Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Så å ena sidan sms-bombar hon honom på den vanliga telefonen med allt möjligt - även sexuella anspelningar - och å andra sidan finns det en hemlig telefon där de dessutom och utöver den ofta väldigt intensiva kommunikationen på den vanliga telefonen mellan Berg och "Jan Erik Wass" skickar SMS till varandra. Jag förstår inte ens varför Berg skulle ha tagit risken att ha henne i sin vanliga telefon om han hade en hemlig som han kunde ha mycket bättre kontroll över. Var det ändå så borde trafiken på den vanliga ha varit mycket mindre och mycket mer "vardaglig".
Bergs facebookkonversation med VB talar ju inte heller för att han varit sådär enormt förslagen precis.
Det här är bara ännu en av många hypoteser runt Berg och VB där svaret på frågan blir: Teoretiskt tänkbart men mer eller mindre osannolikt.
Jag tror att både MB och VB hade en "hemlig" telefon för sexkontakter, men att VB fått MB:s "vanliga" nummer, inledningsvis, men ganska snart föredragit att sköta förhållandet med VB på en åtminstone för AN okänd mobil, då sexkontakterna med VB blev allt intensivare. När allt urartade med VB:s död anar jag att han snabbt gjorde sig av med den "hemliga" och raderade det som behövdes i den "vanliga", mer ofarliga, och behöll denna.
Jag tror att MB är mer förslagen än du anar ..