2013-11-10, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hur ska du göra en plugg av trälim?

Smältlim blir inte varmt nog för att antända blixtljuspulvret. Man ska dock dra ur limpistolen ur eluttaget innan man limmar p.g.a. risken för kortslutning och gnistbildning. Den är varm länge nog för att göra en plugg ändå.
jag har redan 2st rör som är bentonit pluggade och går i varandra , med trälim sitter de . läs vad jag skrev ovan . är nyfiken om de ESD påsarna gör det säkrare ???
Citera
2013-11-14, 18:57
Bannlyst
Hej. Vet någon en bra svensk eller europeisk nätbutik med stort och bra sortiment av säkerhetsutrustning? Är ute efter skyddshandskar och glasögon.
Citera
2013-11-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Hej. Vet någon en bra svensk eller europeisk nätbutik med stort och bra sortiment av säkerhetsutrustning? Är ute efter skyddshandskar och glasögon.

bauhaus
Citera
2013-11-15, 17:58
Medlem
Middlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
bauhaus

Butiker som säljer yrkeskläder, Fristads, Blåkläder mm. De har ofta tex skyddskängor och kan tänka mig att de även har handskar och liknande för yrkesfolk.
Citera
2013-11-16, 13:16
Medlem
5% Svavelsyra, kan man få tag på detta inrikes eller så?
Citera
2013-11-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushmush
5% Svavelsyra, kan man få tag på detta inrikes eller så?

Nu har jag ingen aning om det här företaget fortfarande är aktivt och legit, men en snabb googling ledde till detta: http://www.labservice.se/index_produkter.php?avd=m_produkter_detalj&prod_id =496115
Citera
2013-11-18, 01:35
Medlem
Företag som tillverkar papprör enligt mina önskemål/mått?

Finns det i Sverige?
Citera
2013-11-18, 10:27
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Företag som tillverkar papprör enligt mina önskemål/mått?

Finns det i Sverige?
Tror det kan bli svårt utan att beställa väldigt stora kvantiteter.
Har för mig att jag hittade ett bra företag i UK genom ebay som hade ett väldigt bra sortiment med papprör för pyroändamål. Kommer dock inte ihåg vad det hette just nu dock...
Citera
2013-11-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Tror det kan bli svårt utan att beställa väldigt stora kvantiteter.
Har för mig att jag hittade ett bra företag i UK genom ebay som hade ett väldigt bra sortiment med papprör för pyroändamål. Kommer dock inte ihåg vad det hette just nu dock...

Jag har varit i kontakt med ett par företag i USA, som inte har något krav på en minimum order. Problemet blir dock att en kartong med tuber är oerhört skrymmande, så frakten hamnar på över tusenlappen.

Och de tuber jag behöver måste ha en tjocklek på >15mm, gärna i kraftpapper. Vilket jag inte har sätt hos någon av de vanliga säljarna.
Citera
2013-11-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Och de tuber jag behöver måste ha en tjocklek på >15mm, gärna i kraftpapper.
Say whut? Dimensioner? 15mm är hur mycket som helst för allt utom möjligen mörsare, och saluter... Saluterna bör vara så korta att det inte spelar någon större roll om det är spiral-lindade rör, så då är det egentligen bara mörsare kvar.
Vad ska du ha dem till?
B!
Citera
2013-11-18, 23:42
Bannlyst
15mm är för tjockt för saluter också. De brukar inte vara tjockare än 5mm.
Citera
2013-11-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
15mm är för tjockt för saluter också. De brukar inte vara tjockare än 5mm.
Jag garderade mig med "utom möjligen" eftersom jag själv är så sjuk i huvudet att jag gör saluter av spirallindade rör som går omlott över varandra, och bentonit-pluggar. Med hyfsad passform tror jag att man inte behöver limma dem alls, men jag brukar pensla utsidan på den inre hylsan med vattenutblandat trälim bara för sakens skull. Med tanke på att man inte får vara kräsen när rören är gratis, så har det blivit en del saluter med löjligt tjockt gods.
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in