2013-11-11, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Okej, om du nu är hans ställföreträdare så kan du ju svara på varför han skrev: ...Jag har kört vägen från Övre Röra, där hon borde befunnit sig för att matcha fordonsförfrågan. Där går inte att prata i telefonen i för det är täckningsbrist, samtalen bryts...
Min mätning visar att det han påstår är sant, det går inte att prata i telefonen för det är täckningsbrist, samtalen bryts.
Citera
2013-11-11, 20:11
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Min mätning visar att det han påstår är sant, det går inte att prata i telefonen för det är täckningsbrist, samtalen bryts.
Beroende på vilken operatör / telefon och vilken bil man kör ?
Även vilken tid detta gjordes ( allt byggs ut med bättre master med tiden osv)
Citera
2013-11-11, 20:17
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis har fått ut namn på ägarna till fordonsförfrågningar, och har de kontaktat ägaren till en SAAB från Hagfors - E-B-K-B ?
Det borde vara en enkel uppgift för polis att kolla upp killen och fråga om han hade några suspekta planer att besöka Stenungsund eller om han har någon kontakt med kretsen kring F.S och hans tjej.

Polis har namnet på ägaren så vad väntar de på..3 år har redan gått sen mordet.
Vad är det som säger att de inte redan gjort det?
Citera
2013-11-11, 20:19
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Spännande. Jag har två lurar med mig nu. Det är f ö ett jäkla jobb att byta SIM i dem. Dessutom, om man har flera nummer och vill att folk ska kunna ringa hela tiden så måste man ha en lur till varje SIM. Hur förklarar du att polisen inte kollat det nummer som mamman ringt två samtal till?
Det finns mobiler med plats för 2 simkort!
Citera
2013-11-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det finns mobiler med plats för 2 simkort!

Ja, förvisso gör det det.

Och att byta SIM går blixtsnabbt med bara lite övning...
Citera
2013-11-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, GM har troligen förstört den.

Han har i alla fall övat på att förstöra innan, där är vi överens.
Citat:
Han (FS) tog Gunillas mobil och tog ut sim-kortet och bröt sönder det. Sedan slog han henne, hon kan tänka sig att det var en örfil. Gunilla ringde då sin lillasyster från den fasta telefonen(bärbar). Fredrik tog då den bärbara telefonen och gjorde sönder den också
Citera
2013-11-11, 20:29
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, förvisso gör det det.

Och att byta SIM går blixtsnabbt med bara lite övning...

Ahh... Hade Marina en sådan? För jag vet bara de andra två som redovisas i FUP.
Citera
2013-11-11, 20:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du hade alltså inte en aning om Marina har en mobil kopplad till numret eller inte ?

Vad tror du rätten tror om mamma L ringt numret, och en annan källa säger att M använder telefonen OCH den inte är undersökt av Polisen ?
Jag har ingen aning om hur den är använd vid tidpunkten, och det verkar inte Polisen ha heller.
Är telefonen inte utredd så står dörren på vid gavel för en alt.GM.

Åklagaren har en tuff uppförsbacke i rätten.
Det gick inte så vidare bra förra gången du uttalade dig om hur det skulle bli:

"Den fest som är över kl.8:45 idag är ett fåtal rättshaveristers möjlighet att hänga ut en friad man. Tråden kommer stängas relativt fort efter beskedet hoppas jag.
Och förhoppningsvis kommer en Cold Case tråd få öppna så småningom"

Bidde inte riktigt så, va?

Och sen det här mobiltjafset som pågår kommer inte att förändra någonting hur mycket du
eller snillet "Hercule Poirot" än har kört och mätt i aktuella området: FS hamnar obevekligen
inom lås och bom den här gången.
Saken är biff. Karljäveln är rökt. Rättvisa blir skipad. Det finns inget utrymme för en
alternativ gärningsman utom i vissa tramspellars fantasi.
Marinas mördare har gått fri och ostraffad länge nog nu. Frid över hennes minne.
Och frid blir kommen också till hennes nära och kära i och med den fällande domen som
kommer inom den allra närmaste framtiden.

Ingen behöver bekymra sig över att fel man plockades in för det är icke fallet.
Det finns ingen orättvisa i att döma rätt man för den illgärning som begåtts mot
en medmänniska. Mord ska aldrig löna sig.
Rättssäkerheten får inte stryka på foten i specifika ärendet, därtill är indiciekedjan avseende
vederbörandes skuld alldeles för påtaglig och stabil.
Man ska inte kunna ljuga och tiga sig ifrån sin skuld.
En människa med samvete och hjärta hade erkänt vad han gjort sig skyldig till och tagit sitt
straff som en rakryggad man.

Men här finns varken samvete eller hjärta eller rakrygghet.
Här framträder bara idel feghet och uselhet.

Nu stundar emellertid sanningens ögonblick. Nu är det dags att sona sitt hemska brott för
en viss fladdrig herre. Nu är det kört och väl är det.
Citera
2013-11-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ahh... Hade Marina en sådan? För jag vet bara de andra två som redovisas i FUP.

Okänt härifrån sett. Och ointressant för sakfrågan vad gäller "mobilandet".

HD och nu HR kommer inte att vara mottagligt för mobiltrollande, heller.

I resningsbeslutet framgår vilket mobilande som kommer att spela roll för FS öde, alltså det fängelsestraff han kommer att få för mord.

Bara att läsa...

Som HR redan gjort. Flera gånger.
Citera
2013-11-11, 22:11
Medlem
Den fördjupade analysen av mobildata är gjord, finns det en ny FUP med detta innehåll? Eller är det den gamla som trådskrivarna diskuterar kring?
Citera
2013-11-11, 22:17
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Du borde inte slutat med medicineringen då hade ditt första inlägg kanske inte innehållit sån där skit.
På vilket sätt bidrog inte MJ till samhället? Vart går gränsen för när man får skylla sig själv om man blir skjuten?

Skrev jag att Marina inte var bidragande medlem av samhället? Läs om och läs rätt. Den som tar risker har sig själv att skylla. Hon tog en risk genom att ha missbrukaren kvar i huset tillsammans med skjutvapen. Var man och kvinna bär i stort ansvaret för sitt eget liv.
Citera
2013-11-11, 22:19
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Den fördjupade analysen av mobildata är gjord, finns det en ny FUP med detta innehåll? Eller är det den gamla som trådskrivarna diskuterar kring?

Det finns ett dokument som tillställts Högsta domstolen. Detta dokument sägs visa att Marina inte hade några kontakter den ödesdigra dagen. Där finns inte Marinas firmamobil redovisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in