• 1
  • 2
2009-11-12, 06:11
Medlem
Enligt rubrik. Ska gå att inhandla på icamaxi willys konsum eller någon annan av våra vanliga livsmedelsaffärer. Men den måste som sagt vara god. Har allt för många gånger råkad ut för färdiga kebabsåser som bara smakar majonäs.
Citera
2009-11-12, 06:23
Medlem
64550.s avatar
Sorry to say men det finns inte
Citera
2009-11-12, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
Sorry to say men det finns inte

Det verkar inte bättre Kan inte förstå varför det ska vara så svårt för något storföretag att anamma någon pizzerias rexept på kebabsås och börja producera, istället för att hålla på och sälja 99% majonäs som stackars kunden blir lurad att köpa en gång och aldrig mer.
Citera
2009-11-12, 06:51
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpare
Det verkar inte bättre Kan inte förstå varför det ska vara så svårt för något storföretag att anamma någon pizzerias rexept på kebabsås och börja producera, istället för att hålla på och sälja 99% majonäs som stackars kunden blir lurad att köpa en gång och aldrig mer.

Ne det är skit dåligt, men tror det har mycket med att dom vill ha saker som kan stå i en butik i några år utan att bli dåliga och att det ska hålla sig i rumstemperatur.
Tror jag har sett en eller två färdiga kebabsåser som stått i en kylskåpsliknande grej dom har i affärer. Och ingen smakade så klart i närheten av nån kebabsås som finns i min stads pizzerior/kebabhak.
Citera
2009-11-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
Ne det är skit dåligt, men tror det har mycket med att dom vill ha saker som kan stå i en butik i några år utan att bli dåliga och att det ska hålla sig i rumstemperatur.
Tror jag har sett en eller två färdiga kebabsåser som stått i en kylskåpsliknande grej dom har i affärer. Och ingen smakade så klart i närheten av nån kebabsås som finns i min stads pizzerior/kebabhak.

värdelöst =/ Men dom kan ju lyckas hyffsat med aioli och annan vitlöksdressing iaf, Visserligen är det ju inte kebabdressning men åtminstonde ett alternativ.

Kan inte förstå vad det är för mening med att ha dom ståendes i butiken, dom hamnar ju endå till slut i en kundvagn med röda små halva priset lappar eller
Citera
2010-06-22, 23:27
Bannlyst
Jag har sett Eldorados kebabdressing i t.ex. Willys. Tror det finns i de flesta större livsmedelsbutiker här i Sverige
Citera
2010-06-23, 04:34
Medlem
bobthesmokers avatar
enda GOD kebabsåsen du kan i verkligheten använda är den du gör själv och slår på flaska, sen att den bara håller i 4-5 dagar är en annan sak, men riktig god kebabsås innehåller riktiga färskvaror utan konserveringsmedel och annat yada yada.

gör själv, spara en slant, få bra kvalitet.

http://www.receptforum.se/t106-kebabsas.htm

flertal förslag.
Citera
2010-06-23, 09:46
Medlem
Smidigaste måste ju vara att du frågar på den pizzeria du gillar vad dom har i, tror de flesta baserar sin kebabsås på fil.
Citera
2010-06-23, 09:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Är inte Biggans helt ok??

Citera
2013-11-12, 21:00
Medlem
Iloveludas avatar
Bumpar denna.Letar efter färdig kebabsås som påminner om pizzeriornas rödaktiga.
Finns det att köpa någonstans?Dom jag hittat i affären har alla varit en stor besvikelse.
Citera
2013-11-12, 21:38
Medlem
christerys avatar
Inte säker på att det är vad du letar efter Iloveluda men http://www.ciao.se/Felix_Dressing_Rhode_Island__1051860 brukar jag ringla över lite köpesallad på jobbet när jag ska vara "nyttig".

Troligen är den inte så populär, för ketchupen jag ställer in i jobb-kylen försvinner ganska fort men dressingen får jag äta upp själv. Kanske skulle byta etikett
Citera
2013-11-12, 22:06
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Inte säker på att det är vad du letar efter Iloveluda men http://www.ciao.se/Felix_Dressing_Rhode_Island__1051860 brukar jag ringla över lite köpesallad på jobbet när jag ska vara "nyttig".

Troligen är den inte så populär, för ketchupen jag ställer in i jobb-kylen försvinner ganska fort men dressingen får jag äta upp själv. Kanske skulle byta etikett
Tack för ditt svar men jag tänker mer på kebabsåsen dom har på pizzeriorna.Lite stark och helt underbar.Det jag hittat i butikerna som kallas för kebabsås skulle jag mer kalla vitlökssås.Men jag anntar att det är omöjligt.Har inte hittat någon som är värdig namnet ännu.Den jag menr brukar se ut ungefär som den på denna billd.http://static3.devote.se/gallery/big...3d9651df6c.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in