2013-11-11, 21:24
Medlem
morpdeuss avatar
Gudar har ännu inte uppstått, men eftersom vi har uppfunnit dem kanske vi kan skapa dem.
Citera
2013-11-11, 22:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Bevis förutsätter att det finns en absolut sanning,

Endast i din hemmasnickrade filosofi, som du ännu inte har presenterat.
Citera
2013-11-11, 22:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Guds ord finns bakom det, ja. Det står i Bibeln att i början fanns Ordet, och Ordet skapade allt.

Varje gång du säger ett ord så antar du Guds existens, eftersom du antar att orden är sanna, och att de betyder samma sak som de betydde för 5 minuter sedan. Så du kan inte ens skriva ett inlägg utan att anta Guds existens.

Fortfarande cirkelargument av "det är bara så" typen.
Citera
2013-11-11, 22:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Poängen är att det är bara genom Gud som vi kan få absolut sanning,

Eller ..... hypotetisk ....genom annan filosofisk positivistism.

Citat:
och därför förnekar ateister absolut sanning, och de säger att sanning är relativt och såna grejer,

Naturligvis, relativism är den mest verklighets-nära epistemologi vi har numera.

Citat:
och sen kommer de med massa frågor om vart bevisen och logiken är, när de själva har förnekat bevis och existensen av logikens lagar, som är omöjliga enligt deras världsbild.

Du menar vi förnekar DIN hemmasnickrade, men icke-presenterade 'logik'.
Citera
2013-11-11, 23:45
Medlem
koffskis avatar
Citat:
lol... du har inte riktigt hängt med i diskussionen, så du borde läsa de tidigare inläggen om du vill förstå vad vi pratar om. Poängen är att det är bara genom Gud som vi kan få absolut sanning, och därför förnekar ateister absolut sanning, och de säger att sanning är relativt och såna grejer, och sen kommer de med massa frågor om vart bevisen och logiken är, när de själva har förnekat bevis och existensen av logikens lagar, som är omöjliga enligt deras världsbild.

Jag orkar inte gå in närmare på det längre, men gör den här lilla testen på den här sidan om du vill förstå det bättre, och du kan också se bevis för Gud där: http://www.proofthatgodexists.org/

Det spelar inte så stor roll vad den tidigare diskussionen handlade om då ditt resonemang är fel och idiotiskt hur som helst.

Den där sidan ställer ju bara upp falska dikotomier.
Citera
2013-11-12, 00:34
Medlem
Logik har inget med gud att göra. Det kommer vi människor själva fram till.

http://www.proofthatgodexists.org/ var den dummaste sida jag varit inne på. Man var ju tvungen att välja ett visst alternativ annars kom man inte vidare.

Ni som säger att gud finns har varken sett eller hört honom NÅGONSIN. Vi ateister behöver bevis för att övertygas, det behöver inte ni troende. För enligt er så skulle man inte kunna bevisa någonting utan honom.........

Men men, jag antar att ni har uppfostras av den äldre darwin-hatande generationen lol

Jorden är 6000 år gammal duuuuuh
Citera
2013-11-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
http://www.proofthatgodexists.org/ var den dummaste sida jag varit inne på.

Jag håller med, direkt pinsam sida.
Citera
2013-11-12, 06:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Ondska finns inte, eller har jag missförstått dig?

Det var min fråga. För min del känns det som att ondska är subjektivt, som så mycket annat inom teismen. Bevisa gärna annat om du kan.
Citera
2013-11-12, 08:14
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
lol... du har inte riktigt hängt med i diskussionen, så du borde läsa de tidigare inläggen om du vill förstå vad vi pratar om. Poängen är att det är bara genom Gud som vi kan få absolut sanning, och därför förnekar ateister absolut sanning, och de säger att sanning är relativt och såna grejer, och sen kommer de med massa frågor om vart bevisen och logiken är, när de själva har förnekat bevis och existensen av logikens lagar, som är omöjliga enligt deras världsbild.

Jag orkar inte gå in närmare på det längre, men gör den här lilla testen på den här sidan om du vill förstå det bättre, och du kan också se bevis för Gud där: http://www.proofthatgodexists.org/
Varför är du ens här inne när du svarar på 1/10 frågor som ställs till dig?

Du är så förbannat oseriöst selektiv när du väljer vad du vill svara på att det bara blir fjantigt. Lite som sidan du precis länkar till.

Trolleriet blir lite to much.

Detta blev mitt "bevis" till att gud finns:
The Proof that God exists is that without Him you couldn't prove anything.
Citera
2013-11-12, 09:08
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Behövs inte en massa konstruerade omskrivningar fulla med trollregler att följa.

Det handlar ändå om viljan oviljan och hur man förhåller sig till existentiella obestridliga faktum - de som är ängsligare oroligare och ofta lite räddare men samtidigt latare.. är benägna att sluka gudatesen ganska oreflekterat, iofs också beroende på hur starkt släkten eller den sociala kontexten pådyvlat gudstesens briljans..

Det är existentiell ångest som ofta föst in människor till att bindas till den tomma gudstesen, på det har byggts maktbaser, vilka ännu jobbar för att upprätthålla giltighet, men i moderna tider är det betydligt knivigare att slinka igenom med trams och tomhetsparafraseranden för att tillskansa sig inget annat än makt och kvasi.

När världen är världslig och obarmhärtigt totalt beroende av klarsyn (läs vetenskaplig precis sanning) ...varför skulle det vara fult och ovärdigt då?

Där är gudatron lätt löjeväckande och återfår enbart en slags haloeffekt, som många verkar tilltalas av, du är en av de godtrogna lammen som är lättföst och går rakt in i illusionens värld. Försvarar dig med att "antalet som¨håller i gudstesen, skulle vara själva argumentet", ja ja.. lättjan med att stoppa nappen i munnen och vänta på mer välling, är inget nytt.

Ta bibeln som ett surrogat mot att förstå vad sanning är och inte är, det är historiskt gångbart, men inte mindre dumt för det.
Citera
2013-11-12, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det var min fråga. För min del känns det som att ondska är subjektivt, som så mycket annat inom teismen. Bevisa gärna annat om du kan.
Naturligtvis kan jag inte bevisa det. För mig är det självklart att en ateist förnekar att ondska existerar, och så kan det självklart vara.
Citera
2013-11-12, 16:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Naturligtvis kan jag inte bevisa det. För mig är det självklart att en ateist förnekar att ondska existerar, och så kan det självklart vara.

Beror väl på hur man definierar ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in