2013-11-13, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Varför skulle det inte göra det?
Vem ska definiera vad som är en ond handling? En terorist för ett folk är ju en hjälte för ett annat folk.
Citera
2013-11-13, 13:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Vem ska definiera vad som är en ond handling? En terorist för ett folk är ju en hjälte för ett annat folk.

Du kunne ju börja med själv att komme med ett förslag och sen se om detta kan accepteras som en gemensam kommunikations-platform. Istället för att operera med strawmen.
Citera
2013-11-13, 13:29
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Du ville komma fram till att "ateism leder till att ondska inte finns."

Det är väl upp till dig att förklara vad "ondska" är när det är du som vill komma fram till något som innehåller begreppet "ondska"!?
Citera
2013-11-13, 13:31
Bannlyst
Citat:
Du ville komma fram till att "ateism leder till att ondska inte finns."

Det är väl upp till dig att förklara vad "ondska" är när det är du som vill komma fram till något som innehåller begreppet "ondska"!?
Jag kan inte definiera det.
Citera
2013-11-13, 13:34
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Jag kan inte definiera det.

Så det du tjatat om i tre sidor nu, vilket fortfarande inte verkar ha något att göra med trådens egentliga ämne, var helt i onödan eftersom du inte vet vad du menar med orden?

Om du skall komma fram till färgen "grön" är det ganska viktigt att du vet hur färgen "grön" ser ut.
Citera
2013-11-13, 13:42
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vem ska definiera vad som är en ond handling?

Vi människor? Börja från grundläggande principer och arbeta uppåt. Och sen försöka göra en så objektiv bedömning som möjligt och ta så många sidor som möjligt i beaktande. På så sätt kan man inte sätta det tillfälliga nöjet hos en enskild våldtäktstortyrspädbarnsmördare högre än de konsekvenser det får barnet, barnets familj och för att inte tala om hela samhällets illamående över att våldtäktstortyrspädbarnsmord är tillåtet.

Om sen inte alla våldtäktstortyrspädbarnsmördare håller med: Fuck them, vi försöker ha ett samhälle här.
Citera
2013-11-13, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vi människor? Börja från grundläggande principer och arbeta uppåt. Och sen försöka göra en så objektiv bedömning som möjligt och ta så många sidor som möjligt i beaktande. På så sätt kan man inte sätta det tillfälliga nöjet hos en enskild våldtäktstortyrspädbarnsmördare högre än de konsekvenser det får barnet, barnets familj och för att inte tala om hela samhällets illamående över att våldtäktstortyrspädbarnsmord är tillåtet.

Om sen inte alla våldtäktstortyrspädbarnsmördare håller med: Fuck them, vi försöker ha ett samhälle här.
Så om vi tar barnarbetarna i Kina som exempel, tycker du att det är bra att vi kan köpa billiga skor tack vara att barnen spärras in och tvingas arbeta?
Citera
2013-11-13, 13:52
Bannlyst
Citat:
Så det du tjatat om i tre sidor nu, vilket fortfarande inte verkar ha något att göra med trådens egentliga ämne, var helt i onödan eftersom du inte vet vad du menar med orden?

Om du skall komma fram till färgen "grön" är det ganska viktigt att du vet hur färgen "grön" ser ut.
Att du inte förstår min poäng, har ju inget med min poäng att göra, eller hur?
Citera
2013-11-13, 13:55
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Att du inte förstår min poäng, har ju inget med min poäng att göra, eller hur?
Jag tror inte ens att du förstår din poäng.
Citera
2013-11-13, 14:00
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så om vi tar barnarbetarna i Kina som exempel, tycker du att det är bra att vi kan köpa billiga skor tack vara att barnen spärras in och tvingas arbeta?

Givetvis inte. Sådant lidande har självklart större tyngd än att jag ska behöva betala några kronor mer.
Citera
2013-11-13, 14:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Falsk dikotomi. Detta har ju intet med din strawman'na utilitarism, din odefinierade ondska eller .... eventuellt ..... ett 'guds'-bevis att göra.
Citera
2013-11-13, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Givetvis inte. Sådant lidande har självklart större tyngd än att jag ska behöva betala några kronor mer.
Ändå är det så världen fungerar. Har du själv köpt nån Nike-tröja eller några Adidas-skor någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in