2013-11-14, 12:32
Medlem
Spelat två matcher i rad nu som jag vunnit med 2-1 och 8-0. Zlatan gjorde totalt 7 mål på dessa matcher!

Det känns därför jävligt surt att anslutningen brutits efter båda dessa matcher. Matcherna är helt laggfria och det är alltså efter slutsignalen när jag trycker fortsätt efter spelarbetygen som det kommer upp.
Är hos en kompis och lirar, har aldrig uppstått hemma och då har jag adsl i kåken medan kompisen har snabbare stadsnät...

Ps3 är konsolen, någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2013-11-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Spelat två matcher i rad nu som jag vunnit med 2-1 och 8-0. Zlatan gjorde totalt 7 mål på dessa matcher!

Det känns därför jävligt surt att anslutningen brutits efter båda dessa matcher. Matcherna är helt laggfria och det är alltså efter slutsignalen när jag trycker fortsätt efter spelarbetygen som det kommer upp.
Är hos en kompis och lirar, har aldrig uppstått hemma och då har jag adsl i kåken medan kompisen har snabbare stadsnät...

Ps3 är konsolen, någon som vet vad det kan bero på?
Har spelet/"UT-sessionen" rullat länge? Alltså i väldigt många timmar? Ibland blir det sådär för mig om jag går ifrån och gör något annat några timmar och sen kommer tillbaka till UT-menyn och är dum nog att dra igång en match på stört. Om jag startar om hela spelet händer inte samma sak nästa match.
Citera
2013-11-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreml-high
Har spelet/"UT-sessionen" rullat länge? Alltså i väldigt många timmar? Ibland blir det sådär för mig om jag går ifrån och gör något annat några timmar och sen kommer tillbaka till UT-menyn och är dum nog att dra igång en match på stört. Om jag startar om hela spelet händer inte samma sak nästa match.

Nej har spelat i 2 timmar nonstop!

3 gånger i rad nu!! Och det när man trycker fortsätt efter slutsignalen som rutan dyker upp!

Provade en turneringsmatch nu som även den vanns med 4-2....

Skiter i UT nu, lirar säsonger eller nåt istället...
Citera
2013-11-14, 13:38
Medlem
Sjukt störigt. Händer mig alltid om jag äter mycket kassler dagen innan. Kan vara det!
Citera
2013-11-14, 13:44
Medlem
Koromans avatar
Någon som kan hjälpa mig fylla på mitt 2:a lag? Har testat alla möjliga spelare men inget funkar speciellt bra..

Mitt första lag ser ut såhär: http://www.futhead.com/14/squads/2252707/

Det funkar galet bra, vill gärna ha ett liknande 2:a lag. Yttrar med skottfötterna inåt i banan, hyfsat snabba och starka mittbackar. Enda kraven är att Jackson martinez är med i formationen 4-4-2. Har testat mandzukic, remy bland annat. Vill gärna testa någon ny grym striker.

Här är början på 2:a laget:

http://www.futhead.com/14/squads/2379184/

Hjälp skulle uppskattas som fan!
Citera
2013-11-14, 13:52
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Är det bara för mig mina motståndare kan dra i min tröja huuuur länge som helst utan att få någonting för det? sjukt störande när man är i bra läge att göra mål men så kommer motståndaren och drar mig i tröjan. Hade det var it irl hade det varit gult direkt!
Haha ja det händer hela tiden. Men jag jämnar ut det med att ge igen såklart! Dock har jag alltid fler frilägen och ett större bollinnehav än min motståndare så brukar förlora på det i längden...

Men det vidrigaste är ändå att målvakterna inte får rött kort när de kommer ut och kapar frispelade spelare. De senaste matcherna har jag försökt runda den ständigt utrusande målvakten för att bli brutalt kapad. 50-50 om det blir gult kort eller ej.
Citera
2013-11-14, 13:52
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Måste bara fråga hur ni gör mål som han ovanför som klagar på tråkmånsar som lyfter bollen över backlinjen. Man får ju inte heller göra inlägg från kanten hela tiden så hur gör ni mål då?

Alltså är medveten om att folk uberkör det men det går ju göra i spelet så var inte så jävla skitnödig hela tiden. Dom flesta jag möter skjuter inlägg eller lyfter bollen över backlinjen. Är det förbjudet att väggpassa sig fram också eller? Kolla på fotboll IRL så händer det hela tiden.

Måste vara sicka proffs här som alltid dribblar sig igenom hela försvaret och gör ett såkallat "ok" eller "godkänt" mål. Jävla amatörer!

Innan uppdateringen sket jag i hur folk gjorde mål, för då blev det inte mål på varenda inlägg, då var det som riktig fotboll. Men när Jesus Navas, Defoe, Walcott och Valbuena gör nickmål mot mina 190 cm + backar så är det något fel, jag går även upp i nickduellen men förlorar. 90 % av målen jag släpper in är på inlägg, så är det inte IRL, där blir det inte ofta mål på inlägg.

Kom och säg inte att jag INTE kan försvara mig, för innan uppdateringen hade jag knappt släppt in ett enda nickmål och fut gick bra för mig, nu är allt bara kaos. Jag respekterar spelare som varierar sitt spel, fintar lite, passar runt, slår lite i djupet och testar ca 3-4 inlägg/match. Inte som typ alla gör, pacea med walcott rätt ner i hörnet och slå inlägg i 90 minuter, finns ingen spelglädje i det.

Ni som säger att brons är som IRL, hur är silver då? Är det roligare så tvekar jag inte en sekund på att byta ner mig, för jag hatar verkligen hur det är just nu med guldlagen..
Citera
2013-11-14, 14:10
Medlem
Metin2Creatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Laget såg väldigt bra ut, ramos kanske? Hur fungerar di maria med sin high/high i WR?
Di Maria ligger högt uppe när du anfaller och jobbar hem ibland vid kontringar. Men det känns mer som High/Medium. Riktigt go spelare!
Citera
2013-11-14, 14:27
Medlem
hundranittiofyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Innan uppdateringen sket jag i hur folk gjorde mål, för då blev det inte mål på varenda inlägg, då var det som riktig fotboll. Men när Jesus Navas, Defoe, Walcott och Valbuena gör nickmål mot mina 190 cm + backar så är det något fel, jag går även upp i nickduellen men förlorar. 90 % av målen jag släpper in är på inlägg, så är det inte IRL, där blir det inte ofta mål på inlägg.

Kom och säg inte att jag INTE kan försvara mig, för innan uppdateringen hade jag knappt släppt in ett enda nickmål och fut gick bra för mig, nu är allt bara kaos. Jag respekterar spelare som varierar sitt spel, fintar lite, passar runt, slår lite i djupet och testar ca 3-4 inlägg/match. Inte som typ alla gör, pacea med walcott rätt ner i hörnet och slå inlägg i 90 minuter, finns ingen spelglädje i det.

Ni som säger att brons är som IRL, hur är silver då? Är det roligare så tvekar jag inte en sekund på att byta ner mig, för jag hatar verkligen hur det är just nu med guldlagen..

det handlar om handikapp.. hur ser ditt lag ut?
Citera
2013-11-14, 14:31
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
det handlar om handikapp.. hur ser ditt lag ut?

Just nu kör jag sämre lag än vanligt så tror inte det är handikapp, för är ingen skillnad oavsett hur bra lag jag bygger.

http://www.futhead.com/14/squads/2442472/
Citera
2013-11-14, 14:40
Medlem
Flinta82s avatar
Nu är frustrationen fan total!

Jag har äntligen fått ihop till 2 lag, det ena med Robben, Reus, Schweinsteiger, Gundogan, Alaba m.fl. alltså ett rätt basic Bundesliga-lag men ändå ett jävligt dyrt sådant.

Mitt andra lag består av min gud Zlatan och hans vänner. Så sjukt nöjd när jag värvade honom och längtade verkligen efter att få lira första fighten med honom. Och mycket riktigt gör han hattrick i första halvleken. Men! Mitt spel har alltid varit snabba omställningar. Inte så att jag ställt in defensiv och kontringar men det har blivit automatiskt så att jag spelar snabbt, och inte är så mycket för handbollsspelet runt motståndarnas straffområde men sen jag fick dessa lag är det i princip så matcherna ser ut.

Nu till problemet. Det är ju fan i mig omöjligt att "sticka in bollen" i boxen till någon forward eller smälla upp en stänkare i krysset från distans när motståndarna backat hem med 9 man och mina medspelare dessutom är så puckade att dom inte ens försöker flytta sig vid t.ex. distansskott. Så vad som oftast händer är att motståndaren snor åt sig bollen, slår en långboll på en vindsnabb no-name-striker och så rullar dom in kontringsmål efter kontringsmål.

Det här spelet premierar verkligen inte bra spelare (då menar jag alltså spelare i spelet). Det kändes som jag fick betydligt mycket mer gratis när jag hade ett lag värt 50k än nu.

Detta tycker jag har pågått sen UT11 i princip, och blivit värre och värre. Där hade jag Ronaldo och hade som längst en streak på 36 matcher medan jag numera är nöjd om jag ens vinner två raka. Jag totalvägrar defensiv kontringsfotboll med Reus, Robben och Zlatan. Då kan jag lika gärna köra Walcott (fyfan), Benteke och alla dom där budgetspelarna som jag möter hälften av gångerna.

Någon som kan tipsa mig om vad jag bör göra? Har idag genom webappen ändrat mitt Bundesliga-lag till ett 5221, och hoppas det kan bidra till lite mindre baklängesmål, men är det verkligen så att jag ska behöva vara defensivt lagd i mitt spel för att få ut max av mina svindyra spelare?

Frustrerad!!!
Citera
2013-11-14, 14:44
Medlem
hundranittiofyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Just nu kör jag sämre lag än vanligt så tror inte det är handikapp, för är ingen skillnad oavsett hur bra lag jag bygger.

http://www.futhead.com/14/squads/2442472/

testa att byta spelsystem då? eller byt dina vänster och höger mittfältare till några som är bättre defensiva.

sen kan man ju inte klandra någon som lägger mycket inlägg på dig när det bör vara väldigt svårt att koma igenom i mitten mot ditt lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in