Citat:
Ursprungligen postat av
JeanLuc
En änka som förlorat sin man kan vilja tro att de ska träffas igen. Samma kan för en förälder som förlorat sitt barn.
Är det en anledning för dem, så visst, go ahead. Personligen hanterar jag hellre verkligheten på verklighetens villkor.
Som Hitchens sa om att det sannolikt inte finns liv efter döden:
– We don't particularly welcome the idea of the annihilation of ourselves as individuals, that the party will go on and we will have left [...] but there is a great deal of evidence to suggest that that is what's going to happen...and there is very, very little evidence that suggest I will see all of you again in some THEME PARK
Citat:
Någon som känner sig vilsen i livet kan vilja tro att det finns något större.
Be my guest, men det behöver man inte tro på gud för direkt...
http://www.universetoday.com/45881/try-your-hand-at-galaxy-zoos-new-slot-machine/the_mice_galaxies/
Citat:
För att inte tala om alla vi som tror för att vi helt enkelt är övertygade. (och det finns en annan tråd om bevis för Guds existens)
Som jag gärna skulle se dig besöka om du är övertygad.
Citat:
Inget av detta är något bevis men de är alla anledningar.
Anledningar finns det miljarder av, dåliga som bra. Ovanstående tycker jag vill inte tillhörde de bättre iaf.
Citat:
Sedab ett konkret förslag för att föra diskussionen framåt: Bogomil och Fiffiniffi slutar använda argumentet "strawman".
Det är inte vi som använder argumentet, det är vi som poängterar när andra gör det. Ser du skillnaden? Och kommer inte sluta förrän den dagen folk slutar använda sig av strawmen.
Citat:
Överlag är det otroligt hur stor del av dessa två användares inlägg som bara går åt att evaluera andra användares logik.
Du säger det som att det är något dåligt. Du måste väl förstå att diskussionen aldrig kan gå framåt om vi tillåter felaktig logik? Om jag låter det göra ett argument som består av 10 led utan att avbryta och du redan i led 1 har begått ett logikfel så är hela ditt argument värdelöst. Är det inte bättre att säga till direkt så har vi slösat bort tid på något fullständigt oväsentligt?
Citat:
Undrar varifrån de har fått idén att någon bett dem spela domare.
Strawman

. Det handlar om att det är poänglöst med ologiska argument, inte att någon är domare.
Citat:
Om andra användare har brister i sina argument kan man säkert påpeka dem utan att vara en dryg skit
Och de som "blir utsatta" kan sluta identifiera sig med sina argument så till den milda grad att de tar det personligt. En viss butterhet kommer som ett brev på posten efter att ha rättat så många fel bara för att mötas av samma sak igen minuten efter.
Citat:
som nöjer sig med att avfärda alla argument man inte förstår som strawman, semantisk akrobatik, Fånigt ad hoc-nonsens
Du menar att det är min FÖRSTÅELSE av argumenten som brister? Har du något exempel, eller var det här också en strawman?
Citat:
Förhoppningsvis börjar moderatorerna rensa kraftigare bland nonsens av det här slaget. Kan man inte skriva något annat än dryga inlägg på 1-2 ord tillför man inte någon tråd något.
Så:
Ologiska argument = välkomna
Påpekandet av ologiska argument = icke välkomna
Har jag förstått dig rätt? (Jag vill inte göra en strawman

)