Citat:
Spännande. Jag har två lurar med mig nu. Det är f ö ett jäkla jobb att byta SIM i dem. Dessutom, om man har flera nummer och vill att folk ska kunna ringa hela tiden så måste man ha en lur till varje SIM. Hur förklarar du att polisen inte kollat det nummer som mamman ringt två samtal till?
Det säger väl egentligen mer om din oförmåga till att hantera din mobiltelefon än om huruvida det är möjligt eller ej att lösa det på ett sådant vis. Man kan även använda sig av något motsvarande dessa lösningar: http://www.simore.ch/en/index.php
Citat:
Källa på att det har sålts en mobiltelefon med abonnemang till en granne?
Icke använda kontaktkort termineras efter 12 månader utan påfyllning och om numret är registrerat på ett personnummer ligger det i karantän i 3-6 månader. Därefter kan vem som helst få det numret när man tecknar ett nytt abonnemang eller skaffar ett nytt kontantkort ifrån samma operatör.
Citat:
Självklart debiteras du även för brutna samtal och samtalsdata lagras från det att du ringer ut, oavsett om personen du ringer till svarar eller samtalet går till telesvar. Det går även att spara data på försök till uppringning men där motparten antingen inte varit i kontakt med mobilnät eller där personen valt att inte svara.
Citat:
Säger den självutnämnde teleteknikern. : )
Med tanke på de bilder du har lagt ut i den andra tråden är det mer troligt att den som gick in i bildservern bor i Karlstad och nu sitter i Göteborg.
Citat:
Du hade alltså inte en aning om Marina har en mobil kopplad till numret eller inte ?
Vad tror du rätten tror om mamma L ringt numret, och en annan källa säger att M använder telefonen OCH den inte är undersökt av Polisen ?
Jag har ingen aning om hur den är använd vid tidpunkten, och det verkar inte Polisen ha heller.
Är telefonen inte utredd så står dörren på vid gavel för en alt.GM.
Åklagaren har en tuff uppförsbacke i rätten.
Vad tror du rätten tror om mamma L ringt numret, och en annan källa säger att M använder telefonen OCH den inte är undersökt av Polisen ?
Jag har ingen aning om hur den är använd vid tidpunkten, och det verkar inte Polisen ha heller.
Är telefonen inte utredd så står dörren på vid gavel för en alt.GM.
Åklagaren har en tuff uppförsbacke i rätten.
Mer än vad du har med din "källa". : )
Det har aldrig funnits någon tredje mobiltelefon.
Citat:
Du får nog revidera din ÅSIKT enligt systern & Polisen:
Hon kan haft kontakt med en icke-namngiven BDSM-tok, med sin firmamobil.
Det har inte framkommit något i undersökning hur & när M ordnade sina dejter, men chat var ett sätt.
SMS kan ju vara ett annat, eller ett(1) enkelt samtal ?
Hur ställer sig rätten till de fakta som systern uppgett i Polisförhör, de initiala förhören ?
Kan någon sviken piskad BDSM-tok delat ut uppgifter till en annan BDSM-tok om Marina, är delar som rätten måste överväga möjlighet till.
Hon kan haft kontakt med en icke-namngiven BDSM-tok, med sin firmamobil.
Det har inte framkommit något i undersökning hur & när M ordnade sina dejter, men chat var ett sätt.
SMS kan ju vara ett annat, eller ett(1) enkelt samtal ?
Hur ställer sig rätten till de fakta som systern uppgett i Polisförhör, de initiala förhören ?
Kan någon sviken piskad BDSM-tok delat ut uppgifter till en annan BDSM-tok om Marina, är delar som rätten måste överväga möjlighet till.
Nej, jag behöver inte ändra min kunskap och det finns inte någon sviken piskad BDSM-tok.
99.9% av alla idioter som begår våldsbrott och mördar folk har aldrig varit i närheten av BDSM.
De som förstår grundläggande principer inom BDSM vet och förstår varför. Resten kan sitta där och svamla om BDSM-tokar, vampyrlekar och väpnade rånare som forslar bort lik.