2013-11-13, 17:52
Medlem
budadis avatar
Törs man titta i FUP:en utan att bli överraskad av obehagliga bilder på avhugget huvud m.m? Antar att frågan är ställd tidigare men tråden innehåller upprepningar av sökorden jag använt så det blir 500 sidor när jag söker..
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ok. Så det var detta advokaten såg i fupen och gick på? Eller kan man se i fupen att det gjordes ngt fel?

I FUP står det rätt datum då spaning skedde på KJ.

Det är enbart i detta dokument som det skrivits fel datum, för jag hittar ingen information om att det påstås ha varit spaning på KJ den 18:e.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
http://www.icahemma.se/potatisskalare-ica-cook--eat-p-11569-c-963.aspx
Skölpar och stämjärn m.m. börjar tro att hon blev mördad av en finsnickare?
Som någon la fram i en teori men kan det inte vara en helt vanlig potatisskalare då dessa finns i var och vartannat hushåll i alla fall huggen i ryggen?

KJ hade ju knivar i drivor *obs ironi* men väljer att hugga henne i ryggen med ett verktyg som de flesta måste googla sig till? :-)

För litet för att passa in på VBs huggskador.-

Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Törs man titta i FUP:en utan att bli överraskad av obehagliga bilder på avhugget huvud m.m? Antar att frågan är ställd tidigare men tråden innehåller upprepningar av sökorden jag använt så det blir 500 sidor när jag söker..

Du kan lugnt titta för det finns inget obehagligt i bildväg.
Citera
2013-11-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad jag förstår så säger KJs vän att han sett detta verktyg vid flera tillfällen i KJs bostad, bland annat användes det till att hugga ut en smiley i köksbordet. Men efter den 4:e så har vännen inte sett det verktyget.

KJ förnekar helt och hållet att han ska ha haft ett sådant verktyg.

Jag tycker det talar för att det verktyg som vännen sett sannolikt är mordvapnet.

1. Har denne KJ en smiley inhuggen i sitt köksbord då?, verkar inte synas direkt på fotona av köksbordet även om det är märken av något annat på bordet. Se fup s.297, magnifiera 6x-10x. Nej, det finns ingen smiley inhuggen i KJ:s köksbord. Men skuggor av något annat som ser ut skulle kunna misstänkas vara en inristning innan man magnifierar bilden, tex. i polisens pappersversion.

2. Åklagaren har nog blivit total dissad av KJ, trots allt rimmar skölp på tölp
Citera
2013-11-13, 17:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var den 19:e man slutade spana på MB.

Det blir ju också fel, den 20:e påbörjades spaning på KJ och då borde rimligtvis även den 20:e vara den dag som spaningen på MB upphörde.

Här anger man att span började den 19:e på KJ och avslutades den 19:e på MB, det är en dag för tidigt.
Citera
2013-11-13, 17:57
Medlem
Valet av vapen är något som ligger där i bakskallen och irriterar.
Känns väldigt oplanerat då man har knivar lite här och där i närheten.
Det första man greppar där hemma är ju knappast en märlspik.
Citera
2013-11-13, 17:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Har denne KJ en smiley inhuggen i sitt köksbord då?, verkar inte synas direkt på fotona av köksbordet även om det är märken av något annat på bordet. Se fup s.297, magnifiera 6x-10x. Nej, det finns ingen smiley inhuggen i KJ:s köksbord. Men skuggor av något annat som ser ut skulle kunna misstänkas vara en inristning innan man magnifierar bilden, tex. i polisens pappersversion.

1. Soffbord ska det vara. Det är nog ingen som betvivlar att han karvat i det.
Citera
2013-11-13, 17:59
Medlem
OliveiraDeFigueiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Är det inte KJ vi pratar om eller är det AS?
Om det är bara om AS finns det en tråd om det.
Om vi pratar om KJ så har han AS och ADD.

Hur påverkar hans ADD det som mitt inlägg påvisar?
Citera
2013-11-13, 18:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

Det står inte köksbord, utan bara bord. s1227

Citat:
A förevisas en bild, vilken ska föreställa ett bord. A uppger spontant: "det är Kristoffers bord". På fråga hur han kan säga det så säkert uppger han att han känner igen smileygubben. Den är uthuggen av Kristoffer. A visar med två händer hur man kan slå med verktyg i trä.
Detta är KJs svar...

Citat:
Det talas i förhör här om att du har haft en…ehh…mejsel, något verktygsliknande verktyg.
H: Alltså verktygsli…liknande verktyg?
F: Ja, det……………ja, alltså med ett…
H: Pratar ni om…
F: …gultorange skaft. Vad är det för någonting?
H: Jag har inte den blekaste faktiskt.
F: Det var som ett stämjärn.
H: Nej, jag har inte haft stämjärn hemma…..för att jag inte har behövt det. Alla stämjärn och
sånt, det ligger hemma i Norra Svartbyn.

Citat:
F: Det är Alexander Boström som beskriver här att du har haft en sån här…
H: Jaha.
F: …haft ett sånt här verktyg.
H: Nä, jag vet inte hur han har sett. Det får han stå för. Jag har då inte haft något sånt där.
F: Vad använde du när du gjorde den här smilyn du hade på so…på bordet i vardagsrummet?
H: En Mora-kniv.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-13 kl. 18:07.
Citera
2013-11-13, 18:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så å ena sidan sms-bombar hon honom på den vanliga telefonen med allt möjligt - även sexuella anspelningar - och å andra sidan finns det en hemlig telefon där de dessutom och utöver den ofta väldigt intensiva kommunikationen på den vanliga telefonen mellan Berg och "Jan Erik Wass" skickar SMS till varandra. Jag förstår inte ens varför Berg skulle ha tagit risken att ha henne i sin vanliga telefon om han hade en hemlig som han kunde ha mycket bättre kontroll över. Var det ändå så borde trafiken på den vanliga ha varit mycket mindre och mycket mer "vardaglig".

Bergs facebookkonversation med VB talar ju inte heller för att han varit sådär enormt förslagen precis.

Det här är bara ännu en av många hypoteser runt Berg och VB där svaret på frågan blir: Teoretiskt tänkbart men mer eller mindre osannolikt.

Jag tror att både MB och VB hade en "hemlig" telefon för sexkontakter, men att VB fått MB:s "vanliga" nummer, inledningsvis, men ganska snart föredragit att sköta förhållandet med VB på en åtminstone för AN okänd mobil, då sexkontakterna med VB blev allt intensivare. När allt urartade med VB:s död anar jag att han snabbt gjorde sig av med den "hemliga" och raderade det som behövdes i den "vanliga", mer ofarliga, och behöll denna.

Jag tror att MB är mer förslagen än du anar ..
Citera
2013-11-13, 18:07
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Så det skulle finnas fler än de redan kända TUSENTALS sms:en?
Citera
2013-11-13, 18:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror att både MB och VB hade en "hemlig" telefon för sexkontakter, men att VB fått MB:s "vanliga" nummer, inledningsvis, men ganska snart föredragit att sköta förhållandet med VB på en åtminstone för AN okänd mobil, då sexkontakterna med VB blev allt intensivare. När allt urartade med VB:s död anar jag att han snabbt gjorde sig av med den "hemliga" och raderade det som behövdes i den "vanliga", mer ofarliga, och behöll denna.

Får jag fråga varför du tror det och vad denna spännande teori skulle ha för relevans gällande mordet på VB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in