2013-11-14, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Schlangekrafts sida är nere: http://schlangekraft.tumblr.com/
Citera
2013-11-14, 22:46
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ungfär som jag skrev. MEN ingenting i detta fallet upphör att förvåna mig, så det behöver inte alls gått till så.
Jag ser bara död hund, mycket blod, googling av hundens anatomi & skelett, hund försvunnen innan någon hinner dit, misstänkt styckad ex.

Vart kommer uppgifterna ifrån att hunden kan ha blivit styckad?
Citera
2013-11-14, 22:50
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Må den aldrig öppna mer. Den som är ansvarig för den sidan behöver vård. Hoppas att du förstår det själv och söker hjälp Schlangekraft.
Citera
2013-11-14, 22:51
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det rycktas, det rycktas oxo att han gjort något liknande tidigare i grundskolan
Citera
2013-11-14, 22:53
Medlem
Citat:
Som fd. Granne med VB och dessutom träffat henne (hon gillade hundvalpar som så många andra) så önskar jag innerligt att detta är en tillfällighet så att detta får ett slut snarast
Citera
2013-11-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Det rycktas, det rycktas oxo att han gjort något liknande tidigare i grundskolan

Det är säkert ett svårt brott i en landsände där det anses tillhöra allmänkunskapen, att kunna rensa sin fisk med kniv i en ström eller att delta i nedläggandet och slakten av tex. älgar.
Citera
2013-11-14, 22:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan likaväl komma från en restaurang som hanterar rå fisk. Där används också steriliserade kirurghandskar. En kund som blir matförgiftad så är det lika med noll restaurang. Fisken serveras rå.

Det går väl att få tag på gummihandskar lite varsomhelst. Intressant hade det möjligen varit om det gått att belägga att den misstänkte exempelvis inhandlat ett par på apoteket i Boden dagarna efter mordet.

I avsaknad av sån information känns spekulationer om gummihandskar åt alla håll helt meningslösa. Särskilt som det bara är spekulation att det öht skulle ha använts såna. Det enda vi vet är att det finns små blodbesudlingar från offret på ett par handskar som ostridigt tillhör den åtalade.
Citera
2013-11-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Det är säkert ett svårt brott i en landsände där det anses tillhöra allmänkunskapen, att kunna rensa sin fisk med kniv i en ström eller att delta i nedläggandet och slakten av tex. älgar.

Ja, det fanns en tid när alla kunde rensa fisk och slakta älg

Tråkigt med ännu mer ryktesspridning som saknar bäring
Citera
2013-11-14, 22:57
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan

Det finns inga uppgifter på det. Det har spekulerats om det bl.a. här pga bilderna som finns i FUP från datortömningen och omständigheterna som att det vittnats om blodspår både inne i lägenheten, utanför, på KJs tröja, i trappen och ute vid brevlådorna. Dessutom var hunden borta innan någon hann dit. Dessutom tvivlar väl folk på att den kan ha dött av att bita på en elsladd.
Men som sagt, det är inte bekräftat.

Han har sagt tre olika versioner vad han gjort med hunden sedan. I älven, i östersjön och under en gravsten på en djurkyrkogård.
Citera
2013-11-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
1.Varför KJ så till polisen " jag vet att ni misstänker mig
2.KJ säger atthan var den sista som såg henne i livet ; hur vet han det ?
3.Självklart det var han som mördad henne
Punkt slut !

En person som KJ som varit "udda" hela sitt liv och mobbad under hela skoltiden. Han har nog ständigt blivit utsedd som syndabock trots att han aldrig varit inblandad. Gissar jag.

Hans reflexreaktion blir naturligtvis, nu tror dom jag är skyldig. Han ser samma situation upprepas igen.

Att bli dömd på förhand.

Han är rationell där, utifrån sin erfarenhet, vet han att det här kommer att sluta precis som tidigare.
Citera
2013-11-14, 22:58
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou

ah ok. Alltså fatta vad lätt att starta ett sånt rykte.. ett rykte som kanske inte ens är sant, som nu verkar spela någon sorts roll i en mordrättegång.
Citera
2013-11-14, 22:58
Medlem
Citat:

Alltid något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto