2013-11-14, 09:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.
Annars hade den varit med som en indikator på att döden inträffat i sängen.

PÅKs gissningar och experiment får närmast liknas med Baltazars forskning i Barnkanalen.

Men det är ju förjävligt om det inte kan användas ärligt talat. Marina förtjänar faktiskt upprättelse mot sin baneman.

Det är väl ingen hemlighet att jag inte vet hur jag ska ställa mig i skuldfrågan, och det grundar jag på utredningen och det faktum att Marina var en sökare i mina ögon. Jag kan ha fel där, absolut. Men vi är många som inte kände Marina eller FS som fritt gissar/spekulerar i detta diskussionsforum.

Sen förstår jag att det finns människor som visst kände Marina och/eller FS och deras ord tar jag väl mer på allvar än på smutskastande inlägg och idiotförklaringar till tråddeltagare. Vi har ju inte en susning om vad som hänt. Vi kan bara gissa, spekulera och vänta på att se vad som sker nu.
Citera
2013-11-14, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det är ju förjävligt om det inte kan användas ärligt talat. Marina förtjänar faktiskt upprättelse mot sin baneman.

Det är väl ingen hemlighet att jag inte vet hur jag ska ställa mig i skuldfrågan, och det grundar jag på utredningen och det faktum att Marina var en sökare i mina ögon. Jag kan ha fel där, absolut. Men vi är många som inte kände Marina eller FS som fritt gissar/spekulerar i detta diskussionsforum.

Sen förstår jag att det finns människor som visst kände Marina och/eller FS och deras ord tar jag väl mer på allvar än på smutskastande inlägg och idiotförklaringar till tråddeltagare. Vi har ju inte en susning om vad som hänt. Vi kan bara gissa, spekulera och vänta på att se vad som sker nu.

Hade man hittat paketet tidigare hade det gått.
Vem vet vilka spår man kunde räddat då, nu verkar det inte finnas ett enda tekniskt bevis.

10 meter från en vändplats på 1 av kanske 5 ödevägar i närområdet borde vara högprioriterat.
Jag kan nog hitta ett par fall där liknande plats använts för dumpning, men det tillför inget nu.
"Katastrofen" är ett faktum.
Citera
2013-11-14, 09:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag undrar hur det kommer sig att själva blodfläcken är i mitten av sängen, inget blod vid huvudändan alltså, om hon blivit skjuten liggandes på kudden? Jag tror ju att skottet varit på nära håll, men det kanske det inte var?

Blodmängden har det väl tvistats om också?

OM det var en strid om pistolen så kan BOs blod hamnat som nu skedde. Det kan ju kanske blivit så när GM drar ner bäddmdrassen på golvet.

Blodmängden, ca 2 dl i resårbotten och ca 18 dl i bäddmadrassen, har väl alla utom en varit överens om.
Citera
2013-11-14, 09:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
OM det var en strid om pistolen så kan BOs blod hamnat som nu skedde. Det kan ju kanske blivit så när GM drar ner bäddmdrassen på golvet.

Blodmängden, ca 2 dl i resårbotten och ca 18 dl i bäddmadrassen, har väl alla utom en varit överens om.

Jag har ärligt talat missat blodmängden i bäddmadrassen som saknades.

Men hur fort blöder man från huvudet? Ingångshål är ju i huvudet (fram eller bak vet man inte med säkerhet va?)

Jag tänker på kulhålet i väggen man kopplat till detta. Vilken riktning hade den? Jag får liksom inte ihop bilden av Marinas huvud, kontra blodpöl i mitten på madrassen samt kulhålet i väggen.

Hjälp mig gärna!
Citera
2013-11-14, 09:26
Medlem
Citat:
Allt går i ett pressat läge. Det kan inte uteslutas. Men Polisen skrev inte in det som ett villkor i bedömningen. Man skriver "191 cm satt ungefär lika bra som en person på 171 cm", ungefär som att vid en söndagstur bryr man sig inte ens om att ändra.

Kolla bilden igen FUP213
Ser gubben bekväm ut med ratten i knäet, knappt utrymme att koppla/bromsa, minsta gupp så har han en bula i pannan ?

DET är en "söndagstur" som rätten knappast kommer att bedöma utifrån normala kriterier, såsom att föraren, eller den andra, skulle tänkt på bekvämligheten...

Detta är en "söndagstur" med en psykotiskt agiterad mördare från helvetet...

Detta är en bra bit av polisens utredning, som rätten kommer att inse/redan har insett.
Citera
2013-11-14, 09:28
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det fetade.
Mord sker med uppsåt, hur bevisar du uppsåt ?
Det behöver inte bevisas för att få FS fälld.
Men att han var påtänd och skulle bli utslängd duger gott som uppsåt.
Citera
2013-11-14, 09:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Enligt syster C var inte fallet så. Har du någon annan info så dela gärna med dig.

Brevet som nämns var väl runt ett år gammalt?
Citera
2013-11-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Ja, just det:

FS försökte kontrollera sina kvinnor med våld: slog, ströp, våldtog osv.

Till sist hamnade han i ett mycket utsatt läge, hon ägde bostaden och ville ha honom väck, det var hon som hade pengar och jobb. Det ett helt hopplöst läge för den kanske påtände FS:

Så han tog fram pistolen och utövade det ultimata våldet...
Citera
2013-11-14, 09:38
Medlem
Citat:
Hade man hittat paketet tidigare hade det gått.
Vem vet vilka spår man kunde räddat då, nu verkar det inte finnas ett enda tekniskt bevis.

10 meter från en vändplats på 1 av kanske 5 ödevägar i närområdet borde vara högprioriterat.
Jag kan nog hitta ett par fall där liknande plats använts för dumpning, men det tillför inget nu.
"Katastrofen" är ett faktum.

Dumpningens placering visar att det var någon som kände till området, en insider som brukade promenera där, allt medan sambon var och jobbade...
Citera
2013-11-14, 09:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, just det:

FS försökte kontrollera sina kvinnor med våld: slog, ströp, våldtog osv.

Till sist hamnade han i ett mycket utsatt läge, hon ägde bostaden och ville ha honom väck, det var hon som hade pengar och jobb. Det ett helt hopplöst läge för den kanske påtände FS:

Så han tog fram pistolen och utövade det ultimata våldet...
Intressant teori, nu återstår bara att bevisa det. Ett så allvarligt brott som mord går det inte bara att säga att MGM var där.
Citera
2013-11-14, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Hur lång tid tar det att få genomblödning av de mängderna, kontra att kadaverin bildas ?

M skulle kunnat blött mycket mindre, om tex GM rullar av M från madrassen ganska omgående och tar ut den för sig, och kroppen för sig. Paketerar allt på utsidan.

Därav varken spår från likhund eller i paket av blod ?
Man kan inte utesluta att hon dog direkt av kulan genom huvudet.

Det blir spännande att se den nya FUPen.
Citera
2013-11-14, 09:40
Medlem
Citat:

Ja, men om man inte tar FUP:en som smutskastning så framträder ett ytterligt tydligt mönster... FS karaktär och gärningar beskrivs på sätt, från flera olika håll, som svårligen kan missförstås... Hur detta påverkar enligt juridisk praxis (oftast ej fäst på papper) är lätt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in