Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Detta kan vara ett klassiskt AS svar.
Han vet att tejpbitarna satt i håret och utgår att då vet de andra det också.
Han vet därför att det var han dom satt dit dem och tänker inte på att nu blir han avslöjad. Han förmedlar ju information.
Jo, men OM det är så att 22-åringen avslöjade att han visste för mycket, då borde polisen ha nappat på det. Men det har inte polisen gjort alls, därför misstänker jag att polisen på något sätt har informerat 22-åringen, medvetet eller av misstag. Polisen har ju gjort en stor sak av att 22-åringen nämnde "bagaget". Polisen påpekade även när 22-åringen vid ett tillfälle använder ordet "verktyg", men ingenstans har polisen påpekat att 22-åringen nämnde "hår" som plats för tejp.
Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Jag vet inte om jag drömt, men jag har för mig att att FU pratar tejp med KJ och när KJ tror att de ska visa en bild på tejp, är det den bild av VB med tejp på hår och hals. Kanske den ocensurerade. KJ reagerar starkt och vill inte se på mer bilder FU har framledes. Förtroendet för FU är borta.
Var har jag läst detta?
Så kanske det kan vara att dom vid något förhör har visat en bild. Jag letade dock i förhören i anslutning till tejp-prat, men hittade inget så i så fall står det inte om sådan bildvisning i direkt anslutning till tejp-pratet. Däremot visade dom honom en bild från tejprullen i hans badrum.
Men man kan ju leta vidare, använda andra sökord i FUP:en än 'tejp'