Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.
Annars hade den varit med som en indikator på att döden inträffat i sängen.
PÅKs gissningar och experiment får närmast liknas med Baltazars forskning i Barnkanalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Renasanningen
Ingen tvekan om att hon dog i sängen, all desinformation till trots:
(HD:s resningsbeslut)
"29. Genom att Marina Johanssons kropp har påträffats och genom den utredning som har gjorts i anslutning till det är det klarlagt att hon dog isin säng och att någon undanskaffade kroppen idet emballage som kroppen hittades i. Hovrätten gjorde sina bedömningar angående sambandet mellan blodfläcken och hålet i väggen utifrån hypotesen att Marina Johansson "skottskadades". Det innebär att det inte finns något hinder mot andra bedömningar i de avgörande frågorna utifrån utgångspunkten- som alltså numera är befogad -att hon dog i sin säng och att kroppen undanskaffades."
Advokaten har inte en suck att hävda något något, inte ens om han skulle byta namn till Silbersky.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Du överskattar Silbersky
Jag har aldrig sett det som desinformation att det då kroppen saknades inte gick att utesluta att M "bara" varit skottskadad. Det var ju vad dom hade att gå på. Vi är nog många som är överrens om att, efter att ha sett blodfläcken, Marina med största sannolikhet avlidit i sin säng.
De 18 ml i bäddmadrassen har jag inte sett något om som
Bagarn skrev dock.
Ense! Även S. skulle gå bet här (och då inte bara för att han nu är i (över-?) mogen ålder...).
Ja, med blodfläcken blev andra alternativ ytterligt osannolika, förvisso.
Så i kommande rättegång gäller: Hon dog i sängen, sin egen säng...:-(
Endast en
insider hade tillgång till henne.