2013-11-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Polisen drar en slutsats FUP202:

Även om jag är skeptisk till slutsatsen, kolla bilden FUP213.
Hade jag varit 191cm hade jag garanterat skjutit bak sätet, både ratt & panel går i benen.
Polisen har verkligen styrt om ALLA indikatorer att passa mot FS.

Fast just den grejen stämmer ju ok till nästa rättegång. Jag å min tjej skiljer oss åt 20 cm och jag kan köra med hennes inställningar i flera bilar. Speglarna är som sagt klurigast men på en hög bil funkar dom, definitivt en kortare färd i pressat läge.

Citat:
Försvaret kan begära en koll, men varför skulle de göra det, FS har ingen aning vem som utfört brott ?
Bevisbördan ligger hos Åklagaren till 100%.
Rätten avgör om Polisen undersökt alla möjligheter som gör att rimligt tvivel kan uteslutas.

Det åligger ingen last på försvaret eller en MT att "INTE" begära än det ena, än det andra.
Man skulle kunna säga att den sista raden är skitsnack och inte har relevans i kommande rättegång.

Tänk om FS har en trolig misstänkt men inte vågar nämna för han e mcgängs-medlem eller nåt då?
Senast redigerad av doktorwestring 2013-11-14 kl. 08:40.
Citera
2013-11-14, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Som det står ovan så kan försvaret begära en koll vilket man naturligtvis bör göra om man anser att det är i försvarets intresse, så det ligger inte heller utanför försvarets möjliga roll att göra det.

OM man inte begär en koll av något sådant så är det också intressant...

Citat:
Försvaret kan begära en koll, men varför skulle de göra det, FS har ingen aning vem som utfört brott ?
Bevisbördan ligger hos Åklagaren till 100%.
Rätten avgör om Polisen undersökt alla möjligheter som gör att rimligt tvivel kan uteslutas.

Det åligger ingen last på försvaret eller en MT att "INTE" begära än det ena, än det andra.
Man skulle kunna säga att den sista raden är skitsnack och inte har relevans i kommande rättegång.

Du oroas av sista raden, döljer försvaret något alltså?

Försvaret HAR en last, uppenbart för dem flesta: att prestera bästa möjliga försvar.

Du är lite svår att förstå, även här: VARFÖR skulle inte försvaret begära undersökningar som kan gynna dess sak?!

Obegripligt. Om du vill använda den termen: "skitsnack".

Och, om du skulle läsa HD:s resningsbeslut EN gång till... :-), så ser du att det där med bevisbördan inte längre är lika enkelt, för den som vill bli frikänd för att den är oskyldig...

Fast det är väl inte fallet här?
Citera
2013-11-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Fast just den grejen stämmer ju ok till nästa rättegång. Jag å min tjej skiljer oss åt 20 cm och jag kan köra med hennes inställningar i flera bilar. Speglarna är som sagt klurigast men på en hög bil funkar dom, definitivt en kortare färd i pressat läge.

Ja, varför försöker man svartmåla en av många bra grejer i polisens utredning?

I ett pressat läge går det utmärkt att köra bilen med aktuella inställningar.
Citera
2013-11-14, 08:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Finns inga besvarade frågor av någon i ämnet Fredrik här. Det enda relevanta är HD bedömning om resning och deras skarpa uttalande om att Fredrik Svensson inte talar sanning. Det spelar ingen roll vilket vittne man uppviglar och pressar ut inför HR som tex KH, som verkar vara en tumme med vissa postare.

Alla körningar, mätningar osv för ett vittnes skull? En som absolut har sett fel.

Men är det inte bra att utreda KH´s vittnesmål precis som det är att utreda LJ´s vittnesmål?

Varför är en flummig LJ´s vittnesmål mer trovärdigt än KH´s vittnesmål enligt dig? KH har inte sagt att det var Marina. Hon sa att hon upplevde att det var en kvinna. En kvinna som vid beskrivningen skulle kunna passa in på Marina. Och säkert en hög kvinnor till om det var på E4:an mellan Arlanda och Stockholm. Men nu var det på en liten landsväg.

Att man inte gick ut i media och frågade om någon i en jeepliknande bil varit ute och åkt på just den sträckan den dagen, kring den tidpunkten? Det hade ju kanske hjälpt lite?
Citera
2013-11-14, 08:38
Bannlyst
Citat:
Du oroas av sista raden, döljer försvaret något alltså?

Försvaret HAR en last, uppenbart för dem flesta: att prestera bästa möjliga försvar.

Du är lite svår att förstå, även här: VARFÖR skulle inte försvaret begära undersökningar som kan gynna dess sak?!

Oroas inte ett dugg. Indirekt så blir ju det slutsatsen av att ifrågasätta varför man inte kollat fler personer att Polisen skall kolla fler, lyssna: https://soundcloud.com/john-quarrel/eg-tr-klipp

Rätten bedömer därefter om rimligt tvivel kan uteslutas. Jag tror att Polisens agerande gynnade försvaret.
Citera
2013-11-14, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring

Allt går i ett pressat läge. Det kan inte uteslutas. Men Polisen skrev inte in det som ett villkor i bedömningen. Man skriver "191 cm satt ungefär lika bra som en person på 171 cm", ungefär som att vid en söndagstur bryr man sig inte ens om att ändra.

Kolla bilden igen FUP213
Ser gubben bekväm ut med ratten i knäet, knappt utrymme att koppla/bromsa, minsta gupp så har han en bula i pannan ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-14 kl. 09:10.
Citera
2013-11-14, 08:44
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag undrar hur det kommer sig att själva blodfläcken är i mitten av sängen, inget blod vid huvudändan alltså, om hon blivit skjuten liggandes på kudden? Jag tror ju att skottet varit på nära håll, men det kanske det inte var?

Blodmängden har det väl tvistats om också?
Varför man ifrågasatt blodmängden beror endast på om det var bäddmadrasser eller inte i sängen Fredrik o hans advokat ifrågasatte detta Samt dårarna i detta forumet
Det var självklart bäddmadrasser i sängen, så där var den större mängden blod enl skl:s prover.....
Den största blodmängden var i den bortforslade bäddmadrassen som man återfann på fyndplatsen....PÅK:s förklarning stämde till 100%
Citera
2013-11-14, 08:47
Bannlyst
Citat:
Dödsorsaken är fullt tillräckligt utredd för fällning av FS för mord:

Det fetade.
Mord sker med uppsåt, hur bevisar du uppsåt ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-14 kl. 08:53.
Citera
2013-11-14, 08:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Polisen drar en slutsats FUP202:

Även om jag är skeptisk till slutsatsen, kolla bilden FUP213.
Hade jag varit 191cm hade jag garanterat skjutit bak sätet, både ratt & panel går i benen.
Polisen har verkligen styrt om ALLA indikatorer att passa mot FS.

Ja men så ser ju hela utredningen ut från dag ett. Sen om dom har rätt GM eller inte, det vet inte jag. Men utredningen är så, det ser alla som kan tänka objektivt. Man bestämde sig från dag ett. Via en magkänsla. Synd att inte magkänslan sa "bäst att kolla i sängen oxå då det är där jag är övertygad om att hon blivit dödad, med ett skott faktiskt"

Nej det överlåter man till två privatpersoner att upptäcka lång tid efteråt. Skamligt.
Citera
2013-11-14, 08:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Varför man ifrågasatt blodmängden beror endast på om det var bäddmadrasser eller inte i sängen Fredrik o hans advokat ifrågasatte detta Samt dårarna i detta forumet
Det var självklart bäddmadrasser i sängen, så där var den större mängden blod enl skl:s prover.....
Den största blodmängden var i den bortforslade bäddmadrassen som man återfann på fyndplatsen....PÅK:s förklarning stämde till 100%

Vet man (någon här eller om det framkommit i media) hur mycket blod det fanns på den bäddmadrassen Marinas kropp hittades i?

Jag ser iof inget konstigt med att den tilltalades advokat ifrågasätter saker för sin klients räkning.
Det fanns ju tyvärr mycket att önska i den utredningen.
Citera
2013-11-14, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vet man (någon här eller om det framkommit i media) hur mycket blod det fanns på den bäddmadrassen Marinas kropp hittades i?

Jag ser iof inget konstigt med att den tilltalades advokat ifrågasätter saker för sin klients räkning.
Det fanns ju tyvärr mycket att önska i den utredningen.

Jag gissar kvalificerat på att blodmängden inte kunde avgöras pga. förruttnelsen.
Annars hade den varit med som en indikator på att döden inträffat i sängen.

PÅKs gissningar och experiment får närmast liknas med Baltazars forskning i Barnkanalen.
Citera
2013-11-14, 09:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Lägg därtill fordonsförfrågan på en bil hemmahörande i just Hagfors, dåvarande hem för MR och dit FS flyttade innan de tillsammans flyttade till Karlstad.

Ägaren till den bilen, hade den någon koppling till FS eller M@skroos? På ett eller annat sätt?

Maskroos och FS hade väl (?) inte träffats vid den aktuella tidpunkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in