2013-11-14, 16:32
Bannlyst
Tjooh bree,

Vad för musik kan man göra med den appen, räcker det bara med appen eller kan man ladda ned progrm för att utöka möjligheter, vad heter programet isåntfall? Det ska vara gratis!
Citera
2013-11-14, 17:10
Medlem
tzjs avatar
Här finns lite tips och knep: https://www.apple.com/se/support/mac-apps/garageband/
Citera
2013-11-14, 17:19
Medlem
Struisvogels avatar
Du borde kunna göra vilken typ av musik du vill men programmet är begränsat. Om du verkligen vill göra musik på datorn eller med hjälp av dator så tycker jag du ska kolla in andra program. Vill du bara ha ett program att leka med eller skissa ideer så är det väl ok.
Citera
2013-11-15, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Du borde kunna göra vilken typ av musik du vill men programmet är begränsat. Om du verkligen vill göra musik på datorn eller med hjälp av dator så tycker jag du ska kolla in andra program. Vill du bara ha ett program att leka med eller skissa ideer så är det väl ok.

kan du rekommendera några program?
Citera
2013-11-16, 18:27
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
kan du rekommendera några program?

För mac är logic det största.

Min favorit är ableton live.

Många gillar FL studio.

Cubase har jag inte använt men endel gör det.

Sedan har vi svenska reason, finns inte crackat sen 5.0 tror jag. tror 7.0 är ute nu.

Har du några frågor ska jag försöka hjälpa
Citera
2013-11-16, 19:23
Medlem
systems avatar
Sedan beror det väl på vad man menar med ”göra musik” också. Garage Band kan mer än att låta sig styras av ett USB-keyboard. Plugga in en gitarr eller annan analog utrustning går utmärkt.
Citera
2013-11-17, 19:57
Bannlyst
Citat:
För mac är logic det största.

Min favorit är ableton live.

Många gillar FL studio.

Cubase har jag inte använt men endel gör det.

Sedan har vi svenska reason, finns inte crackat sen 5.0 tror jag. tror 7.0 är ute nu.

Har du några frågor ska jag försöka hjälpa

vilka program är bäst för att göra housemusik tex och var börjar jag för att tillverka min egen musik?
Citera
2013-11-17, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Sedan beror det väl på vad man menar med ”göra musik” också. Garage Band kan mer än att låta sig styras av ett USB-keyboard. Plugga in en gitarr eller annan analog utrustning går utmärkt.

har inga instrument och kan inte spela, tänkt mig mer digalt form.
Citera
2013-11-19, 10:27
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
vilka program är bäst för att göra housemusik tex och var börjar jag för att tillverka min egen musik?

Skulle säga att det inte finns något program som är bättre än det andra, det är upp till var och en ha den åsikten. Du kan söka på google, youtube eller andra sidor för att hitta folk som jämför de olika programmen. Den stora skillnaden är hur programmet ser ut.

Vad jag gillar med Ableton är att de har ett otroligt bra sätt att testa sig fram. Det finns två olika sätt att skriva sin musik. Då ableton även är gjort för att spela live och DJa så har det "loop mode". Det är otroligt bra om du vill använda dig av färdiga samples men även för de loops du gör själv.

De flesta program kan du ladda hem en test programvara helt gratis, på så sätt kan du ladda hem och se vad du gillar bäst.
Citera
2013-11-19, 10:36
Bannlyst
Citat:
Skulle säga att det inte finns något program som är bättre än det andra, det är upp till var och en ha den åsikten. Du kan söka på google, youtube eller andra sidor för att hitta folk som jämför de olika programmen. Den stora skillnaden är hur programmet ser ut.

Vad jag gillar med Ableton är att de har ett otroligt bra sätt att testa sig fram. Det finns två olika sätt att skriva sin musik. Då ableton även är gjort för att spela live och DJa så har det "loop mode". Det är otroligt bra om du vill använda dig av färdiga samples men även för de loops du gör själv.

De flesta program kan du ladda hem en test programvara helt gratis, på så sätt kan du ladda hem och se vad du gillar bäst.

Tack, alla program kostar va?
Citera
2013-11-19, 11:29
Medlem
Struisvogels avatar
Ja alla program kostar, och är tyvärr ganska dyra.

Du kan ju även ladda hem programmen från piratebay för att testa, gillar du vad du ser kan du ju köpa det bästa.

Köper du reason så bidrar du till ett svenskt företag vilket kan anses som bra.

Ableton är som tidigare sagt mitt favorit program men jag har tyvärr inte ekonomin att köpa det så du får gärna göra det
Citera
2013-12-09, 12:09
Bannlyst
Måste man ladda ner musik för att leka med programmet, vart kan man isf ladda ner gratis musik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in