2013-11-13, 23:22
Medlem
Triforce på Xin när man lirar han i djungeln? Bajs eller?

Typ som fjärde item efter hp, boots o sol??

Jag förstår att hur man bygger är specifikt för varje game men några riktlinjer ska man ha.

Och med det sagt borde triforce vara med där?
Citera
2013-11-13, 23:31
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Triforce på Xin när man lirar han i djungeln? Bajs eller?

Typ som fjärde item efter hp, boots o sol??

Jag förstår att hur man bygger är specifikt för varje game men några riktlinjer ska man ha.

Och med det sagt borde triforce vara med där?

På junglare så är det oftast bra att gå full tank, med kanske ett damage item inbyggt. Skulle dock inte kasta in en tri force om jag inte var väldigt fed, och i så fall skulle jag nog börja redan efter ancient golem och boots. Oftast så dör man bara om man går full damage som junglare.

Själv kör jag alltid 21/9/0 på offensiva junglare, och sedan typ full ad/arm pen som runor. Bygger sedan fulltank. Får då mycket damage early men ändå tank late. Funkar finemang!
Citera
2013-11-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FforFucked
Förstår inte hur folk kan komma upp högre än brons? De 5 senaste matcherna jag spelat har jag förlorat pågrund av att någon har antingen feedat grovt eller att någon lämnat, så himla irriterande att förlora promo och sedan förlora sin rank. Har presterat riktigt bra på nästan varje match men sen så är det någon som förstör ändå.

Hur gör ni? har jag sån sjuk otur?

"Blaming the teams..." Nej men tro mig, League of Legends är ett lag spel, har inte en betydelse ifall du "vinner" din lane ifall du inte hjälper ditt lag så lär du förlora Om du t ex gick top vinner lanen, gå då mid och ganka t ex och hjälp han få en kill, kan hjälpa han vinna lanen helt! Lycka till!
Citera
2013-11-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
På junglare så är det oftast bra att gå full tank, med kanske ett damage item inbyggt. Skulle dock inte kasta in en tri force om jag inte var väldigt fed, och i så fall skulle jag nog börja redan efter ancient golem och boots. Oftast så dör man bara om man går full damage som junglare.

Själv kör jag alltid 21/9/0 på offensiva junglare, och sedan typ full ad/arm pen som runor. Bygger sedan fulltank. Får då mycket damage early men ändå tank late. Funkar finemang!

På alla junglare? 21/9/0 lär inte fungera på t ex amumu ? :s Alla champions spelas olika, byggs olika, startar olika, går ofta inte att göra allt på ett sätt men om det funkar för dig kör hårt!

nvm läste fel/missade att du hade skrivit "offensiva junglare" var inget
Citera
2013-11-13, 23:47
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zanok
På alla junglare? 21/9/0 lär inte fungera på t ex amumu ? :s Alla champions spelas olika, byggs olika, startar olika, går ofta inte att göra allt på ett sätt men om det funkar för dig kör hårt!
Jahauus menade junglare som indirekt är offensive och har bra early-game damage, och inte rena lategame tanks som Amumu eller Nautilius.
Dem flesta proffesionella junglare har också börjat gå 21/9/0 på alla junglare för att alla junglare som är viable som spelas är offensivea. Amumu spelas vääääldigt sällan, och till exempel Nautilius eller Maokai är ju bara rena tanks så.

Även om det inte går att säga "gör så här" så byggs ju alla junglare ungefär lika just nu såvida man inte snowbollar, Anicent golemn/Elder Lizard, Locket, Sunfire etc. Och, just nu startar egentligen alla junglare på två sätt; Dorans blade eller machete+5 pots. Inte så mycket som skiljer dem olika såvida man inte snowbollar.
Senast redigerad av irken 2013-11-13 kl. 23:50.
Citera
2013-11-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jahauus menade junglare som indirekt är offensive och har bra early-game damage, och inte rena lategame tanks som Amumu eller Nautilius.
Dem flesta proffesionella junglare har också börjat gå 21/9/0 på alla junglare för att alla junglare som är viable som spelas är offensivea. Amumu spelas vääääldigt sällan, och till exempel Nautilius eller Maokai är ju bara rena tanks så.

Även om det inte går att säga "gör så här" så byggs ju alla junglare ungefär lika just nu såvida man inte snowbollar, Anicent golemn/Elder Lizard, Locket, Sunfire etc. Och, just nu startar egentligen alla junglare på två sätt; Dorans blade eller machete+5 pots. Inte så mycket som skiljer dem olika såvida man inte snowbollar.

Ifall man snowbollar nu då mr pro. Full ad eller?
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker Xin lackar dmg late game typ. Stör mig på det. Annars gillar jag gubben enormt.
Citera
2013-11-14, 00:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Ifall man snowbollar nu då mr pro. Full ad eller?
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker Xin lackar dmg late game typ. Stör mig på det. Annars gillar jag gubben enormt.
Om man snowbollar så bygger man ju självklart damage, till exempel Trinity Force som Jahauus föreslog, eller kanske en Black Cleaver alternativ botrk.

Jo, det gör dem flesta junglarna om dem bara går full tank, men å andra sidan så i hur många games får du som junglare full build utan att du har snowbollat, oftast hinner man ju med att bygga tre eller fyra items, men inte mera. Att försöka köpa Trinity som fjärde item är ju bara meh, då man oftast inte får 4k bara "sådär" efter så länge i ett game.
Citera
2013-11-14, 00:49
Medlem
ShizzleNizzles avatar
7/7 vunna rankade matcher idag. Då har jag ändå lirat saker jag aldrig kört förut. ADC Soraka, toplane Taric, Lee sin Support bl.a. Har gått väldigt bra idag.
Citera
2013-11-14, 10:12
Medlem
Vad var det för patch man tanka nu på morgonen? Såg inget på hemsidan, och hittar inget på reddit heller.
Citera
2013-11-14, 20:29
Medlem
Freebss avatar
Fyfan vad dom håller på. Aldrig kan man få spela utan att det ska vara något jävla strul med servrarna.
Citera
2013-11-14, 20:32
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Fyfan vad dom håller på. Aldrig kan man få spela utan att det ska vara något jävla strul med servrarna.

Jävla epic-lagg nu ändå haha
Citera
2013-11-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Jävla epic-lagg nu ändå haha
Teleportation is the new meta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto