2013-11-14, 14:45
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Nu är frustrationen fan total!

Jag har äntligen fått ihop till 2 lag, det ena med Robben, Reus, Schweinsteiger, Gundogan, Alaba m.fl. alltså ett rätt basic Bundesliga-lag men ändå ett jävligt dyrt sådant.

Mitt andra lag består av min gud Zlatan och hans vänner. Så sjukt nöjd när jag värvade honom och längtade verkligen efter att få lira första fighten med honom. Och mycket riktigt gör han hattrick i första halvleken. Men! Mitt spel har alltid varit snabba omställningar. Inte så att jag ställt in defensiv och kontringar men det har blivit automatiskt så att jag spelar snabbt, och inte är så mycket för handbollsspelet runt motståndarnas straffområde men sen jag fick dessa lag är det i princip så matcherna ser ut.

Nu till problemet. Det är ju fan i mig omöjligt att "sticka in bollen" i boxen till någon forward eller smälla upp en stänkare i krysset från distans när motståndarna backat hem med 9 man och mina medspelare dessutom är så puckade att dom inte ens försöker flytta sig vid t.ex. distansskott. Så vad som oftast händer är att motståndaren snor åt sig bollen, slår en långboll på en vindsnabb no-name-striker och så rullar dom in kontringsmål efter kontringsmål.

Det här spelet premierar verkligen inte bra spelare (då menar jag alltså spelare i spelet). Det kändes som jag fick betydligt mycket mer gratis när jag hade ett lag värt 50k än nu.

Detta tycker jag har pågått sen UT11 i princip, och blivit värre och värre. Där hade jag Ronaldo och hade som längst en streak på 36 matcher medan jag numera är nöjd om jag ens vinner två raka. Jag totalvägrar defensiv kontringsfotboll med Reus, Robben och Zlatan. Då kan jag lika gärna köra Walcott (fyfan), Benteke och alla dom där budgetspelarna som jag möter hälften av gångerna.

Någon som kan tipsa mig om vad jag bör göra? Har idag genom webappen ändrat mitt Bundesliga-lag till ett 5221, och hoppas det kan bidra till lite mindre baklängesmål, men är det verkligen så att jag ska behöva vara defensivt lagd i mitt spel för att få ut max av mina svindyra spelare?

Frustrerad!!!

Jag testade fembackslinje med pga alla bakåtmål man fick pga kontringar med Walcott. Men svaret är 3-5-2 som alltid, funkar riktigt bra. Första matcherna var det ovant och jag släppte in ett par bollar/match men nu efter 3-4 matcher så är det knappt någon som kommer förbi. Men inlägg är lika OP oavsett men det hjälper faktiskt att ha tre nickstarka mittbackar därinne även om ibland någon dvärg gör nickmål mot dig.
Citera
2013-11-14, 14:48
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
testa att byta spelsystem då? eller byt dina vänster och höger mittfältare till några som är bättre defensiva.

sen kan man ju inte klandra någon som lägger mycket inlägg på dig när det bör vara väldigt svårt att koma igenom i mitten mot ditt lag

Bytte till trebackslinje igår efter mitt damp och då har jag blivit bättre på att försvara mot inlägg, men ibland går det inte att rädda upp. Laget jag länkade är riktigt bra hemåt och uppåt, körde typ liknande men med fyrbackslinje och då gick det åt pipan, då blev det mål på alla inlägg jag fick emot mig.
Citera
2013-11-14, 14:55
Medlem
Hejsan! Är det någon som har lust att klura ihop ett lag med Benzema IF, Srna IF och Sneijder IF?
Budget ligger i runda slängar på en miljon
Citera
2013-11-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannepro14
Hejsan! Är det någon som har lust att klura ihop ett lag med Benzema IF, Srna IF och Sneijder IF?
vilken formation vill du helst ha?
Citera
2013-11-14, 15:27
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Jag testade fembackslinje med pga alla bakåtmål man fick pga kontringar med Walcott. Men svaret är 3-5-2 som alltid, funkar riktigt bra. Första matcherna var det ovant och jag släppte in ett par bollar/match men nu efter 3-4 matcher så är det knappt någon som kommer förbi. Men inlägg är lika OP oavsett men det hjälper faktiskt att ha tre nickstarka mittbackar därinne även om ibland någon dvärg gör nickmål mot dig.

Hmmm. Tycker dock att 5-backslinje och 3-backslinje känns snarlikt, båda har ju tre centrala mittfältare och 2 "wingers" bara att dom ligger i olika höjd beroende på formation men jag vill inte lämna inläggsytan utan bevakning därför valde jag fembackslinjen så jag kan ha två ytterbackar där i stället för två mittfältare. Återkommer med recension men nu ska målen sluta rulla in och jag får helt enkelt också kontra i stället för att vackert spela ut motståndaren då det inte leder till särskilt mycket mål.
Citera
2013-11-14, 15:46
Medlem
Langsdales avatar
Tre nickmål emot mig av N'Zogbia, nu får det vara nog. Nu säljer jag av mina guldlag och satsar på silver...

Tips på grymma silverspelare mottages gärna!
Citera
2013-11-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
vilken formation vill du helst ha?

Det spelar ingen roll! Jag är öppen för förslag!
Citera
2013-11-14, 16:02
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Tre nickmål emot mig av N'Zogbia, nu får det vara nog. Nu säljer jag av mina guldlag och satsar på silver...

http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=kGSc9NphnKtoZs3

Det där är väldigt bra. Jag har vänsterflanken för jag ville få in en skiller i laget också men du kan nog bygga ett riktigt bra med bara koreaner eller från den ligan.

Vunnit 10 av 11 eller ngt sådant och CAMen och ST är gudar med sina 5* weak foot.
Citera
2013-11-14, 16:07
Medlem
Weird.s avatar
Någon som upplevt problemet att spelet fryser när man ser motståndarens lag? Förlorar alla dessa matcher på grund av att ja måste stänga av PS3
Citera
2013-11-14, 16:07
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=kGSc9NphnKtoZs3

Det där är väldigt bra. Jag har vänsterflanken för jag ville få in en skiller i laget också men du kan nog bygga ett riktigt bra med bara koreaner eller från den ligan.

Vunnit 10 av 11 eller ngt sådant och CAMen och ST är gudar med sina 5* weak foot.

Kopierar nog hela laget, såg riktigt nice ut.

Måste dock ha två lag, finns många fina karameller i PL men känns som det kommer bli dyrt att bygga ett BPL-Silver?
Citera
2013-11-14, 16:10
Medlem
Citat:
Kopierar nog hela laget, såg riktigt nice ut.

Måste dock ha två lag, finns många fina karameller i PL men känns som det kommer bli dyrt att bygga ett BPL-Silver?

Inte så farligt faktiskt; silvers är riktigt billiga om man jämför med tidigare upplagor. Wallyson tex, går för 25-30k på ps3!
Citera
2013-11-14, 16:15
Medlem
EySanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannepro14

Blir några kemispelare då.

Citat:

http://www.futhead.com/14/squads/2433598/

http://www.futhead.com/14/squads/2434730/

Sen är Machado och Quincy två favoriter från förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in