2013-11-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det verkar inte bättre.

Polisen spanade, enligt vittnesmålet, på MB fram till 19 maj, då bytte den spaningsobjekt. Ändå frågar polisen på sid 1004 vart MB och AN åkte 18 maj. Det förefaller som om polisen ljuger.
Bara för att man har span innebär ju inte detta nödvändigtvis att man följer varje steg MB tar, dygnet runt.
Citera
2013-11-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hadde polisen värkligen hade span på MB den 18 och 19 Maj ?

Lakaträsk

Om det är sant att polisen hade span på MB den 18 och 19 Maj, varför frågar dom då MB i förhör om vart dom , den 18 Maj, åkte/ var, hur dom kom dit etc???

Förhör av MB den 25 September 2013
Förhörsledare 2 ställer kompletterande frågor till MB

FUP sidan 1004

- Om var han och AN åkte den 18/5 när dom körde mot Lakaträsk

Han (MB) mins inte riktigt, men säger att dom brukar hämta vatten från en källa ca 2 km från
Lakaträsk. Troligen var det av den anledningen dom åkte åt det hållet. han kommer inte
säkert ihåg vilken väg dom körde, men antigen åkte dom mot Harads och sedan
Gullträskvägen mot Lakaträsk eller mot Ljuså, Sandträsk Gullträsk och sedan mot Lakaträsk.
Eventuellt kan dom ha varit förbi till stugan, men detta är inget som han är säker på.

FUP sidan 1006
MB läser igenom förhöret och vill klargjöra följande:
Om vart han och AN åkte den 18/5 när de körde mot Lakaträsk. MB har
kontrollerat sin kalender och han kan säga att både han och AN jobbade på restaurangen
mellan 18:30 och 22:30
[/quote]

Jag undrar fortfarande Varför man skulle hämta källvatten? Och sedan vore det väl på sin plats att andra verifierade deras arbetstider.
Citera
2013-11-12, 01:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Varför då?

2. Det där är ett väldigt smart svar.
Om du syftar på det här: "Släpps den åtalade fri har nog den han försöker kasta skulden på ett och annat att säga till honom..." så kan det väl inte vara så väldans svårt att begripa?
Hur hade du själv reagerat om någon försökt kasta misstankarna på dig för det brott
som denne står åtalad för? Inte hade det väl glatt dig direkt? En sur min snarare och
kanske en förståelig önskan om att få till stånd ett litet möte om möjligt med denne
som inte vill dig helt väl uppenbarligen och förhoppningsvis erhålla en förklaring till
varför denne bär sig åt på det viset? Det finns mer ett sånt möte skulle kunna utmynna
i om jag säger så...

KJ tror nog han är smart, ja. Han tror han ska lura hela rättsväsendet och komma undan
med sitt vedervärdiga mord. Genom att återkommande spela på sina neuropsykiatriska
åkommor och framställa sig som en tämligen harmlös figur, oförmögen till det mesta praktiska.
Emellertid tror jag inte att rätten köper den biten fullt ut...de reser nog vissa invändningar
härvidlag, anar jag...

Tror det är en ganska bortskämd och lat typ som bara vill göra det som är kul i livet.
Suga och slicka är kul. Städa och tvätta mindre roligt.
Att leka krig är kul. Kanske det är kul och spännande att mörda också...
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-12 kl. 01:57.
Citera
2013-11-12, 01:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Bara för att man har span innebär ju inte detta nödvändigtvis att man följer varje steg MB tar, dygnet runt.
Vad är det då för mening med span? Och MB säger vid kontrollen av förhöret att han jobbade. Någon susning om var spaningsobjektet är måste polisen ha.
Citera
2013-11-12, 01:30
Moderator
OYs avatar

Jag undrar fortfarande Varför man skulle hämta källvatten? Och sedan vore det väl på sin plats att andra verifierade deras arbetstider.[/quote]

Kanske använde det i restaurangen, jag vet inte, men det kan väl vara en rimlig anledning? I övrigt håller jag med dig.
Citera
2013-11-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att källvattnet är utsökt just där. .

På våren. Glöm det.

Då är det mest smält- och myrvatten.

Vad vet jag.
Citera
2013-11-12, 01:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det då för mening med span? Och MB säger vid kontrollen av förhöret att han jobbade. Någon susning om var spaningsobjektet är måste polisen ha.

Vad inbegriper begreppet span? Inkluderar det även telefonavlyssning och mobilspårning?
Citera
2013-11-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På våren. Glöm det.

Vad vet jag.
Nä, nu är du lite fel ute. Det är källvatten. Inge myrvatten kommer i kontakt med det.
Citera
2013-11-12, 01:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På våren. Glöm det.

Vad vet jag.

Jaja, jag ger mig, de skulle kanske ha vattnet till att tvätta av ett par avkapade kvinnoben då.

Dock konstigt att han först säger att de var iväg till Lakaträsk, för att vid ett senare förhör säga att de jobbade.
Citera
2013-11-12, 01:37
Medlem
Jag börjar känna mig säker på KJ som mördare. Ensam dessutom.

Jag har inga frågor eller funderingar längre om MB som GM. Har jag missat något? Inget mer oklart om MB?
Citera
2013-11-12, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

[...]

Vad jag definitivt tycker är berättigat är att göra en stor psykutredning för att bedöma om patienten behöver vård oavsett fällande dom.

Om KJ mot förmodan fälls för de brott han står åtalad för blir påföljden sannolikt 18 år eller livstid på 7x4 på KVA. Den dominerande diagnosen tror jag är psykopati, inte en bokstavskombination som gör honom oförmögen att ljuga och knyta skorna.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-12 kl. 01:41.
Citera
2013-11-12, 01:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Nä, nu är du lite fel ute. Det är källvatten. Inge myrvatten kommer i kontakt med det.
Smältvatten då? Är vattnet fräscht?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in