Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag förstår att du, med dina referensramar, tror det blir en svår omställning. Hade SD försökt sig på en liknande sak för att få in kvinnor och/eller män hade det varit omöjligt. De har ju fullt upp med att bemanna sina tomma stolar. Nu är det som Cladius också skriver inte något problem för Socialdemokraterna.
När det gäller din sista mening: Javisst är Socialdemokraterna ett parti för invandrare och bidragstagare. Det är vi stolta över. Dessutom är vi ett parti för alla andra som ställer upp på våra värderingar och det är därför vi är betydligt större en SD.
Socialdemokraterna är för oss som minns det förhatliga "gamla Sverige", en nation som likt ett godståg rusade fram obönhörligen. Det fanns en optimism och en framtidstro. Folkhemmet som partiet skapade levde ännu väl intill de borgerligas valseger 1991 där de inledde sin nyliberala offensiv mot landet, med öppna gränser som blev den regeringens tunga arv.
Lövfen har redan nu implicit som vallöfte angivit stopp av utomeuropeisk så kallad arbetskraftsinvandring samt kritiserat Moderaternas uppgörelse med nyliberala Miljöpartiet angående flyktingpolitiken med motiveringen att "det har ju inte direkt gjort saken bättre..."
Kan Socialdemokraterna växa till sitt forna jag lovar jag att de kommer att drastiskt reducera invandringen av ovan nämnda skäl. Bara de kan regera utan Miljöpartiet, (vänsterpartiet är ofarliga då de aldrig backat upp sina ord med handling)
Om Lövfen kammar hem en kraftig valseger 2014 skall du se att Miljöpartiet åker hastigt av banan som ett samarbetsalternativ.
Dina fantasier om ett invandringsparti kan du glömma, vill du trots allt det kan du ju rösta på massinvandringspartiet moderaterna; där finner du mer att hämta om det är din viktigaste fråga...
Så jag ser det är en klassisk S + V regering möjlig förutsatt att C och Kd åker ut samt att spillrorna av Alliansen tillsammans med Mp har mindre mandat än S och V.
Angående Sd som i dagsläget utgör Alliansens 6:e hjul (Mp är det 5:e) så torde de ju vara så desperata att då igenom något som är av relevans för dem så ligger en S-regering närmare, bortsett från det rent ideologiska...