Da må det være noen med kilder i polisen eller sykehuset. Da Laura ble kidnappet når politiet var på vei for å få en fantomtegning. Hvis ikke noen spaner på Rasmus? Saga og Martin burde følge opp rundt dette, da det er lite tilfeldig at Laura ble kidnappet akkurat i tide før hun fikk fortalt om mannen i drømmen hennes.
Senast redigerad av Motherofthree 2013-11-11 kl. 22:52.
Da må det være noen med kilder i polisen eller sykehuset. Da Laura ble kidnappet når politiet var på vei for å få en fantomtegning. Hvis ikke noen spaner på Rasmus? Saga og Martin burde følge opp rundt dette, da det er lite tilfeldig at Laura ble kidnappet akkurat i tide før hun fikk fortalt om mannen i drømmen hennes.
Sjukhus är ju öppna och vem som helst kan gå in där. Det kanske var någon som stod och lyssnade i korridoren? Eller som lyssnade av telefonen på nåt sätt? Eller så var det en ren slump att hon kidnappades just då.
Men det vore kul om du har rätt. Då skulle jag bli förvånad.
Sjukhus är ju öppna och vem som helst kan gå in där. Det kanske var någon som stod och lyssnade i korridoren? Eller som lyssnade av telefonen på nåt sätt? Eller så var det en ren slump att hon kidnappades just då.
Men det vore kul om du har rätt. Då skulle jag bli förvånad.
Ja, Axel minner mye om rollefiguren Stefan Lindberg i sesong 1. En som tidlig i serien pekte seg ut og dukket tilfeldig opp. Men uansett pussig at Laura fortsatt er i live. Og Axel er miljøforkjemper. Stefan Lindberg var engasjert i mye av det som var plottet i sesong 1 som sosialarbeider. Har vi foresten møtt Axel sin ekskone Karin? Ser at en Karin er i rollelisten, men uten etternavn. Hvem er egentlig Karin spør jeg?
Senast redigerad av Motherofthree 2013-11-11 kl. 23:15.
Precis, det betyder ingenting. Nästan alla i säsong 2 är på något sätt knutna till miljö mm. bara för att alla ska vara misstänkta.
Jepp, er Axel sin likhet til Stefan som gjør at jeg ikke tror han er innblandet, samt at han gikk til polisen tidlig og viste dem videobevis han hadde tatt av båten som kantret i broen, når han filmet Laura som seilet. Men han virker slu, vanskelig å lese og sender rare signaler. Samt avansert overvåkningsystem som Oliver i leiligheten. Så han er absolutt interessant å diskutere. Det at Laura fortsatt er i live gjør også saken pussig. Men blir litt for opplyst med Axel, men det syntes jeg absolutt Oliver også er som hjernen bak dette. Det tviler jeg sterkt på.
Senast redigerad av Motherofthree 2013-11-11 kl. 23:21.
Niklas och Linus hade förlorat sina föräldrar i en bilolycka. Känns det rimligt för Linus att bara förtränga att hans bror är en terrorist som sedan blir mördad? Han borde ju rimligtvis vilja veta mer eller hämnas, deras relation var ju mycket nära.
Han är såklart inte det högsta hönset då han bara är barnet, men kanske han har en mindre roll?
I och med att man i tidigare avsnitt visade att han blivit mobbad och även visat att han är så desperat att han tänder eld på sig själv för att få kompisar, så är det lite konstigt att han bara skulle nöja sig på sitt behandlingshem / familjehem efter att ha förlorat sin sista familjemedlem och möjligtvis den enda som har älskat honom.
Jag tycker dessutom att Tova Magnusson som spelar [Victoria] gör det riktigt bra.
Scenen tillsammans med Lotte Andersen, som spelar Bodil, gillades nog av Tova. Om jag inte har helt fel har hon tidigare talat om ett intresse för att medverka i eller regissera en film med erotiskt tema. Nu blev det ju inte så mycket erotik när Victoria och Bodil hade sex, men Tova fick i alla fall pussa Lotte på munnen.
Hon har visserligen regisserat en film med lite erotik. Informationen läggs i spoiler eftersom den är utanför ämnet tv-serien Bron
... regissören och skådespelaren Tova Magnusson uppleva när hon spelade in komedin ”Fyra år till”. Då skulle hon ge instruktioner till en sexscen som hon själv medverkade i som statsministerfru.
– Det var en scen där jag skulle bli påsatt bakifrån av skådespelaren André Wickström. Så där stod jag med byxorna nere. Sedan är det ju regissörens roll att säga ”varsågod att börja”. Jag kände mig som en snuskkärring, berättar Tova Magnusson.
Ännu snuskigare kände hon sig när det var dags för omtagning och hon fick säga ”äh, vi tar det en gång till”. Efter 15 tagningar kom hon på att någon i staben bakom kameran kunde sätta igång scenen i stället.
Senast redigerad av pethom 2013-11-12 kl. 02:46.
Känns som att det är nånting med Axel. Men det behöver däremot inte alls ha med ekoterroristerna att göra.
Stefan Lindberg begick ju trots allt även han ett brott, mordet på Sören.
Ja, det et absolutt noe merkelig med Axel. Virker iallefall veldig paranoid. Men at han ikke varslet politiet tidligere om at Laura hadde sett gjerningsmannen i drømmen kan jo være fordi han ville beskytte henne. Ville ikke utsette henne for fare som vitne. Men det er noe med han.
Oklokt av Oliver att ha på sig sina karaktäristiska glasögon när han sköt Laura. Lätt att känna igen honom sen då. Ett tips till nästa gång Oliver är att byta glasögon, alternativt köra med linser. Alternativt odla skägg efteråt.
Undrar om vi inte i nästa avsnitt får se denne någon i skyddskläderna utföra en injecering och sen plocka av sig skyddskläderna så att vi får se vem det är.
Jag gissar på Oliver. Alternativt någon helt okänd ny person.