2013-11-12, 20:14
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Spännande. Jag har två lurar med mig nu. Det är f ö ett jäkla jobb att byta SIM i dem. Dessutom, om man har flera nummer och vill att folk ska kunna ringa hela tiden så måste man ha en lur till varje SIM. Hur förklarar du att polisen inte kollat det nummer som mamman ringt två samtal till?

Det säger väl egentligen mer om din oförmåga till att hantera din mobiltelefon än om huruvida det är möjligt eller ej att lösa det på ett sådant vis. Man kan även använda sig av något motsvarande dessa lösningar: http://www.simore.ch/en/index.php

Citat:
Numret existerar fortfarande. Mobilen med kort är såld till en granne. Varför finns inte detta abonnemang med i de fördjupade analysen av Marinas telefonvanor?

Källa på att det har sålts en mobiltelefon med abonnemang till en granne?
Icke använda kontaktkort termineras efter 12 månader utan påfyllning och om numret är registrerat på ett personnummer ligger det i karantän i 3-6 månader. Därefter kan vem som helst få det numret när man tecknar ett nytt abonnemang eller skaffar ett nytt kontantkort ifrån samma operatör.

Citat:
En annan intressant sak är att polisen använt sig av samtalsdata. Detta är alltså egentligen telefonbolagets faktureringsuppgifter. Fråga till Nighthawk: Faktureras man för brutna samtal?

Självklart debiteras du även för brutna samtal och samtalsdata lagras från det att du ringer ut, oavsett om personen du ringer till svarar eller samtalet går till telesvar. Det går även att spara data på försök till uppringning men där motparten antingen inte varit i kontakt med mobilnät eller där personen valt att inte svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Med tanke på att någon gick in i bildservern på morgonen är det mer troligt att firma-SIM:et användes. Och jag delar Eerieyes uppfattning, det är knöligt att byta SIM-kort i mobil, och lätt att tappa bort ett SIM-kort om man har det löst.

Säger den självutnämnde teleteknikern. : )

Med tanke på de bilder du har lagt ut i den andra tråden är det mer troligt att den som gick in i bildservern bor i Karlstad och nu sitter i Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du hade alltså inte en aning om Marina har en mobil kopplad till numret eller inte ?

Vad tror du rätten tror om mamma L ringt numret, och en annan källa säger att M använder telefonen OCH den inte är undersökt av Polisen ?
Jag har ingen aning om hur den är använd vid tidpunkten, och det verkar inte Polisen ha heller.
Är telefonen inte utredd så står dörren på vid gavel för en alt.GM.

Åklagaren har en tuff uppförsbacke i rätten.

Mer än vad du har med din "källa". : )
Det har aldrig funnits någon tredje mobiltelefon.

Citat:
Du får nog revidera din ÅSIKT enligt systern & Polisen:

Hon kan haft kontakt med en icke-namngiven BDSM-tok, med sin firmamobil.
Det har inte framkommit något i undersökning hur & när M ordnade sina dejter, men chat var ett sätt.
SMS kan ju vara ett annat, eller ett(1) enkelt samtal ?

Hur ställer sig rätten till de fakta som systern uppgett i Polisförhör, de initiala förhören ?

Kan någon sviken piskad BDSM-tok delat ut uppgifter till en annan BDSM-tok om Marina, är delar som rätten måste överväga möjlighet till.

Nej, jag behöver inte ändra min kunskap och det finns inte någon sviken piskad BDSM-tok.
99.9% av alla idioter som begår våldsbrott och mördar folk har aldrig varit i närheten av BDSM.
De som förstår grundläggande principer inom BDSM vet och förstår varför. Resten kan sitta där och svamla om BDSM-tokar, vampyrlekar och väpnade rånare som forslar bort lik.
Citera
2013-11-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Går i vilket fall inte att se att det fanns någon annan "insider" än Fredrik som kunde skicka ett SMS

som inte var utmärkande för Marina, av tre skäl:

Marina var död.

SMS:et var atypiskt för Marina.

Fanns bara två insiders, återstår Fredrik.

Citat:
Dina svar är luddiga, Ja eller Nej ?

Svaret återfinns ovan.

Luddiga svar?!
Citera
2013-11-12, 20:15
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Att veta om den är uppgrävd, sådant pågår ju en tid, icke blott en dag, oftast icke blott en vecka, utan väsentligt längre, tarvar väl blott några nedtryckningar av tangenter på datorns tangentbord?

Vi tar ett, slumpmässigt, exempel och ser följande: "Nolhaga parkering byggs om och under tiden kan du nu parkera på Nolhagaskolans grusplan." Detta gäller slumpmässigt valda staden Alingsås.

Bevisar ett intet.

Den otroliga kyrkogårdshistorien motbevisas dock till ord, tanke, känsla och handling i FUP, den är helt atypisk för Fredrik...

Jag tror nog att han varit på kyrkogårdparkeringen vid denna tid. Det hade varit en oerhörd risk att peka ut en uppgrävd parkeringsplats annars. Sedan är det ju en annan fråga vad han hade för ärende.
Citera
2013-11-12, 20:18
Medlem
Citat:
Jag tror nog att han varit på kyrkogårdparkeringen vid denna tid. Det hade varit en oerhörd risk att peka ut en uppgrävd parkeringsplats annars. Sedan är det ju en annan fråga vad han hade för ärende.

Betvivlas starkt härifrån och från de flesta andra sidor, t.ex. HD och HR...

Kommer alltså att läggas honom till last i den nya rättegången, allt enligt Europadomstolens anvisningar om lögnaktiga, desinformerande åtalade...
Citera
2013-11-12, 20:18
Medlem
Grandiosos avatar
Ska vi höra lite på hur det kunde låta när cannabisgöken var i farten...så det inte glöms alltså...

Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-03-31 09:16 diarienr: 1400-K126753-10
sid 1040

… jag påstår att dina madrasser är ditlagda i efterhand, efterhand efter det att Marina
har försvunnit eller kanske till och med har blivit mördad i sängen.
Inte en aning.
Var finns då originalmadrasserna?
Inte en aning.
Du kan inte hjälpa mig med det?
Nej för jag vet inte.
Hur kan dom bara försvinna?
Inte en aning.

Tycker du det är tokigt som jag resonerar att madrasserna är bort … att Marina har
blivit mördad i den sängen det är blod i huvudändan det är inte ordinarie madrass dom
är borta. Det är bäddat på ett annorlunda sätt som det brukar vara normalt sett, och
det är jättemycket blod.
Jag vet inte, jag har inte en aning.
Det är besvärliga frågor Fredrik …
… ja men jag vet inte.
Ja men är du osk …
… och jag spekulerar inte.
… är du oskyldig så måste du väl ha en förklaring för mig …
… det måste jag väl fan inte alls …
… det måste du …
… nu är du dum i huvudet om jag inte vet någonting så måste jag väl fan inte ha någon
förklaring, nu får du skärpa dig vet du.

Ja men det är så lätt för dig och sitta jag vet inte, jag vet inte på besvärliga…
… det är inte lätt för mig
… frågor … hade jag …
… det här är fan inte lätt för mig det är nog fan så mycket lättare för dig ska du se.
Nej det är inte.
Det är någon jag brydde mig om som är borta.
Ja
Ja så kom fan inte så säg att det är lätt för mig, för då bryter vi nu och då får du aldrig mer
prata med mig så jävla enkelt är det.

Okej
Ja
Tycker du det …
… så kom int …
… gör din situation bättre?
… kom
… om du är oskyldig inte prata med mig förhörsledare …
… nej men det finns väl andra förhörsledare som är bättre än dig i såna fall som vet hur man
beter sig mot folk.
Det är möjligt men, men det är inte någon som kan ärendet lika bra som jag.
Nehej det är väl inte mitt problem.

Nej
Jag spekulerar inte punkt liksom, svårare än så är det inte.
Jag visar nu bild nummer 13, nu känner du igen dig lite Fredrik här va? Det är
blodbesudlingen …
… ja
… ja, här lite pilar här det är inte helt lätt och se, pilarna är inte så svåra och se.
Nej
Men, men här är alltså här har du blodbesudlingen …
… javisst
… här om man tittar det syns bättre på en, på en dvd eller på en skiva än det här …
… ja
… men om du tittar riktigt noga så det linjära dragningar här va från blodet och utåt
alltså är det alltså linjära dragningar i dom här där pilarna på pilarnas spets så ligger
det med alltså.
Okej
Ja
Eh … ja
Och det innebär för mig som kriminalpolis och förhörsledare att det har legat en annan
madrass eftersom inte din är blodig så har det legat en annan madrass där och sedan
har den madrassen dragits ut ner på golvet.
Okej, inget som jag har en aning om så jag vet inte, inte en aning.

Nej, förstår advokaten det hela det resonemanget att det är alltså linjära dragningar …
… jag förstår vad du menar
… ut på kanten
… och det knyter an till att det ska finnas andra bäddmadrasser
…ja
… som då är blodbesudlade.
.. ja och dom bäddmadrasserna påstår vi är borta originalmadrasserna. Vi har i alla
fall inte hittat dom.
(tystnad)...

Nästan lika flitig som Mats Alm var med att använda sig av "Inte en aning" vid förhören
med honom verkar den här göken vara minsann...om inte än värre kanske...
Och det vet vi ju hur oskyldig Lotteforsgrabben var...
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-12 kl. 20:22.
Citera
2013-11-12, 20:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Säger den självutnämnde teleteknikern. : )

Med tanke på de bilder du har lagt ut i den andra tråden är det mer troligt att den som gick in i bildservern bor i Karlstad och nu sitter i Göteborg.
Saknar du argument, eftersom du svarar på det sättet. Jag vidhåller vad jag skrev.
Citat:
Med tanke på att någon gick in i bildservern på morgonen är det mer troligt att firma-SIM:et användes. Och jag delar Eerieyes uppfattning, det är knöligt att byta SIM-kort i mobil, och lätt att tappa bort ett SIM-kort om man har det löst.
Vad skulle FS in i bildservern och göra om han vore GM? Hade inte han fullt upp med att städa, eller göra ett uttag innan folk börjar samlas kring Adenmarks? Var han rädd att bildservern skulle börja brinna? Nej, du, det är fullt möjligt att M hade en firmamobil, och att det var den hon använde när vittnet KH såg en kvinna lik M i en bil lik M:s prata i telefon vid mötet. Eftersom det saknas täckning vid mötesplatsen kan det ha varit orsak till den nära kollisionen som gav KH möjlighet att ta sig en ordentlig titt på den mötande föraren. Vid nästa rättegång är det advokat Hansson som kallar KH, det är jag säker på, och hon kommer att övertyga domstolen om att M levde vid tidpunkten för uttaget.
Citera
2013-11-12, 20:32
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Saknar du argument, eftersom du svarar på det sättet. Jag vidhåller vad jag skrev.

Vad skulle FS in i bildservern och göra om han vore GM? Hade inte han fullt upp med att städa, eller göra ett uttag innan folk börjar samlas kring Adenmarks? Var han rädd att bildservern skulle börja brinna? Nej, du, det är fullt möjligt att M hade en firmamobil, och att det var den hon använde när vittnet KH såg en kvinna lik M i en bil lik M:s prata i telefon vid mötet. Eftersom det saknas täckning vid mötesplatsen kan det ha varit orsak till den nära kollisionen som gav KH möjlighet att ta sig en ordentlig titt på den mötande föraren. Vid nästa rättegång är det advokat Hansson som kallar KH, det är jag säker på, och hon kommer att övertyga domstolen om att M levde vid tidpunkten för uttaget.

Vad skulle FS göra med MJ:s pins och alla andra pinaler som han har "råkat" få med sig eller trollat bort?

KH tog inte någon ordentlig titt i den hastighet som hon uppgav att både hon själv och den mötade bilen antogs ha.
Den som tror att de hastigheterna ger ens möjligheten till tid för en ordentlig titt på den mötande förararen har en rätt skev verklighetsuppfattning.
Citera
2013-11-12, 20:35
Medlem
Citat:

Är det möjligt att det kan vara MaRu som KH ser?
Citera
2013-11-12, 20:37
Medlem
Grandiosos avatar
Och fyller på med dessa två små avsnitt:
Sidan 1071

Berätta en gång till är du snäll.
Ta tillbaka mej till häktet.
Kommer du att gå med på några mer förhör då?
Det beror på hur du beter dej.
På vilket menar du då?

Skall du sitta här och ljuga så är jag helt ointresserad.
Men om jag nu ber dej och berätta om vapnen så (ohörbart) får jag lyssna en gång till.
Du hänger ju upp dej på petitesser hela tiden. Jag påstår jag har en åsikt och du har en
åsikt. Nu har vi rättat till det.
Nej du kan inte rätta till en lögn. Du tror att du kan släta över. Ta upp mej till häktet.
Förstår att det är jobbigt för dej.
Ta upp mej till häktet.

Du är feg Fredrik. Du är Feg.
Och du är en råtta.

Sidan 1086

tyst ca 35 sekunder) Jag påstår fortfarande att det är du som har utfört detta tills
något annat bevisas Fredrik, det, det är i
Då har, då har ju du helt fel upplägg och helt fel tänk, för man är ju oskyldig tills motsatsen
har bevisats
Ja men jag har rätt, det är helt klart, men jag ju rätt att påstå med den bevisningen vi
har här och min kriminal

Du har ju ingen bevisning emot mig, du har bevisning för att det har hänt någonting, jag har
inte gjort någonting
Och när försvann hon då eller när hände detta?
Det vet jag inte
Men du sa ju i förra förhöret att det hände när du var på kyrkogården
Nej jag sa att det kunde ha hänt då, förvräng inte vad jag säger för då bryter vi omgående igen

Oj, oj...
Citera
2013-11-12, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad skulle FS göra med MJ:s pins och alla andra pinaler som han har "råkat" få med sig eller trollat bort?

KH tog inte någon ordentlig titt i den hastighet som hon uppgav att både hon själv och den mötade bilen antogs ha.
Den som tror att de hastigheterna ger ens möjligheten till tid för en ordentlig titt på den mötande förararen har en rätt skev verklighetsuppfattning.
Vad pratar du om för hastigheter? Jag pratar om hastigheten vid mötet. FUP, sid 394:
Citat:
När den grå bilen närmade sig saktade den farten och körde in till sidan. [KH] hade själv kört in till sidan och stod nästan stilla.
Som sagt, det gick att ta sig en en ordentlig titt på den mötande föraren. Och det är jag säker på att KH kommer att övertyga rätten om.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-12 kl. 20:50.
Citera
2013-11-12, 20:40
Bannlyst
Citat:

Varför förvrider du vittnesmålet ?
Citat:
När den grå bilen närmade sig saktade den farten och körde in till sidan. KH hade själv
kört in till sidan och stod nästan stilla
. KH fick intrycket att det var en kvinna som körde den grå bilen. Hon tror att personen var ensam, det satt i varje fall ingen på passagerarsätet fram. Föraren hade håret slarvigt uppsatt i en tofs.

Jag tror rätten kommer ha en positiv bild av KHs vittnesmål, precis som i TR/HR. Hon är mycket tydlig & rättfram om vad som hänt.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-12 kl. 21:06.
Citera
2013-11-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ska vi höra lite på hur det kunde låta när cannabisgöken var i farten...så det inte glöms alltså...

Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-03-31 09:16 diarienr: 1400-K126753-10
sid 1040

… jag påstår att dina madrasser är ditlagda i efterhand, efterhand efter det att Marina
har försvunnit eller kanske till och med har blivit mördad i sängen.
Inte en aning.
Var finns då originalmadrasserna?
Inte en aning.
Du kan inte hjälpa mig med det?
Nej för jag vet inte.
Hur kan dom bara försvinna?
Inte en aning.

Tycker du det är tokigt som jag resonerar att madrasserna är bort … att Marina har
blivit mördad i den sängen det är blod i huvudändan det är inte ordinarie madrass dom
är borta. Det är bäddat på ett annorlunda sätt som det brukar vara normalt sett, och
det är jättemycket blod.
Jag vet inte, jag har inte en aning.
Det är besvärliga frågor Fredrik …
… ja men jag vet inte.
Ja men är du osk …
… och jag spekulerar inte.
… är du oskyldig så måste du väl ha en förklaring för mig …
… det måste jag väl fan inte alls …
… det måste du …
… nu är du dum i huvudet om jag inte vet någonting så måste jag väl fan inte ha någon
förklaring, nu får du skärpa dig vet du.

Ja men det är så lätt för dig och sitta jag vet inte, jag vet inte på besvärliga…
… det är inte lätt för mig
… frågor … hade jag …
… det här är fan inte lätt för mig det är nog fan så mycket lättare för dig ska du se.
Nej det är inte.
Det är någon jag brydde mig om som är borta.
Ja
Ja så kom fan inte så säg att det är lätt för mig, för då bryter vi nu och då får du aldrig mer
prata med mig så jävla enkelt är det.

Okej
Ja
Tycker du det …
… så kom int …
… gör din situation bättre?
… kom
… om du är oskyldig inte prata med mig förhörsledare …
… nej men det finns väl andra förhörsledare som är bättre än dig i såna fall som vet hur man
beter sig mot folk.
Det är möjligt men, men det är inte någon som kan ärendet lika bra som jag.
Nehej det är väl inte mitt problem.

Nej
Jag spekulerar inte punkt liksom, svårare än så är det inte.
Jag visar nu bild nummer 13, nu känner du igen dig lite Fredrik här va? Det är
blodbesudlingen …
… ja
… ja, här lite pilar här det är inte helt lätt och se, pilarna är inte så svåra och se.
Nej
Men, men här är alltså här har du blodbesudlingen …
… javisst
… här om man tittar det syns bättre på en, på en dvd eller på en skiva än det här …
… ja
… men om du tittar riktigt noga så det linjära dragningar här va från blodet och utåt
alltså är det alltså linjära dragningar i dom här där pilarna på pilarnas spets så ligger
det med alltså.
Okej
Ja
Eh … ja
Och det innebär för mig som kriminalpolis och förhörsledare att det har legat en annan
madrass eftersom inte din är blodig så har det legat en annan madrass där och sedan
har den madrassen dragits ut ner på golvet.
Okej, inget som jag har en aning om så jag vet inte, inte en aning.

Nej, förstår advokaten det hela det resonemanget att det är alltså linjära dragningar …
… jag förstår vad du menar
… ut på kanten
… och det knyter an till att det ska finnas andra bäddmadrasser
…ja
… som då är blodbesudlade.
.. ja och dom bäddmadrasserna påstår vi är borta originalmadrasserna. Vi har i alla
fall inte hittat dom.
(tystnad)...

Nästan lika flitig som Mats Alm var med att använda sig av "Inte en aning" vid förhören
med honom verkar den här göken vara minsann...om inte än värre kanske...
Och det vet vi ju hur oskyldig Lotteforsgrabben var...

Osis för Fredrik...: Det här sättet att inte "samarbeta" kommer VID DENNA RÄTTEGÅNG att försvåra hans sak väsentligt...

Undrar om detta gått hem hos "cannabisgöken" och hans advokat? Även om fällning är högst sannolik så blir den ännu mer så om försvaret inte byter taktik. Men kan försvaret det? Det försvar som använts tidigare ligger ju helt i linje med Fredriks personlighet, sådan den beskrivs av hur många som helst, hans mor inkluderad vilket ju illustreras mycket väl i utdraget ovan.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-12 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in