjligtvis att surf fungerar i Danmark.

För övrigt så surfar du för samma pris som i Sverige med 3Kontant, i Danmark.

Ahh, well spotted, tackar!
Citera
2013-07-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Ja, det står klart och tydligt hur snabbt KS svarar på mejl, hur bra/dålig service man får när man har problem, hur kråglingt/enkelt det är att få en faktura ändrad om man har blivit fel debeterad osv.

Och det hade väl varit ok om de håller vad de lovar på hemsidan men det gör de inte. Jag har mailat dem för 6 dagar sedan och har fortfarande inte fått svar. Så VARNING om ni vill ha en fungerande kundtjänst! Jag får inte igång mitt abonnemang och de vill inte svara på mina mail.
Citera
2013-07-15, 08:55
Medlem
1979s avatar
Några fler erfarenheter?
Citera
2013-07-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Några fler erfarenheter?

Har haft mitt 249kr/mån snart i 2månader,har inte behövt använda kundservice så där har jag inget att säga om.Täckningen är hästlängder bättre än när 3 var nya på marknaden(konstigt vore annars)

Bra hastighet på surfen också,är nöjd änsålänge!
Citera
2013-07-26, 14:15
Medlem
Callecabos avatar
Jag har haft hallon 249 i 3dagar. Det är ok täckning här ialf. Men jag har ett problem, det går ej att surfa. När jag går ut på 3G kommer det upp ett meddelande i notisfältet som säger "logga in på nätverket. Hallon" och sen skickas man vidare till hallon.se där man ser sitt saldo. Men hur och vad jag än söker på så kommer jag alltid till hallons hemsida... ganska frustrerande. Det blir inte bättre av att man mailar till kundtjänst och förklarar utförligt att man har provat kortet i 3 st telefoner med rätt apn och att felet kvarstår. Då får man till svar ställ in rätt apn + en liten guide hur man gör..... någon här som har en aning om varför det inte fungerar? Hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in