2013-11-11, 19:11
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Du menar alltså att du kört från Övre Röra till Svartedalen, flera gånger, pratandes i mobilen och varje gång så har samtalen avbrytits?

Med tanke på att den s.k. företagsmobilen inte är återfunnen (OM den nu har existerat öht) så förstår nog de flesta vart den har tagit vägen.

Numret existerar fortfarande. Mobilen med kort är såld till en granne. Varför finns inte detta abonnemang med i de fördjupade analysen av Marinas telefonvanor?
Citera
2013-11-11, 19:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du menar alltså att du kört från Övre Röra till Svartedalen, flera gånger, pratandes i mobilen och varje gång så har samtalen avbrytits?

Med tanke på att den s.k. företagsmobilen inte är återfunnen (OM den nu har existerat öht) så förstår nog de flesta vart den har tagit vägen.
Jag har åkt den sträckan två gånger och mätt mottagningen. Mätresultatet är redovisat på en karta i den andra tråden. Mottagningen bröts ungefär där KH mötte vad som såg ut att vara Marina i Marinas bil.

Ja, GM har troligen förstört den.
Citera
2013-11-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Mobilen med kort är såld till en granne.

Källa på den tack.
Citera
2013-11-11, 19:27
Moderator
Eerieyes avatar
En annan intressant sak är att polisen använt sig av samtalsdata. Detta är alltså egentligen telefonbolagets faktureringsuppgifter. Fråga till Nighthawk: Faktureras man för brutna samtal?
Citera
2013-11-11, 19:38
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har åkt den sträckan två gånger och mätt mottagningen. Mätresultatet är redovisat på en karta i den andra tråden. Mottagningen bröts ungefär där KH mötte vad som såg ut att vara Marina i Marinas bil.

Ja, GM har troligen förstört den.

Frågan var ställd till fnurra-på-tråden, vilket jag hoppas få svar ifrån. Men nu när du ändå svara så har jag en följdfråga. Bröts mottagningen på samma ställe, båda gångerna?
Citera
2013-11-11, 19:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan var ställd till fnurra-på-tråden, vilket jag hoppas få svar ifrån. Men nu när du ändå svara så har jag en följdfråga. Bröts mottagningen på samma ställe, båda gångerna?
Jag har redogjort för min mätning för Fnurra-pa-traden, så hans påstående bygger på min mätning.

Ungefär samma ställe. Jag åkte i olika riktningar.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-11 kl. 19:42.
Citera
2013-11-11, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Anser du att FS är känd för att vara särskilt sanningsenlig?

Ifall ni hade haft minsta lilla insikt i hur det är att driva en sidoverksamhet så skulle ni rätt snabbt inse att man inte åker runt med en privat mobiltelefon och en arbetsrelaterad mobiltelefon men samtidigt känner ett behov av att skaffa sig en företagsmobil. Det händer inte eftersom det är ekonomiskt olönsamt då man helt enkelt kan byta ut simkortet i en av sina redan befintliga mobiler.

Detta stödjer fortfarande inte er huvudtes om att en eventuell firmamobil skulle utgöra smusselmobil för första kontakt med personer från nätet då Marinas förfaringssätt inte inkluderade det mobilnumret och ingen av de hörda kontakterna har uppgett sig ha vare sig fått det numret eller blivit kontaktad av Marina på detsamma. Att hon då bara skulle ha nyttjat det numret i relation till en tidigare helt okänd kontakt och att denna skulle utgöra en alternativ gm faller på sin egen orimlighet.

De hörda personerna var kända sedan tidigare men bedömdes inte som aktuella för den dåvarande utredningen men inför resningansökan valde man att höra dessa personer för att utesluta dem, något försvaret också uttryckt i såväl TR och HR borde ha skett tidigare - vilket jag fullständigt håller med om. I många fall verkar polisen ha agerat i nattmössan och blir FS frikänd även i den kommande rättegången beror det till stor del på rena blunders från polisens sida samt formalia i form av lagringstid för telefontrafik.

Som förälder tar man väl alla chanser att försöka nå sitt barn som man tror är försvunnet och som man inte får kontakt med på annat vis. Dessutom innebär inte avsaknaden av en firmamobil att simkortet inte kan sitta i en mobil, men det borde vem som helst kunna förstå. Se annars förklaringen ovan.

Du hade alltså inte en aning om Marina har en mobil kopplad till numret eller inte ?

Vad tror du rätten tror om mamma L ringt numret, och en annan källa säger att M använder telefonen OCH den inte är undersökt av Polisen ?
Jag har ingen aning om hur den är använd vid tidpunkten, och det verkar inte Polisen ha heller.
Är telefonen inte utredd så står dörren på vid gavel för en alt.GM.

Åklagaren har en tuff uppförsbacke i rätten.
Citera
2013-11-11, 19:46
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Jag har redogjort för min mätning för Fnurra-pa-traden, så hans påstående bygger på min mätning.

Ungefär samma ställe. Jag åkte i olika riktningar.

Låt honom svara för sig själv vetja! Han är väl inte livegen heller.
Citera
2013-11-11, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom det var jag som gjorde mätningen är jag mest lämpad att svara på frågor om mätningen, eller hur?
Citera
2013-11-11, 19:59
Bannlyst
Citat:

Citat:
Eftersom det var jag som gjorde mätningen är jag mest lämpad att svara på frågor om mätningen, eller hur?

Äh fan Katella, vart vill du komma ?

Sträckan har inte mobiltäckning, om Marina kör hemifrån och stöter på en mysko bil, gör fordonsförfrågan och svarar inte på ett samtal, vad är det för konstigt att skicka ett SMS med innehållet "Kan inte prata nu..." när hon vet att hon inte kommer kunna det i någon mil ?

Om hon var på väg till Li*köping eller inte, eller en vit lögn för att slippa frontas av en sur syrra är ganska ointressant.
Det är ju knappast ett uppenbart tecken på att FS skickar vilseledande SMS. Rätten har inte gjort den tolkningen innan, HD gör det för att man tror på vittnet LJ.

Jag tror inte rätten ger åklagaren tolkningsföreträde på SMSen, såvida inte LJs historia är helt vattentät. Skulle tro att den läcker som ett soll i HR...LJs historia alltså.
Citera
2013-11-11, 20:00
Medlem
kattellas avatar
Citat:

Okej, om du nu är hans ställföreträdare så kan du ju svara på varför han skrev: ...Jag har kört vägen från Övre Röra, där hon borde befunnit sig för att matcha fordonsförfrågan. Där går inte att prata i telefonen i för det är täckningsbrist, samtalen bryts...
Citera
2013-11-11, 20:07
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Har FS våldtagit & strypit dockor ? Fyfan.
En sak är väldigt lustig , jag har läst det mesta som går att läsa ang Detta fall och ingen verkar ha något gott att säga om fs, inte ens hans egna mor som själv säger att han ljuger och aldrig skulle erkänna något, vidare har vi gamla ex som han våldtagit, och försökt strypa till döds.. Han har även snott pengar på en tjejs konto likt personen gjorde med mjs kort.

Iaf alla dessa människor säger samma sak om fs oberoende utav varann men du och q försvarar gärna detta monster , har ni ens träffat människan irl ? Vad har ni för agenda egentligen ? Tror ni själva på fs oskuld ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in