2013-11-12, 17:31
Medlem
Kabeldragares avatar
Så man hör ofta hur högerextremister slänger ut sig påståenden angående politisk korrekthet, att SD och Svp är de enda som vågar stå för sina åsikter och så vidare. Men seriöst, är inte SD de som försöker dölja vad de egentligen tycker mest av ALLA?

De stressar hela tiden att de inte är rasister, och varje gång deras rashat kommer fram försöker de göra allt i sin makt för att dölja vad de egentligen tycker. Gång på gång smyger rasismen fram, och gång på gång försöks det tystas ner. Björn Söder är en av de mest hyggliga lögnarna, och lögnerna kom fram än en gång i debatt den 7/11:

http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2013/11/sdcensur/

Varför ljuga? Varför inte stå för era åsikter? Varför vara PK?
Citera
2013-11-12, 19:12
Medlem
Menskas avatar
Vilka sverigedemokrater är det vi talar om här? Och hur får du med SvP i resonemanget?
Citera
2013-11-12, 20:39
Medlem
Naturochtraditions avatar
"Inte för att jag är rasist eller högerextrem eller så, men invandringen måste faktiskt tonas ned en aning och de invandrade måste integreras"

En sats som under snarlika former ofta förekommer hos individer som sympatiserar med Sd.
Citera
2013-11-12, 20:47
Medlem
Menskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
"Inte för att jag är rasist eller högerextrem eller så, men invandringen måste faktiskt tonas ned en aning och de invandrade måste integreras"

En sats som under snarlika former ofta förekommer hos individer som sympatiserar med Sd.

Det håller jag definitivt med om. Det argumentet hör jag ofta från SD-röstare och -sympatisörer som jag samtalar med även i det s.k. verkliga livet (utanför internet).

Menar du att detta är ett exempel på hyckleri?
Citera
2013-11-12, 21:20
Medlem
Kabeldragares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menska
Det håller jag definitivt med om. Det argumentet hör jag ofta från SD-röstare och -sympatisörer som jag samtalar med även i det s.k. verkliga livet (utanför internet).

Det är hyckleri av Sverigedemokraterna själva att ha sin "nolltollerans" mot rasism, som mer eller mindre är ett skämt.
Varför inte stå för sina åsikter? Jo, för de vill vara så PK som möjligt, för de är Sveriges mest PK parti.
Citera
2013-11-12, 21:30
Medlem
Naturochtraditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menska

Hyckleri. Självbedrägeri. Skenheligt. Orden är många för Sd-röstare.
Citera
2013-11-12, 21:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Det är hyckleri av Sverigedemokraterna själva att ha sin "nolltollerans" mot rasism, som mer eller mindre är ett skämt.
Varför inte stå för sina åsikter? Jo, för de vill vara så PK som möjligt, för de är Sveriges mest PK parti.

Nej. SD vill inte vara så PK som möjligt. Och SD är inte "Sveriges mest PK parti".

Nu beror det väl lite på hur du definierar PK, men de riktiga PK:iterna vill bland annat följande:

- Bibehålla vår mångkultur
- Integrera alla invandrare
- Ha en omfattande och mycket generös flyktingpolitik

Vill SD det? Nej, SD vill inte ha mångkultur. SD vill inte integrera invandrarna. SD vill skära ned flyktinginvandringen mycket kraftigt (med 90%). Det går tvärt emot de PK-regler som bland annat svensk media pådyvlar oss dagligen.

SD är naturligtvis mer PK än SvP. Men de toppar inte ligan. Vinnaren finns bland något av sjuklöverpartierna. Vilket av dem är lite svårt att säga.
Citera
2013-11-12, 22:36
Medlem
Citat:
Så man hör ofta hur högerextremister slänger ut sig påståenden angående politisk korrekthet, att SD och Svp är de enda som vågar stå för sina åsikter och så vidare. Men seriöst, är inte SD de som försöker dölja vad de egentligen tycker mest av ALLA?

De stressar hela tiden att de inte är rasister, och varje gång deras rashat kommer fram försöker de göra allt i sin makt för att dölja vad de egentligen tycker. Gång på gång smyger rasismen fram, och gång på gång försöks det tystas ner. Björn Söder är en av de mest hyggliga lögnarna, och lögnerna kom fram än en gång i debatt den 7/11:

http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2013/11/sdcensur/

Varför ljuga? Varför inte stå för era åsikter? Varför vara PK?
SD strävar efter att vara en del av etablissemanget och inte mot det vilket många som röstar på dem vill att de ska vara. Riktiga lögnare är de verkligen som lurar sina egna väljare.
Citera
2013-11-12, 22:37
Medlem
Citat:
Visst är Sverigedemokraterna ett skämtparti som överger allt som partiet grundades på för att bli mer accepterade av PK-folk. Men det finns ju ganska mycket PK-folk som uppvisar skenheliga åsikter också genom att propagera att mångfald är något underbart, men som undviker att bosätta sig i segregerade arab- och negerområden som de så glamoriserar så och bor istället i sina etniskt rena överklasskvarter.
Citera
2013-11-12, 22:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsnegrer
SD strävar efter att vara en del av etablissemanget och inte mot det vilket många som röstar på dem vill att de ska vara. Riktiga lögnare är de verkligen som lurar sina egna väljare.

Nej. SD vill föra sin invandringspolitik och för det krävs något form av samarbete med några andra riksdagspartier. Det fattar den överväldigande majoriteten av SD:s väljare, i synnerhet de som strömmat till SD på senare år.

SD vill inte bli en del av det mångkulturvänliga etablissemanget, däremot vill SD vara dem tillräckligt nära för att kunna samarbeta. Annars kommer SD aldrig någonsin kunna genomföra ens en promille av sin politik eftersom SD aldrig någonsin kommer få ensam majoritet.

Så SD lurar ingen. Det står ju ganska uppenbart och klart för de flesta vad SD vill och vad SD:s taktik är.
Citera
2013-11-12, 23:00
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. SD vill inte vara så PK som möjligt. Och SD är inte "Sveriges mest PK parti".

Nu beror det väl lite på hur du definierar PK, men de riktiga PK:iterna vill bland annat följande:

- Bibehålla vår mångkultur
- Integrera alla invandrare
- Ha en omfattande och mycket generös flyktingpolitik

Vill SD det? Nej, SD vill inte ha mångkultur. SD vill inte integrera invandrarna. SD vill skära ned flyktinginvandringen mycket kraftigt (med 90%). Det går tvärt emot de PK-regler som bland annat svensk media pådyvlar oss dagligen.

SD är naturligtvis mer PK än SvP. Men de toppar inte ligan. Vinnaren finns bland något av sjuklöverpartierna. Vilket av dem är lite svårt att säga.
SD är väl det enda partiet som vill integrera invandrare? Resten av åttaklövern skiter fullständigt i hur invandrare beter sig, och SvP vill inte att det ska finnas några invandrare i Sverige att integrera.
Citera
2013-11-12, 23:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
SD är väl det enda partiet som vill integrera invandrare?

Nej. SD vill inte integrera några invandrare. Jimmie Åkesson sa ju själv följande i somras:

Citat:
"Inte för integration"
Jimmie Åkesson fick naturligtvis även frågor om Sverigedemokraternas kärnfråga invandringen. Efter att Åkesson flera gånger hävdat att invandringen kostar mycket pengar frågade Niklas Svensson hur partiet vill förbättra integrationen för invandrare.

– I grunden är jag inte för integration, för att integration är det vi ser nu. Så här blir det när man för en integrationspolitik, säger han och fortsätter.

– Såvitt skilda uppfattningar om rätt och fel, och såvitt skilda kulturer kan inte integreras. Det kommer aldrig att fungera – det har aldrig fungerat någonstans i hela världen och det kommer inte att fungera i Sverige heller, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/akesson-i-grunden-ar-jag-inte-for-integration/

Men sjuklövern tror förstås att det på något sätt ska gå att integrera invandrarna. Dock är det ingen som vet hur receptet ser ut. Hittills har det ju gått väldig illa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in