2013-11-13, 12:09
Medlem
saltapinnars avatar
Sa inte KJ själv under rättegången att VB och han satt i soffan då hon smsade.
Kan det vara så att han tog det där armstryptaget som han gjorde på sitt förra ex som gjort VB uppriven.
Kan det helt enkelt vara så att KJ tog hennes mobil för att han blev svartsjuk och inte gav tillbaka den till VB vilket ledde till att hon gav sig av från KJ.
Han tar helt enkelt sin bil och far efter för att ha ihjäl henne och i bilen finns det där verktyget.
Citera
2013-11-13, 12:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelbulle.
Jag hade gärna velat ha en förklaring av MB/polisen som deltagit i mordutredningen, vad de har för koppling till varandra då de är vänner på en internetsida? MB påstås även ha hållit i träningar för poliser, vad har han för relation till dessa poliser och vice versa?

Möjligheten att man kunnat finna mordplats finns även om man gjort en fullständig utredning av MB.

Det som gör MB intressant är främst:
- Mordhot
- Hans frus uttalanden om V
- Varför han befunnit sig i närheten av FP
- Sexuell relation till V, som är 30 år yngre än honom själv

Motiv hade kunnat vara:
- Bli av med henne pga utpressning från frugan
- V hotat med att berätta om deras relation

Vad hade MB och V för en slags sexuell relation till varandra? Var det BDSM och han lyckats lura henne till någon och därefter tortera henne till döds?

Har det gjorts något större kontoutdrag hos MB eller hans fru sedan februari månad (då han påstår sig avslutat relationen till V, som han trots allt ljugit om)? Kan det röra sig om en muta för att köpa sig fri? Har han gett bort någon gåva av högt värde? Sålt något för att få in pengar? Hur ser hans arbete ut, hur har bokföring mm skötts på hans restaurang (som jag förstått var den stängd dagen efter V försvann vilket låter märkligt)?

Listan på motiv och varför MB bör utretts kan göras lång. Detta är en väldigt allvarlig händelse, därav bör alla som kunna tänkas ha haft koppling till V utredas professionellt. Inte bara lyssna på människans ord, MB kanske ljuger? Det vet ingen och kan inte svara på utan en saklig utredning.

Efter en noggrann utredning av MB och han inte längre är intressant, då kan man stryka honom från denna tragedi. Att utesluta honom innan man ens gjort någon vidare undersökning är bara patetiskt.

Får jag svar på dessa frågor om MB, då utesluter jag honom.

VB erbjöd MB att slå henne erinrar jag mig ha läst. Jag tror VB hade masochistisk läggning. Borde kunna gå att få bekräftat av dem som kände henne mer än bara ytligt, i så fall.
Citera
2013-11-13, 12:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamelbulle.
Kan det vara möjligt att MB är en psykopat och klarar av att uppföra sig normalt vid ett förhör? Det krävs en psykopat för att utföra ett sådant mord. Vilket talar för att det mycket väl kan vara MB.

Har det skett husrannsakan hos MB? På hans restaurang? Har man kontrollerat bilar?

En fullfjädrad psykopat har inga problem med det .. Tvärtom, en fullfjädrad psykopat skulle förmodligen charma rätten genom att göra eller säga något som för tillfället vore passande.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-13 kl. 12:21.
Citera
2013-11-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kan det vara så att han tog det där armstryptaget som han gjorde på sitt förra ex som gjort VB uppriven.
Kan det helt enkelt vara så att KJ tog hennes mobil för att han blev svartsjuk och inte gav tillbaka den till VB vilket ledde till att hon gav sig av från KJ.
Han tar helt enkelt sin bil och far efter för att ha ihjäl henne och i bilen finns det där verktyget.
Så kan det mkt väl gått till i inledningsskedet. Det är faktiskt så jag tror det gick till. Att han följer efter henne eftersom lägenheten inte är mordplatsen. Han kanske utförde det perfekta brottet som han tidigare talade om men hans eget slarv ledde till bevisen.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-13 kl. 12:19.
Citera
2013-11-13, 12:19
Medlem
Teorin från polisen ang mordvapnet var en
märlspik= används inom sjömansarbete http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik
Finns visst flera utseenden på dessa.

På kroppen fanns en bit grönaktigt fibermatriel Fup sid 277.
Kan det vara månne från fisknät eller rep som används
vid fiske? Någon som vet?

I Lakaträsk finns en fin sjö.
Citera
2013-11-13, 12:19
Medlem
KJ hade samma tejp i hans hem som är samma typ som Vatchareeya hade runt sin hals.
Det är väldigt skumt..
Citera
2013-11-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar

Men hur fraktar han VB?
Hon bör ju blöda mer än det blod som fanns i bagaget.
Citera
2013-11-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda

Kan ju också varit en militärväska eller en militärfilt/nät. Såg att KJ hade det i sin garderob som maskering. Kanske han maskerade hennes kropp med det. Det ser också ut som om det är ngt form av mät som gjort märkena på golvet där benen återfanns.
Citera
2013-11-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
KJ hade samma tejp i hans hem som är samma typ som Vatchareeya hade runt sin hals.
Det är väldigt skumt..
Är du säkert på det? Jag trodde att jag läste att de var olika?
Citera
2013-11-13, 12:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
En fullfjädrad psykopat har inga problem med det .. Tvärtom, en fullfjädrad psykopat skulle förmodligen charma rätten genom att göra eller säga något som för tillfället vore passande.

Den beskrivningen stämmer precis in på psykiatrikern som vittnade och kallade rådmannen för chefen, var han psykopat, tro?
Citera
2013-11-13, 12:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda

Vad tror du om att det vara så att KJ lade kroppen ute första natten och täckte över henne med ett maskeringsnät så att hon inte skulle synas så bra?
Citera
2013-11-13, 12:48
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kan ju också varit en militärväska eller en militärfilt/nät. Såg att KJ hade det i sin garderob som maskering. Kanske han maskerade hennes kropp med det. Det ser också ut som om det är ngt form av mät som gjort märkena på golvet där benen återfanns.

Mitt fetade. Spontant ser mönstret ut som avtryck från ev emballage tycker jag. Halv-knöggligt som släppt igenom lite väta (duschdraperiet?). Eller avtryck från en sån skogsdräkt som han hade i hallen? Han kanske satte sig ner mot väggen en stund

Vad är för typ av foto? Ett vanligt med bara förstärkta kontraster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in