Citat:
Ursprungligen postat av
flirk
Färre sporter som folk fokuserar på.
Bättre klimat.
Gyllene generationer. Såvida inte Belgien och Uruguay fortsätter prestera under längre perioder i sträck så kan det handla om gyllene generationer bara. Eller har det skett någon speciell satsning i de länderna? Vi hade, om än inga riktiga världsstjärnor, ett riktigt bra lag 94 till exempel.¨
Tro mig. Det är inte bara en gyllene generation. Inte när vi snackar om Belgien. I Sverige så satsar man bara på de som är bra/visar stor talang medan man i Belgien plockar in många unga duktiga som kanske till och med inte är bra alls.
Sverige hade ju någon landslag, ungdoms tror jag det var. De va alla bra och mycket talangfulla, men vissa av de spelar nu i korpenlag.
Halva sveriges startelva var inte tillräckligt bra när de var yngre men är nu viktiga och grymma spelare. T.ex. Zlatan! Anders Svensson, kommer inte ihåg resten

Det var samma sak med Henke Larsson tror jag, han var inte tillräckligt bra/talangfull men de hade tur o på någon vänster så blir de vad rätt många i Sverige kan bli men som inte blir det för att Sverige bara satsar på de "lovande" spelarna. Och de lovande spelarna blir det ibland inget av