2013-11-14, 22:47
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Elvan bekräftas inte först förrän imorgon. Men det är denna elvan som har matchats på träningen. Så länge det inte dyker upp några oväntade skador är det alltså denna elvan som med största förmodan gäller.

Säger förövrigt detsamma. Vad in i ******* gör Elm i startelvan? Ja, får hoppas att jag har fel om Elm...

Har sagt samma tippning som dig, alltså 2-2. Men en hel del folk som jag stött på idag har skrattat när jag tippat detta. Det finns inte på världskartan för dem att Sverige skulle ta någon poäng. Är det verkligen så illa? Det tror inte jag i alla fall.

Ok då blir den antagligen så, hoppas Elm kan motbevisa oss.
Äh lyssna inte så mycket på folk det är bara ett sätt för att gardera sig mot besvikelser, min fader tippar 3-0 till Portugal av just den anledningen.

Sen tycker jag i detta speciella fall med så extremt viktiga matcher kan tråden gott startas tidigt så vi hinner snacka upp den ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag tror på 1-1 i morgon kväll och svensk uddamålsseger på tisdag. Har för mig att Sverige inte besegrats i Portugal på de sex matcher landslaget spelat där genom åren, och i VM-kvalet kryssade portugiserna hemma mot Nordirland och Israel. Det är ett lag som går att störa. Skulle ha föredragit en lite mer defensiv uppställning, in med Svensson i mitten, ut med Kacaniklic (som dock har varit duktig i landslaget) från start. Kanske också Granqvist i st f Antonsson. Enligt tidningarna har de svenska spionerna givit spelarna grundlig info om de hörn-och frisparksvarianter Portugal begagnat sig av under kvalet, man får hoppas att svenska försvaret kan undvika pojklagsmisstag i markering på fasta situationer nu. Alves, Pepe och Postiga måste bevakas vid varje sådant tillfälle, jag hoppas slippa se tre fyra yra och ystra gulblå som snubblar över Ronaldos hälar och "glömmer" allt annat i de lägena.
Fin historik, det ska inte underskattas.
Sen är jag lika orolig som dig vad gäller fasta situationer. Tycker man borde slippa det med tanke påhur resliga svenskarna är men tyvärr har det ju sett ut så de senaste åren.
2013-11-14, 22:49
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Tror detta bli tufft för Sverige. Det är alldeles för mycket fokus på Zlatan vs. Ronaldo.
Fantastiska spelare båda två, men dessvärre har Sverige en pajas i mål och 4 pajaser (OK, Martin Olsson kan spela bra boll) som på något vis ska försöka bilda en backlinje.
Sen spelar vi på bortaplan i ett fotbollstokigt land.

Jag hoppas dock att du har rätt i ditt tips. Inte ska du behöva överföra 100kr till TS! Chansa istället bort din 100-lapp och spela på resultatet!
Svenska spel har odds 70,00 på att det ska bli 2-3.

Pajas till målvakt, vad yrar herrn om?

Isaksson har ju räddat oss så många gånger och kommer göra det nu igen.
2013-11-14, 22:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Pajas till målvakt, vad yrar herrn om?

Isaksson har ju räddat oss så många gånger och kommer göra det nu igen.

Höjer sig alltid i landslaget, nu har han ju dessutom varit bra i klubblaget för en gångs skull.
2013-11-14, 23:40
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GietteBra
Tror detta bli tufft för Sverige. Det är alldeles för mycket fokus på Zlatan vs. Ronaldo.
Fantastiska spelare båda två, men dessvärre har Sverige en pajas i mål och 4 pajaser (OK, Martin Olsson kan spela bra boll) som på något vis ska försöka bilda en backlinje.
Sen spelar vi på bortaplan i ett fotbollstokigt land.

Jag hoppas dock att du har rätt i ditt tips. Inte ska du behöva överföra 100kr till TS! Chansa istället bort din 100-lapp och spela på resultatet!
Svenska spel har odds 70,00 på att det ska bli 2-3.

Äntligen någon som vågar ta bladet från munnen i målvaktsfrågan. Isaksson är INTE bra nog.
Backlinjen också en katastrof.
Man får i skrivande stund 1,6 hos betfair på Portugisiskt avancemang, betraktar det som årets bästa vad.
2013-11-14, 23:40
Medlem
rakmacka20s avatar
Sverige vinst med 3-0! Zlatan kommer leverera som vanligt med två av målen, tredje målet gör Wernblom efter att Elm har blivit utbytt.

Någon som vet hur det ligger till med Larssons skada som han drog på sig på träningen förut idag?
2013-11-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Kommer bli en 2-1 förlust tyvärr.
2-1 är inte allt för dåligt imo, då räcker det att vinna 1-0 i returen.

fast nu när jag tänker efter så har jag svårt att se sverige släppa in 0 mål mot portugal i en direkt avgörande match.. får nästan hoppas på 3-1 i returen isåfall :/
2013-11-14, 23:54
Avslutad
Tror tyvärr att vi förlorar 3-1 imorgon pga vårat urusla försvar kommer göra för många tabbar
2013-11-15, 00:08
Medlem
Varför tar man inte ut ett par hyfsade backar från Allsvenskan ist för de som är i backlinjen nu?
2013-11-15, 00:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Varför tar man inte ut ett par hyfsade backar från Allsvenskan ist för de som är i backlinjen nu?

Bara för att man är bra i allsvenskan så betyder inte det att man är bra i internationella sammanhang.
2013-11-15, 00:19
Medlem
4-1 i rumpan tyvärr tror jag, har en känsla av att vi kommer utsättas av en massiv press från minut 1, gäller att hålla tätt första 20 iaf annars blir det tuuuungt
2013-11-15, 00:27
Medlem
archeons avatar
2-2

Och självfallet är det Zlatan som gör iaf ett utav målen. Vad vore ändå det svenska laget utan Zlatan?

2013-11-15, 00:29
Medlem
Trapphushomofilens avatar
För i helvete, är avspark 19:45 eller 20:45? Får olika svar. Enligt fyran 20:45, enligt SvFF 19:45. Svensk tid alltså, när börjar matchen på skärmen här i Sverige?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in