2013-11-14, 22:24
Medlem
Mellbergans avatar
Kära medskribenter.

Det riktigt sjuka PLAY-OFF mötet nr 1 av 2 spelas alltså imorgon. Man ska vara bra jävla ointresserad av fotboll för att missa denna matchen. Det blir en landskamp där jag verkligen hoppas att gubbarna gör en för kung och fosterland prestation. Matchen går förövrigt på kanal 4.

Startelvan ser i nuläget ut såhär för Sverige:

------------------A.Isaksson------------------
------------------------------------------------
M.Lustig--P.Nilsson--M.Antonsson--M.Olsson
-------------------------------------------------
------------R.Elm-------K-Källström------------
--------------------------------------------------
--S.Larsson----Z.Ibrahimovic----A.Kacaniclic--
---------------------------------------------------
--------------------J.Elmander--------------------

Jag vet inte exakt hur Portugals startelva ser ut. Men så här har de kört i kvalet, och förmodligen är det inte så mycket ändringar på den:

Se till nu att inte glömma biran till matchen. Den kan komma att behövas!

Vad tror ni på för resultat? Jag säger 2-2(får väl kanske äta upp min hatt för detta)
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-14 kl. 22:35.
2013-11-14, 22:26
Medlem
god.childs avatar
Är elvan bekräftad?
Bort med Elm och in med Taco.

Grym match imorn fyfan vad det ska skrikas! Tippar 2-2 och fint utgångsläge för returen.
2013-11-14, 22:27
Medlem
Bengtcarlssons avatar
3-2 till sverige det lovar jag till 100%. Överför 100kr till ts bankkonto om jag har fel.
2013-11-14, 22:30
Medlem
gato12s avatar
Elm kommer som vanligt skita på sig när det vankas stormatcher. Bättre med Wernbloom som får reta gallfeber på CR7.

Tippar för övrigt 2-1 till Portugal.
Senast redigerad av gato12 2013-11-14 kl. 22:34.
2013-11-14, 22:31
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Är elvan bekräftad?
Bort med Elm och in med Taco.

Grym match imorn fyfan vad det ska skrikas! Tippar 2-2 och fint utgångsläge för returen.
Elvan bekräftas inte först förrän imorgon. Men det är denna elvan som har matchats på träningen. Så länge det inte dyker upp några oväntade skador är det alltså denna elvan som med största förmodan gäller.

Säger förövrigt detsamma. Vad in i ******* gör Elm i startelvan? Ja, får hoppas att jag har fel om Elm...

Har sagt samma tippning som dig, alltså 2-2. Men en hel del folk som jag stött på idag har skrattat när jag tippat detta. Det finns inte på världskartan för dem att Sverige skulle ta någon poäng. Är det verkligen så illa? Det tror inte jag i alla fall.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-14 kl. 22:43.
2013-11-14, 22:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag tror på 1-1 i morgon kväll och svensk uddamålsseger på tisdag. Har för mig att Sverige inte besegrats i Portugal på de sex matcher landslaget spelat där genom åren, och i VM-kvalet kryssade portugiserna hemma mot Nordirland och Israel. Det är ett lag som går att störa. Skulle ha föredragit en lite mer defensiv uppställning, in med Svensson i mitten, ut med Kacaniklic (som dock har varit duktig i landslaget) från start. Kanske också Granqvist i st f Antonsson. Enligt tidningarna har de svenska spionerna givit spelarna grundlig info om de hörn-och frisparksvarianter Portugal begagnat sig av under kvalet, man får hoppas att svenska försvaret kan undvika pojklagsmisstag i markering på fasta situationer nu. Alves, Pepe och Postiga måste bevakas vid varje sådant tillfälle, jag hoppas slippa se tre fyra yra och ystra gulblå som snubblar över Ronaldos hälar och "glömmer" allt annat i de lägena.
2013-11-14, 22:33
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Elm kommer som vanligt skita på sig när det vankas stormatcher. Bättre med Wernbloom som får reta gallfeber på CR7.

Hoppsan, det kanske var lite tidigt för matchtråd! Tänkte jag inte på. Men nu är det så pass viktig match så den förtjänar lite mer tid innan start.

Håller förövrigt med dig om Elm. Dock hade jag helst sett Taco från start. Wernbloom hade inte han heller varit fel.
2013-11-14, 22:34
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Kommer bli en 2-1 förlust tyvärr.
2013-11-14, 22:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Kommer bli en 2-1 förlust tyvärr.

Ronaldo sätter minst en kasse. Portugal har ju inte mycket till toppforwards.
2013-11-14, 22:36
Medlem
ragingcows avatar
Kacaniclic-zlatan och elmander är en väldigt bra trio som producerat en massa avgörande mål tillsammans under kvalet.
2013-11-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtcarlsson
3-2 till sverige det lovar jag till 100%. Överför 100kr till ts bankkonto om jag har fel.

Tror detta bli tufft för Sverige. Det är alldeles för mycket fokus på Zlatan vs. Ronaldo.
Fantastiska spelare båda två, men dessvärre har Sverige en pajas i mål och 4 pajaser (OK, Martin Olsson kan spela bra boll) som på något vis ska försöka bilda en backlinje.
Sen spelar vi på bortaplan i ett fotbollstokigt land.

Jag hoppas dock att du har rätt i ditt tips. Inte ska du behöva överföra 100kr till TS! Chansa istället bort din 100-lapp och spela på resultatet!
Svenska spel har odds 70,00 på att det ska bli 2-3.
2013-11-14, 22:40
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtcarlsson
Hahah Det är nästan så att jag skulle skriva att jag bjuder laget runt på bira här i tråden om Sverige vinner. Men med tanke på hur många människor det skulle vistas i denna tråden om Sverige vann så kanske det inte är så smart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in