2013-11-12, 16:13
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Blir intressant och se om M kan ragga några väljare till nästa val med sitt utspel om utbyggd tunnelbana och fler bostäder om ca 10-20 år vilket är den tid det kommer ta att bygga dessa saker.

Varför skulle man som stockholmare bli glad över att det byggs 78000 nya bostäder och dras lite ny räls till dessa bostäder - och finansierar hela klabbet genom högre och utvidgade trängselavgifter under 20-perioden?

Exceptionellt dåligt valfläsk.

Däremot kan man möjligtvis säga att man åtminstone framstå som seriösa efter att man under åtta år pratat om spårvägar i innerstaden och bättre snöröjning på cykelvägar som viktiga satsningar. Det är ungefär lika seriöst som att nämna vindkraft och kärnkraft i samma mening.

Om man gör anspråk på att vara statsbärande så är det ju snarast absurt att avfärda en marginellt utbyggd tunnelbana som någon slags galen dröm i en stad som växer med 30000 pers om året?
2013-11-12, 16:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja det är faktiskt lite humoristiskt det här med M:s utspel om utbyggd tunnelbana när man själv sågade det förslaget helt för bara några år sedan när S föreslog samma sak. Här kan man tala om en kovändning eller snarare valfläsk.

Att sedan det framkommer att banarbetare redan i augusti larmade om lös räls i tunneln där tåget nu spårade ut utan att det åtgärdats visar bara på vilka effekter de neddragningar alliansen gjort inom järnvägen även om man temporärt ökat anslagen efter alla tågkaos ett antal vintrar i följd.

Blir intressant och se om M kan ragga några väljare till nästa val med sitt utspel om utbyggd tunnelbana och fler bostäder om ca 10-20 år vilket är den tid det kommer ta att bygga dessa saker.

Opinionssiffrorna för alliansen kommer sannolikt att rasa på grund av detta hot.
Folk börjar bli livrädda för ökat bostadsbyggande. Man vet att de uteslutande kommer att gå till nya horder av icke läskunniga immigranter. 78.000 nya somalie/arab-bostäder är inget som lockar.

Att uttrycka att man ämnar bygga bostäder är snarare ett utspel om man önskar sig färre väljare.
2013-11-12, 17:30
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det som gör det tämligen meningslöst att debattera med dig är att du inte verkar läsa vad som skrivs utan hittar på egna tolkningar. Det är iofs typiskt för vänstern att tolka in vad man "EGENTLIGEN" säger istället för vad man säger. Vi tar det en gång till:

"Så länge invandringskritiska som inte gillar SD inte ges några alternativ bland sjuklövern, tror jag knappast att alliansens invandringspolitik kommer att skrämma bort några väljare - i synnerhet inte nu efter att mulla Löfven deklarerade att han ser fria invandringspartiet MP som en naturlig samarbetspartner, men även sträckte ut en hand till fria invandringspartiet C och nästan fria invandringspartiet FP, samtidigt som han gav SD kalla handen. Där föll din groggdränkta dagdröm om att S kommer att "kapa ner topparna". SD är nu officiellt det enda alternativet för invandringskritiker, och vill man absolut inte rösta på dem, är det hugget som stucket med Löfven eller Reinfeldt."

Med andra ord, Löfvens utspel bekräftar att sossarna öppnar för samarbete med de sjuklöverpartier som är mest invandringsvänliga (MP, C, FP, V) och stänger för SD, vilket bekräftar att S har för avsikt att föra samma usla invandringspolitik som alliansen, och därför är SD nu officiellt det enda alternativet. Vad, exakt, i detta var en "hyllning till Reinfeldt"? Ingenting. Det enda jag möjligen "hyllade" (starkt ord) var SD. Om du inte kan läsa så skriv inte.

Din verklighetsbild tycks något skev. Återigen det är Reinfeldt som vill ha en fri arbetskraftsinvandring och det givetvis för att dumpa lönerna. Problemet är bara att den politiken är genomskådad och den kommer bara att leda till färre röster på M.
Att du sedan hoppar på mig med en mening som citat:" i din groggdränkta dagdröm" är inget jag förundras över. Har ju läst hur du ivrigt försvarar politiker som använder ett pubertalt språkbruk. Visst ja hon var ju moderat. Hur kunde jag glömma det.
Givetvis öppnar Löfven för ett samarbete över blockgränserna men du inbillar dig väl inte att han har tänkt släppa in något parti och låta dem få ministerplatser?
Nej samarbete kan ske på annat sätt och att Lövfen öppnar upp för att söka stöd hos alla partier utom SD och M tycker jag är ett friskhetstecken, men har helt olika grunder, som kommer att innebära att S stöd hos opinionen kommer att växa när det är dags för val om knappt ett år.
2013-11-12, 18:40
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Tunnelbane-bostads-utspelet är riktigt fett valfläsk...förlåt, jag menar val-halalkött från Allahiansen.

Jag är inte lika säker på att detta kommer att gå hem bland bilkö-bmw-stekare, medelålders-thai-importörer, och andra naturliga Moderater.

Sjukligt maktbegär. Skall bli intressant och se hur det sätter sig i opinionen om ett par månader.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2013-11-12 kl. 18:46.
2013-11-13, 11:55
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Tunnelbane-bostads-utspelet är riktigt fett valfläsk...förlåt, jag menar val-halalkött från Allahiansen.

Jag är inte lika säker på att detta kommer att gå hem bland bilkö-bmw-stekare, medelålders-thai-importörer, och andra naturliga Moderater.

Sjukligt maktbegär. Skall bli intressant och se hur det sätter sig i opinionen om ett par månader.

Att sedan S gör en kvotering på sin vallista, gör att de inte de heller kommer stiga i opinionen.

http://avpixlat.info/2013/11/12/socialdemokraterna-infor-kvotering/#more-76796

Men det är klart, med en sådan lysande stjärna som Veronica Palm som ledare så kan man inte ha stora förhoppningar inom S.
2013-11-13, 13:45
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej samarbete kan ske på annat sätt och att Lövfen öppnar upp för att söka stöd hos alla partier utom SD och M tycker jag är ett friskhetstecken.

Fast nu utesluter ju inte Löfvén samarbete med M? Du kan ju knappast tro att det var en slump eller en miss när han tydligt säger att han kan tänka sig samarbete med "alla utom SD"?

Snarare är väl det uttalandet en så tydlig invit som en S-ledare över huvud taget kan göra om att man är beredd till ett samarbete med M om det krävs.
2013-11-13, 14:08
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Att sedan S gör en kvotering på sin vallista, gör att de inte de heller kommer stiga i opinionen.

http://avpixlat.info/2013/11/12/socialdemokraterna-infor-kvotering/#more-76796

Men det är klart, med en sådan lysande stjärna som Veronica Palm som ledare så kan man inte ha stora förhoppningar inom S.

Det är möjligt. Men jag förstår inte vad detta har med mitt inlägg att göra?

Kanske har sossarna inspererats av Allahiansens framgångar med bl.a. Noyan (M), Ataseven (M), Waberi (M), Al-Sahlani (C), Baker (M)...osv. Dessa har gjort Sverige mera spännande.

Maud Olofsson (Allahiansen):
"Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån"
2013-11-13, 14:23
Medlem
Citat:
Din verklighetsbild tycks något skev. Återigen det är Reinfeldt som vill ha en fri arbetskraftsinvandring och det givetvis för att dumpa lönerna. Problemet är bara att den politiken är genomskådad och den kommer bara att leda till färre röster på M.
Konstaterar att jag inte fick något svar om vad "hyllningen" av Reinfeldt (som i själva verket var en sågning av hela sjuklövern) bestod i. Det var väntat.

MP var med i uppgörelsen om arbetskraftsinvandringen, så det enda sättet Löfven möjligen skulle kunna få stöd för att reglera den hårdare efter valet, givet att dagens opinionssiffror står sig, är att gå ihop med SD och V mot alliansen och MP. För Löfven är det dock viktigare att inte söka stöd hos SD än att bromsa arbetskraftsinvandringen. Alltså kommer han inte att röra den. Så kom inte dragandes med någon illusion om att det finns ett block för och ett block mot arbetskraftsinvandring. Det finns tre partier med betänkligheter i olika grad gällande arbetskraftsinvandring, S, SD och V. Löfven vägrar ta i det ena och slipper helst alltför nära samarbete med det andra. Därmed har han gjort ett vägval ifråga om både asyl- och arbetskraftsinvandring - det är öppna spjäll som gäller, precis som under alliansen.

Citat:
Att du sedan hoppar på mig med en mening som citat:" i din groggdränkta dagdröm" är inget jag förundras över. Har ju läst hur du ivrigt försvarar politiker som använder ett pubertalt språkbruk. Visst ja hon var ju moderat. Hur kunde jag glömma det.
Vissa föredrar ett målande språkbruk, andra inte. Det har ingenting med ålder eller mognad att göra. Pseudoargument om mognad och ålder är ett desperat tecken på att man inte har något sakligt att tillföra debatten, och med tanke på att du ständigt hemfaller till detta genom att upprepa mantran om "pojkrumshögern" och "pubertalt språkbruk" är det uppenbart att sakargumenten tryter. Dock har jag inga invändningar mot att du fortsätter använda dessa mantran eftersom jag försvarar ett målande språkbruk.

Citat:
Givetvis öppnar Löfven för ett samarbete över blockgränserna men du inbillar dig väl inte att han har tänkt släppa in något parti och låta dem få ministerplatser?
Nej samarbete kan ske på annat sätt och att Lövfen öppnar upp för att söka stöd hos alla partier utom SD och M tycker jag är ett friskhetstecken, men har helt olika grunder, som kommer att innebära att S stöd hos opinionen kommer att växa när det är dags för val om knappt ett år.
Aftonbladet höll en omröstning om vilka man helst vill se S samarbeta med. V låg klart bäst till, MP sådär, medan ingen ville ta i C och FP med tång. Löfven sa mer eller mindre tvärtom; MP självklara, C och FP gärna, V om vi måste. Så hans pejl på opinionen verkar inte så bra. Men så går det när man skriver tillsammans med Carin "butlers i T-banan" Jämtin, en insnöad Stockholmspolitiker som inte har tentaklerna ute i de norrländska bruksorter där S har sitt starkaste stöd. Orter utan vilka S aldrig skulle kunna vinna ett val på tusen år.
2013-11-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Aftonbladet höll en omröstning om vilka man helst vill se S samarbeta med. V låg klart bäst till, MP sådär, medan ingen ville ta i C och FP med tång. Löfven sa mer eller mindre tvärtom; MP självklara, C och FP gärna, V om vi måste. Så hans pejl på opinionen verkar inte så bra. Men så går det när man skriver tillsammans med Carin "butlers i T-banan" Jämtin, en insnöad Stockholmspolitiker som inte har tentaklerna ute i de norrländska bruksorter där S har sitt starkaste stöd. Orter utan vilka S aldrig skulle kunna vinna ett val på tusen år.

Om man undersöker vad de trogna vänstersossarna, aftonhoreläsarna, vill ha och går på den röda linjen värvar man inga nya väljare i valet. Att deklarera regeringssamarbete med vänsterpartiet är döfött, det ger ingen regeringsmakt.

Man måste in i mitten och det vet Lövden han kommer inte göra det misstag som Mona Sahlin tvingades till av vänsterflygeln.
2013-11-15, 09:53
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:

Tja vi får hoppas att Löfven inte gör bort sig mer så att sossarna fortsätter att sjunka,för det är ju mycket förbättringar en sosseregering kan göra utan att den blir fälld av tex SD.
men finns Reinfeldet kvar så lär det inte bli direkt något smarbete med moderaterna i varje fall.
2013-11-15, 10:23
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tja vi får hoppas att Löfven inte gör bort sig mer så att sossarna fortsätter att sjunka,för det är ju mycket förbättringar en sosseregering kan göra utan att den blir fälld av tex SD.
men finns Reinfeldet kvar så lär det inte bli direkt något smarbete med moderaterna i varje fall.
Han vill ju tyvärr vara kvar även efter en valförlust. Enda sättet att bli av med honom är att M sparkar honom.
2013-11-16, 11:37
Avslutad
Valfläsk å det grövsta från FP.

Unvis.it:Expressen – Jan Björklund vill förstatliga skolan

De har ju inte alls haft flera år på sig att genomföra – eller åtminstone ha försökt att genomföra - detta. Snart kommer väl löfte om språktest och burkaförbud också. En får hoppas att det, till skillnad från förr, genomskådas denna gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in