Citat:
Ursprungligen postat av
Kabeldragare
Förutom att det där citatet var den dummaste skiten jag någonsin läst i hela mitt liv, då Jimmie drar all integration över en kam, (inte ovanligt att göra om man är en trångsynt grisbonde antar jag) så skjuter han sig själv i foten genom att säga så. Han vill inte slänga ut invandrarna, och de som vi redan har ska inte integreras? Vad fan tror han kommer hända.
Han är ett pucko.
Nej. Det Jimmie Åkesson säger är fullkomligt logiskt om man känner till SD:s politiska program. SD är emot mångkultur och integration förutsätter att mångkulturen består. Så därför är det helt logiskt att Jimmie Åkesson är emot integration.
Hade Jimmie Åkesson sagt att han är emot mångkultur samtidigt som han är för integration så hade han varit inkonsekvent och ologisk. Ja, då hade han varit ett pucko.
Så vad är det SD vill? Ja, det är att de invandrare som inte tänker återvända till sina hemländer, de ska bli svenskar. Assimilering. Vilket är en helt annan sak än integration.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kabeldragare
då Jimmie drar all integration över en kam, (inte ovanligt att göra om man är en trångsynt grisbonde antar jag)
Politiker drar ofta saker och ting över en kam eftersom man omöjligt kan diskutera varenda enskild avvikelse i en kort intervju eller en kort debatt. Och det är vanligt att man överdriver lite med utgångspunkt från sin politiska åsikt. Det gör alla politiker. Sjuklövern. SD. SvP. osv.