2013-11-14, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
DET är en "söndagstur" som rätten knappast kommer att bedöma utifrån normala kriterier, såsom att föraren, eller den andra, skulle tänkt på bekvämligheten...

Detta är en "söndagstur" med en psykotiskt agiterad mördare från helvetet...

Detta är en bra bit av polisens utredning, som rätten kommer att inse/redan har insett.

Om det kan glädja dig så tror jag LJ är hyfsat säker på att han inte sett något på en helg.
vad det har för betydelse i rätten är jag osäker på
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-14 kl. 09:49.
Citera
2013-11-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det behöver inte bevisas för att få FS fälld.
Men att han var påtänd och skulle bli utslängd duger gott som uppsåt.

Eller så enkelt som att hans födelsedag inte blev som han ville.

Han blev sur över att inte kunna åka så mycket eftersom dragblocket gick sönder, han fick inte knarka som han ville på sin födelsedag, han fick inte det sexet han ville ha på sin födelsedag, han fick inte alla de gratulationer han hade förväntat sig, han sitter ett år närmare 40, i ett hus som inte är hans, i en bil som inte är hans, han hade inte fått tag på en lägenhet, han fick inte träffa sina barn, inga pengar, och så vidare, med mera.

Då behövs inte mycket för att bägaren ska rinna över och tycka synd om sig själv och uttrycka detta mot andra. Och dom lösningar han tagit till tidigare visar ju att han inte tänker nänmvärt på framtiden utifrån handlingarna han kommer begå.
Citera
2013-11-14, 09:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, men om man inte tar FUP:en som smutskastning så framträder ett ytterligt tydligt mönster... FS karaktär och gärningar beskrivs på sätt, från flera olika håll, som svårligen kan missförstås... Hur detta påverkar enligt juridisk praxis (oftast ej fäst på papper) är lätt att förstå.

Jag tar inte FUP som smutskastning. Jag läser en gärningsmannastyrd FUP. Jag anser inte att den är objektiv, den är från dag ett inriktad på att FS är skurken. (Vilket han kanske är, jag vet faktiskt inte alls)

Det är tråden som pajkastar och gör löjliga smajlisar och idiotförklarar såväl FS som de som inte håller med till hundra procent. Det finns till o med dom som tycker att FU´n är otroligt seriös och välarbetad.
Citera
2013-11-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.
Annars hade den varit med som en indikator på att döden inträffat i sängen.

PÅKs gissningar och experiment får närmast liknas med Baltazars forskning i Barnkanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det är ju förjävligt om det inte kan användas ärligt talat. Marina förtjänar faktiskt upprättelse mot sin baneman.

Det är väl ingen hemlighet att jag inte vet hur jag ska ställa mig i skuldfrågan, och det grundar jag på utredningen och det faktum att Marina var en sökare i mina ögon. Jag kan ha fel där, absolut. Men vi är många som inte kände Marina eller FS som fritt gissar/spekulerar i detta diskussionsforum.

Sen förstår jag att det finns människor som visst kände Marina och/eller FS och deras ord tar jag väl mer på allvar än på smutskastande inlägg och idiotförklaringar till tråddeltagare. Vi har ju inte en susning om vad som hänt. Vi kan bara gissa, spekulera och vänta på att se vad som sker nu.

Ingen tvekan om att hon dog i sängen, all desinformation till trots:

(HD:s resningsbeslut)
"29. Genom att Marina Johanssons kropp har påträffats och genom den utredning som har gjorts i anslutning till det är det klarlagt att hon dog isin säng och att någon undanskaffade kroppen idet emballage som kroppen hittades i. Hovrätten gjorde sina bedömningar angående sambandet mellan blodfläcken och hålet i väggen utifrån hypotesen att Marina Johansson "skottskadades". Det innebär att det inte finns något hinder mot andra bedömningar i de avgörande frågorna utifrån utgångspunkten- som alltså numera är befogad -att hon dog i sin säng och att kroppen undanskaffades."

Advokaten har inte en suck att hävda något något, inte ens om han skulle byta namn till Silbersky.
Citera
2013-11-14, 09:56
Bannlyst
Citat:
Dumpningens placering visar att det var någon som kände till området, en insider som brukade promenera där, allt medan sambon var och jobbade...

Bohusleden går alldeles bredvid och området är populärt för svamp, bär, jakt och friluftsliv.
Även ett populärt tillhåll för kabelbrännare, biltjyvar & heroinister.

Sedan bor ju Fred inte så långt bort, du vet han som sa att M hade dragit iväg med någon från Li*köping.
Sammanträffande ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-14 kl. 09:59.
Citera
2013-11-14, 10:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.

PÅKs gissningar och experiment får närmast liknas med Baltazars forskning i Barnkanalen.

"29. Genom att Marina Johanssons kropp har påträffats och genom den utredning som har gjorts i anslutning till det är det klarlagt att hon dog isin säng och att någon undanskaffade kroppen idet emballage som kroppen hittades i. Hovrätten gjorde sina bedömningar angående sambandet mellan blodfläcken och hålet i väggen utifrån hypotesen att Marina Johansson "skottskadades". Det innebär att det inte finns något hinder mot andra bedömningar i de avgörande frågorna utifrån utgångspunkten- som alltså numera är befogad -att hon dog i sin säng och att kroppen undanskaffades."

Advokaten har inte en suck att hävda något något, inte ens om han skulle byta namn till Silbersky.

Du överskattar Silbersky

Jag har aldrig sett det som desinformation att det då kroppen saknades inte gick att utesluta att M "bara" varit skottskadad. Det var ju vad dom hade att gå på. Vi är nog många som är överrens om att, efter att ha sett blodfläcken, Marina med största sannolikhet avlidit i sin säng.

De 18 ml i bäddmadrassen har jag inte sett något om som Bagarn skrev dock.
Citera
2013-11-14, 10:01
Medlem
Citat:
Jag tar inte FUP som smutskastning. Jag läser en gärningsmannastyrd FUP. Jag anser inte att den är objektiv, den är från dag ett inriktad på att FS är skurken. (Vilket han kanske är, jag vet faktiskt inte alls)

Det är tråden som pajkastar och gör löjliga smajlisar och idiotförklarar såväl FS som de som inte håller med till hundra procent. Det finns till o med dom som tycker att FU´n är otroligt seriös och välarbetad.

Tror du att alla röster om FS i FUP:en är del i en jättelik konspiration, hans mamma (som vi vet vad du tycker om och kan förstå) inkluderad?

Eller målar FUP:en upp bilden av en mycket trasig människa, trasig barndom, trasig ungdom, en aldrig uppnådd "vuxendom" som är kapabel till i stort sett vad som helst?

Läst vad Grandioso skriver om långvarigt cannabisbruk?

Inget av detta bevisar förstås skuld till själva dådet, men det pekar på en ökad benägenhet och FS var den enda insidern...
Citera
2013-11-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.

Citat:

Citat:
Du överskattar Silbersky

Jag har aldrig sett det som desinformation att det då kroppen saknades inte gick att utesluta att M "bara" varit skottskadad. Det var ju vad dom hade att gå på. Vi är nog många som är överrens om att, efter att ha sett blodfläcken, Marina med största sannolikhet avlidit i sin säng.

De 18 ml i bäddmadrassen har jag inte sett något om som Bagarn skrev dock.

Ense! Även S. skulle gå bet här (och då inte bara för att han nu är i (över-?) mogen ålder...).

Ja, med blodfläcken blev andra alternativ ytterligt osannolika, förvisso.

Så i kommande rättegång gäller: Hon dog i sängen, sin egen säng...:-(

Endast en insider hade tillgång till henne.
Citera
2013-11-14, 10:11
Moderator
blomvattnares avatar
Tanken med att ha två trådar var att man in den nya tråden skulle specifikt skulle diskutera saker relaterade till den nya rättegång som kommer att avhållas framöver. I vart fall så länge det inte pågår någon rättegång, verkar inte diskussionsdeltagarna klara av att hålla isär de två diskussionerna, varför de sammanfogas till en enda.

Samma regler gäller som tidigare. Tjafs, OT och öknamn på medskribenter gör att inlägg riskerar såväl radering som varning även om inläggen i övrigt innehåller topic.

/Mod
Citera
2013-11-14, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Intressant teori, nu återstår bara att bevisa det. Ett så allvarligt brott som mord går det inte bara att säga att MGM var där.

Ense. Det är blott en bit av det. Men nu har Svenkvist laddat sin åklagarpistol med långt fler (välfyllda) patronhylsor (om bildspråket ursäktas...): samband han-var-där-hade-tid-medel-motiv-har-dåliga-lögner-tiganden-till-sin-last osv.

Får korrigera här: Åklagare Svenkvist, den erfarne, har här inte endast en pistol, utan en kulsprutepistol och FS, ja, han har inte ens en lätt skottsäker väst och står i fel ände av "skjutbanan", i den andra änden står Rättvisan....
Citera
2013-11-14, 10:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.

Citat:

Ense! Även S. skulle gå bet här (och då inte bara för att han nu är i (över-?) mogen ålder...).

Ja, med blodfläcken blev andra alternativ ytterligt osannolika, förvisso.

Så i kommande rättegång gäller: Hon dog i sängen, sin egen säng...:-(

Endast en insider hade tillgång till henne.

En insider.. För mig blir det då någon som blivit insläppt, vare sig det var flera år sedan (FS) eller någon som Marina bjudit hem. Marinas sovrum var fyllt av sexleksaker och piskor osv. FS delade inte hennes sexuella intresse. Det var, enligt utsago från Marinas familj och Marina själv och FS slut rent förhållandemässigt mellan dom. Om dom hade sex eller inte ibland vet jag inte, förmodligen då det säkert kändes bekvämt så.

Men Marina sökte någon som delade hennes sexuella intressa. Fråga FB. Han fick snabbt veta vad Marina var inne på när det kommer till sexet. Och jag dömer inte här. Helt rätt att Marina levde ut sina sexuella fantasier som inte var tillfredställda. Hon hade inget att känna skuld inför gällande FS då de var ett avslutat kapitel på det planet. (Det här är alltså vad FUP återger)

FB hade aldrig upplevt detta med BDSM. Det var för honom främmande. Men han hoppades på en kommande realtion, det framgår tydligt. Han ville bara vänta till FS var ute ur bilden.

I min värld, utefter att ha läst FUP, kan FB lika gärna vara dejten på kvällen, i sin hand har Marina en pistol som hon riktar mot FB. Inte i avsikt att skada, utan som ett rollspel. FB blir rädd, försöker ta pistolen, i eländet avlossas ett skott som träffar Marina. FB får panik.

Troligt? Nej. Möjligt? Ja absolut, utefter vad som finns att gå på i FUP.
Citera
2013-11-14, 10:50
Medlem
Tack för en del intressant läsning och en hel del meningslöst tjabbel.
En ödmjuk hypotes/förfrågan.
OM en okänd förövare berövat M livet och sedan avvikit hur ser Fs chanser
ut att bli trodd? Dvs han kommer hem finner M död i sängen, skjuten, pistolen borta.
Panik uppstår, ingen kommer att tro mig måste röja undan.
Dvs ingen vet med säkerhet när M berövades livet.
Utifrån blodmängden kan platsen, dvs sängen, fastslås.
Hade någon (läs utredaren) trott på F??
Hade han haft någon chans att undkomma en morddom under dessa omständigheter.
Är helt övertygad om hans delaktighet i undanforslandet av kroppen. En random
person hade väl tänt eld på platsen och kört därifrån??
Men tycker att bevisningen vad gäller mordet verkar tunn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in