Citat:
På papperet nära Bergen, hjälper om du har en adress att stå på i Hordaland/Rogaland, tror det endast är NOC som kräver att du faktiskt är skriven i Norge.
Det gick fortare än vad jag trodde, typ 3mån före i min beräkning, men har ett skiftjobb på land med en förstående chef och kollegor, så jag kom iväg när dem väl ringde. Bör väl tillägga att jag har bra kontakter offshore.
Det läggs en väldigt stor vikt på HCAAP, köket valsas minst 3gånger i dygnet, som ett normalt bra ställe helt enkelt.
Maten är helt ok, lite bättre lunch/middags-buffé. Men kvaliteten sviktar en del på råvarorna, det är varken Gilde eller kobe som kommer in på proteinsidan
Helt ok standard, inte de nyaste rational-ugnarna, men funkar prima för nattbak etc.
Du ser lite av plattformen Gjøa och dess faciliteter här http://www.youtube.com/watch?v=Zk6LSJ39q1E
Finns en dokumentär om gullfax som är något äldre om du söker i denna tråd, ligger på nrk's hemsida någonstans.
Tyvärr, man börjar som vikarie hos bemanning innan man klättrar i stegen mot fast arbete, tills dess är ALLA mina rivaler, så jag tror att du förstår
,
Citat:
Kock och städ är de mest eftersökta jobben, har man ett bra cv och står på, så kommer man nog ut även utan direkta kontakter.
Vet du eller någon om dessa är bra att gå på? Om där är folk som representerar denna industri på plats?