2013-11-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaecka
Jag har läst hela FUP och undrar över följande:
1. Har KJ sett en bild på tejpen i håret innan han refererar till att den är placerad där? Enl vad jag kan läsa mig till säger de bara att de hittat tejp på kroppen. 2. När han vid ett tillfälle säger "plockade upp henne på natten" så reflekterar ingen över detta utan fyller i typ "den dagen, ja" eller liknande. Detta är jättekonstigt. När har KJ plockat upp henne "på natten"?!

Det där reagerade jag också på! Någon som vet?

(*1. Sidan 1816 i FUP. *2. hittar jag inte just nu i FUP)
Senast redigerad av flash09 2013-11-14 kl. 11:41.
Citera
2013-11-14, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flash09
Det där reagerade jag också på! Någon som vet?

(*1. Sidan 1816 i FUP.)

Jag hänger inte med här. När har KJ nämnt att tejpen är i håret? Han ville inte se på några bilder under förhöret.
Citera
2013-11-14, 11:43
Medlem
Okej, saker i FU som fortfarande är frågetecken.

VB och MB hade en hel del sms-trafik med varandra timmarna innan hon dog enligt rättsläkare 4-5/5. Vi vet inte vad de två konverserade om, en date på kvällen eller dagen efter?

KJ påstår att hon lämnar lgh runt kl.20,30-21 för att gå hem.
Hon hittas först den 20/5 styckad på två separata ställen. Folk har vittnat om att de varit inne i ödehuset vid flera tillfällen, senast 12/5 (tror jag att det var?) utan att se likdelar.

När dyker likdelarna upp? Var förvaras hon innan hon hittas? Var har hon blivit styckad? Var har man tvättat henne? Vad är mordvapnet och var är mordplatsen?

KJ har onekligen en hel del besvärande omständigheter att förklara, som han inte kan.
MB kan ha motiv och tillfälle till detta dåd men för att veta det behövs en hel del undersökningar göras i hans hem, bilar, stuga etc. AN som alibi är för tunn.
Dessutom har han varit på tapeten tidigt i utredningen, varför inte gå all in när de ändå håller på?
Citera
2013-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Jag hänger inte med här. När har KJ nämnt att tejpen är i håret? Han ville inte se på några bilder under förhöret.

Det är just det som är så konstigt. Han nämner det på sidan 1816 i FUP.
Citera
2013-11-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tror ni att han planerat dådet, eller att det är ett oplanerat svartsjukemord?
Jag tror att han har drömt om det under en längre tid. Dock kanske det inte var planerat att utföra det just denna kväll, men omständigheter gjorde att det blev så och därför fullföljde han sina planer med styckning osv.
Citera
2013-11-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag har hört envisa rykten om den här saken med djurplågande och dödande.
Jag vet ju inte om det finns täckning för dem. Det är därför jag undrar om nån kan
bekräfta eller dementera.

"Planterar" gör man i trädgården förresten...

Är ej ute efter att gödsla trådsanningsplantagen men Akr*baten hade en klar uppfattning i frågan (postat 18/6):
............................................
"Tror inte KJ har jakt licens. Men det finns väl inget tvivel om att snubben är kniv van" ??

Har han dessutom mördat o styckat div smådjur under flera år. Tja då har han ju tränat" lite dessutom. Ps hittat döda troligen styckade delar från en mindre hund i en av bunkrarna på mjösjöberget, skelettdelarna var till viss del ritualiskt" placerade. Undra om det är KJ som övat ?

Nån som bor kring flottiljev*gen el där nära KJs föräldrars hus som har förlorat sin mindre- rasen hund för nått år sedan. Under konstiga omständigheter ?"
..............................................
Citera
2013-11-14, 11:49
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Just det, hur står det till med pappan? Han vill till varje pris inte att det här ska drabba släkten, så då kan han göra vad som helst nästan för att slippa skammen, kanske. Boden är litet, kanske agerar föräldrar på en liten ort annorlunda än i storstad?

Förstår inte vad som menas med att KJ är lika med eld?

Jag tycker att det du skriver verkar vettigt.
Har sj ett barn som har 2 diagnoser så därför gillar jag inte pappans attityd till att sitta i rätten och LJUGA.
Vill han inte se sanningen så stjälper han ju sitt barn.
Om nu KJ skulle gå loss vilket jag inte tror, vad gör han nästa gång,slaktar sin familj....eller

Något jag hatar är FÖRÄLDRAR som säger Men mitt barn har aaaaaldrig gjort så.
Hoppas pappan fattar att det inte är en bil som KJ gjort inbrott i,utan hans son sitter i rätten för ett makabert brott STYCKMORD

lika med eld menar väl pappan på att KJ alltid eldar.
Vem vet hans son kanske är en pyroman också
Citera
2013-11-14, 11:50
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, saker i FU som fortfarande är frågetecken.

VB och MB hade en hel del sms-trafik med varandra timmarna innan hon dog enligt rättsläkare 4-5/5. Vi vet inte vad de två konverserade om, en date på kvällen eller dagen efter?

KJ påstår att hon lämnar lgh runt kl.20,30-21 för att gå hem.
Hon hittas först den 20/5 styckad på två separata ställen. Folk har vittnat om att de varit inne i ödehuset vid flera tillfällen, senast 12/5 (tror jag att det var?) utan att se likdelar.

När dyker likdelarna upp? Var förvaras hon innan hon hittas? Var har hon blivit styckad? Var har man tvättat henne? Vad är mordvapnet och var är mordplatsen?

KJ har onekligen en hel del besvärande omständigheter att förklara, som han inte kan.
MB kan ha motiv och tillfälle till detta dåd men för att veta det behövs en hel del undersökningar göras i hans hem, bilar, stuga etc. AN som alibi är för tunn.
Dessutom har han varit på tapeten tidigt i utredningen, varför inte gå all in när de ändå håller på?

Det fetade; polisen misstänker att platsen är det korvformade vattenfyllda värn där även en hund har markerat. Finns utsatt på Quarells karta...
Citera
2013-11-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flash09
Det är just det som är så konstigt. Han nämner det på sidan 1816 i FUP.

Ah, det stod på sid 1762 i mina papper. Det är lite konstigt för de nämner bara att tejpen är på hennes kropp innan. Det är väl som med blodet i bakluckan? Hur visste han att det var där?
Citera
2013-11-14, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliveiraDeFigueira
Det fetade; polisen misstänker att platsen är det korvformade vattenfyllda värn där även en hund har markerat. Finns utsatt på Quarells karta...
Likhund eller kriminalsökhund markerade intensivt i det värnet både före och efter tömning. Intressant.
Citera
2013-11-14, 11:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, polismannen säger klart och tydligt "morgonen den 20:e". Han talar under ed och är 110 % säker. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 00685 Första spanrapporten i FUP, sid 565, är daterad 2013-05-21, 00:39:00. Det kallar jag inte "morgon". Den slutsats jag drar är att spaning pågick från morgonen den 20:e, men att det inte rapporterades i FUP. Span på MB släpptes alltså senast natten till 20:e, första kroppsdelarna påträffades på kvällen den 20:e, och telefonanalyserna säger ingenting om vad MB gjorde den dagen. Varför inte det? Varför ha span på en person men inte kolla hans telefon?

Jag har fått spanings-PM: http://img32.imageshack.us/img32/8492/9rl.pdf Intressant är att läsa att polisen tolkade KJ:s varierande hastigheter och rondellkörning som nervositet. Var det inte så att han tog sig en liten span på span?

Det är ingen ordning alls, tycker jag. Det finns inga rapporteringar som styrker att något span inleddes före kl 01 den 21:a, alltså några timmar efter att benen hittades.

Jag vidhåller att han har fel, han har svamlat sig igenom med flera olika datum, 18:e, nej 20:e, och sedan 19:e och för att åter vara tillbaka på den 20:e, nu på morgonen.

De satte span på hans lägenhet kl 01:xx den 21:a, vad spanade de på fram tills dess, då han bevisligen var hemma under dagen den 20:e och polisen bevisligen säger att de inte hittade honom före kl 14, den 21:a.

Span beslutades om den 20:e, efter att fynden hittades och påbörjades vid hans lägenhet efter kl 01 den 21:a. Det är vad informationen säger, hans uttalande är allt för vimsiga för att tas som fakta.

Ja, KJ visste nog att han hade span på sig, om han var nervös eller bara drev med förföljarna går ju att fundera över.
Citera
2013-11-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått spanings-PM: http://img32.imageshack.us/img32/8492/9rl.pdf Intressant är att läsa att polisen tolkade KJ:s varierande hastigheter och rondellkörning som nervositet. Var det inte så att han tog sig en liten span på span?

Framgår tyvärr inte i span-rapporten när KJ ska ha börjat det nervösa beteendet i trafiken etc.
Men man kan förutsätta att det hänt tidigt, dvs redan kring 9-12'e i samband med att tidningarna började härja.
Hur ska han ha kunnat veta att dom avbrutit span för att kunna bängla med kroppen helt plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in