2013-11-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Hur kommer man i kontakt med dem? Antingen börjar jag på k3 och hoppas jag kommer in på KJ på hösten. Annars börjar jag på AJB i mars.

Börja på AJB så får du lära dig veta hut. Vidrigare klimat än i norrlands inland är svårt att uppbringa, speciellt där i maj, juni när ni kommer vara ute i fält jättemycket om du gör GMUn. Och AJBs utbildning är ju mer jägarinriktad än på K3, något du lär ha fördel av om du ska söka till KJ.

K3 är kärva, men övar inte på samma uppgifter direkt... och de har så vitt jag vet 9 månaders grundutbildning istället för 12.
2013-11-11, 20:48
Medlem
Citat:
Hur kommer man i kontakt med dem? Antingen börjar jag på k3 och hoppas jag kommer in på KJ på hösten. Annars börjar jag på AJB i mars.

Jadu, hittade en mailadress på http://www.karriarguiden.se/kustjagare-attackdykare-prickskytt-1459321.html som borde vara aktiv men vet inte om den bara var tänkt att användas under den aktuella ansökningsperioden eller om det alltid är fritt fram för frågor.
2013-11-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Börja på AJB så får du lära dig veta hut. Vidrigare klimat än i norrlands inland är svårt att uppbringa, speciellt där i maj, juni när ni kommer vara ute i fält jättemycket om du gör GMUn. Och AJBs utbildning är ju mer jägarinriktad än på K3, något du lär ha fördel av om du ska söka till KJ.

K3 är kärva, men övar inte på samma uppgifter direkt... och de har så vitt jag vet 9 månaders grundutbildning istället för 12.
Gött! När jag träffade AJB folket på mönstringen verkade de väldigt skarpa. Väldigt svårt val.
Den utbildning de erbjuder verkar guld i alla fall. Har du gått jägarutbildningen där?

Citat:
Ursprungligen postat av Verenus
Jadu, hittade en mailadress på http://www.karriarguiden.se/kustjagare-attackdykare-prickskytt-1459321.html som borde vara aktiv men vet inte om den bara var tänkt att användas under den aktuella ansökningsperioden eller om det alltid är fritt fram för frågor.
Har använt den e-posten men de svarar icke på den. Har även ringt in till FM men de har ingen kontaktperson på KJ komp. Lite konstigt tycker jag
2013-11-11, 21:43
Medlem
VxoOis avatar
Hur är kängorna under GMU? Många som åker på benhinneinflammation?
2013-11-11, 23:54
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Jag tycker kängorna är jättebra, men det är väldigt beroende på hur dina fötter är formade har jag förstått. Finns många som har egna kängor och ifall du har skäl så kan du fråga befäl om det för att få godkänt. Finns många befäl t.ex. med egna kängor. Just benhinneinflammation av kängorna vet jag inte men vissa får svåra skoskav och ont i fötterna av dem.
2013-11-12, 00:00
Medlem
Citat:
Gött! När jag träffade AJB folket på mönstringen verkade de väldigt skarpa. Väldigt svårt val.
Den utbildning de erbjuder verkar guld i alla fall. Har du gått jägarutbildningen där?

Har använt den e-posten men de svarar icke på den. Har även ringt in till FM men de har ingen kontaktperson på KJ komp. Lite konstigt tycker jag
Då har jag tyvärr ingen aning om hur du ska kontakta dom, såg ingenting på deras hemsida.
Skulle vara om du skrev en kommentar på deras blogg men där blir jag förvånad om du inte bara får en hänvisning till vad som står på sidan.
2013-11-12, 00:01
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Tar en stund att gå in dem men där det väl är gjort så är de helsköna.
2013-11-12, 00:35
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:

Som med alla kängor gör inlägg ofta underverk.
2013-11-12, 05:52
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank

Min gkj i arvidsjaur var 9 veckor lång.

Citat:
M-90 kängan är fantistiskt bra och räcker med råge genom en GMU
2013-11-12, 11:09
Medlem
VxoOis avatar
Tack för svaren grabbar!

Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Som med alla kängor gör inlägg ofta underverk.

Så det är tillåtet att använda inlägg om nu detta skulle behövas?

Hade oturen att åka på en mild benhinneinflammation förra veckan så lite därför jag undrar hur man gör i det militära. Annars är det väl bara att bita ihop
2013-11-12, 13:15
Medlem
Chattade med en från försvarsmaktens hemsida nyss och frågade om det var möjligt att göra en sen anmälan till GMU då ansökningsperioden gick ut 27 oktober(som jag helt missade ) och det gick INTE trots att det är i april utbildningen börjar. Har någon av er lyckats göra en sen anmälan och hur bar ni er åt då?
2013-11-12, 16:45
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Tack för svaren grabbar!

Så det är tillåtet att använda inlägg om nu detta skulle behövas?

Hade oturen att åka på en mild benhinneinflammation förra veckan så lite därför jag undrar hur man gör i det militära. Annars är det väl bara att bita ihop

Det är bara att lägga in dem. Skulle kunna tänka mig att det inte är uppskattat att göra sig av med de inläggen som redan finns i dock.

http://www.varusteleka.com/en/product/jalas-fx2-insoles/18326

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in