2013-11-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, en människas luktsensorer täcker en yta stort som ett frimärke, motsvarande på en hund är ytan av en fotbollsplan, luktcellerna är fler och får plats därför att där de sitter är det mycket veck, ytan blir större. Du har hört rätt men skriver lite tokigt.

OK. Men vi menar samma sak. Mig veterligen finns det inget tekniskt instrument som slår en hundnäsa.

Sedan kan jag som amatör tycka att hundförarens kroppspråk är lite för övertydligt.
Citera
2013-11-11, 22:18
Medlem
Citat:
Var fanns den plastsäcken, vem såg den och när?

Orkar inte leta nu. Men jag minns den observationen tydligt. Särskilt när den inte senare nämndes.

Måste varit söken i början.
Citera
2013-11-11, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Orkar inte leta nu. Men jag minns den observationen tydligt. Särskilt när den inte senare nämndes.

Måste varit söken i början.

Hm, men var det i huset eller, något måste du ju minnas?
Citera
2013-11-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tycker att det är ganska klart att den här trådens synnerligen stora intresse för MB har AN:s kackerlackskommentarer om VB som yttersta ursprung. Hade AN givit sjutton i att skriva dumheter på Facebook, hade "karatetränarspåret" blivit betydligt svalare i den här tråden. Plus då den här bedrövliga tendensen till motivteoretiserande som oftast är orsakat av att ha läst och tittat på alldeles för mycket deckare, och att ha följt för få IRL-utredningar.

Ja snart är visst hela Boden delaktig i en konspiration för att få KJ fälld och MB gå fri, polisen, tidningen är korrupt, HA står bakom MB och sen alla släktingar som har slakteri, jobbar på taxin och gud vet allt. Han måste verkligen vara nåt alldeles extra den karln som har så många bakom sig.

Rena rama maffia-... komedin
Citera
2013-11-11, 22:26
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med tanke på att Guds existens trots otaliga försök under x antal tusen år ännu inte har bevisats, torde oron för Rättens Ordförande både vara mer befogad och påtagligt mycket större ..

Du kanske ironiserar, men syndastraff är ett begrepp som lever i religiösa kretsar. Strängt kristna får stark ångest om de misslyckas med att följa budorden. "Du skall icke dräpa..." med mera. KJ är kanske räddare för Guds vrede än för tingsrättsdomen?
Citera
2013-11-11, 22:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vem vet vilka kläder KJ haft? Bara KJ antagligen... Eller?

KJ hadde hjälp (från kommunen LL? någonting) 3 gånger i veckan till diverse som ska ordnas i ett hemm som han inte klararde av själv, idet borde ingå tvätt + att dessa hjälpare såg KJ 3 gånger i veckan och därför borde kunna ange vad han gik i för kläde särskilt imo han ifölge FUP gik i samma kläde i upp till veckor utan at byta
Desutom samla inn info ang kläder i förhör av vänner och familj.
Citera
2013-11-11, 22:28
Medlem
Citat:
Men om jag inte missminner mig totalt så har man tidigare observerat en svart plastsäck i samma lokal. Som syntes tom. Då letade man efter en Hel kropp. Varför man inte brydde sig om den.

Sedan "försvinner" den svarta plastpåsen (har inte hört att den nämnts), och benen ställs upp lite "provocerande" tydligt mot väggen. Kanske låg dom tidigare i plastpåsen, men då upptäcktes dom inte.

Plastsäcken hade nog också försvunnit i denne betraktarens öga, men två VITA ben?

Var finns det att benen stått upp, att ben stod upp är bara svammel och för några blivit en trådsanning, läs FUP'en ordentligt.
Sen är enda ljusinsläpp i rummet just detta sönderslagna fönster.
Vittnet som den 10'e ordentligt tittade in var tvungen att tända ficklampa (el liknande) för att se fullt ut åt hörnen vänster samt höger i rummet,

Det finns även en filmsnutt (media) där man dag efter man släppt avspärrningarna av huset gjorde reportage. Där säger reportern tydligt att det är väldigt mörkt i lokalen och för att se så hade han kamerabelysningen som hjälp.
Citera
2013-11-11, 22:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Kan inte klandra dem för att de försöker, men när man kan knacka hål på det där alibit bara utifrån att läsa innantill i FUP, då är det fan inte mycket värt.

Vi kan ta några exempel, där det framgår att KJ INTE sitter i pappas knä hela denna period:

Den 19:e, kl 02:49 Niklas S ringer ett kort samtal till KJ och KJ susar iväg genom natten för att köra hem en full Niklas. (1334)

Den 19:e, kl 11:53. Pappan ringer KJ.

Den 19:e, kl 13:54. Pappan ringer KJ.

Den 20:e, kl 04:26. Pappa Jonny ringer till KJ mitt i natten. Var är KJ då?

Den 20:e, kl 04:33: KJ:s kort är iväg och handlar på Statoil på Garnisonsgatan.

Den 20:e, kl 07:01 . Mamma ringer KJ medan pappan "är på jobbet och planerar
för ett jobb i Norge.” (1151)

Den 20:e, kl 12:51. Pappan ringer KJ.

Så vida man inte antar att familjen Johansson har ett så stort hus att de faktiskt måste ringa till varandra även om de bara befinner sig i olika rum, så kommer man till slutsatsen att pappa Jonny inte har haft uppsikt över KJ hela denna tid - speciellt inte på nätterna!

Ja, detta andas ren desperation från försvarets sida. Man får hoppas att åklagarna har tidslinjen klar för sig i detalj. Om inte annat misstänker jag att den pålästa EMF har det. Jag tror det här kan bli ett obehagligt förhör för fadern om han försöker påstå saker som svär emot det som går att utläsa ur FUP. Dessutom vittnar han ju inte under ed och det kan jag garantera att rätten kommer att ta hänsyn till när man bedömer hans trovärdighet.

Tilläggas kan till listan ovan att mellan kl 17.37 lördagen den 18:e (då han ringer ett mycket kort samtal till sin pappa) och fram till måndagen den 20:e kl 12:56 (då han besvarar ett SMS) så initierar KJ inga kontakter själv av något slag via sin telefon. Som det konstateras i FUP:en så är framför allt söndagen starkt avvikande. Jag har själv gått igenom hela mobilkartläggningen i FUP:en en gång till och kan konstatera att inte en enda dag mellan den 3 maj och 18:e maj inträffar det att Kristoffer själv inte ringer åtminstone ett par samtal och/eller skickar SMS.
Citera
2013-11-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tycker att det är ganska klart att den här trådens synnerligen stora intresse för MB har AN:s kackerlackskommentarer om VB som yttersta ursprung. Hade AN givit sjutton i att skriva dumheter på Facebook, hade "karatetränarspåret" blivit betydligt svalare i den här tråden. Plus då den här bedrövliga tendensen till motivteoretiserande som oftast är orsakat av att ha läst och tittat på alldeles för mycket deckare, och att ha följt för få IRL-utredningar.

Jag tror faktiskt inte att det förhåller sig så.

Det hänger inte på AN:s uttalande (även om det i sig inte var ett plus i kanten), snarast om de fakta och hans karaktär som blottlagts.

Det räcker ganska långt att bara läsa igenom Fup:en ett par gånger.
Citera
2013-11-11, 22:35
Medlem
Citat:
Hm, men var det i huset eller, något måste du ju minnas?

Ja, det var i "Gula huset".
Citera
2013-11-11, 22:39
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte att det förhåller sig så.

Det hänger inte på AN:s uttalande (även om det i sig inte var ett plus i kanten), snarast om de fakta och hans karaktär som blottlagts.

Det räcker ganska långt att bara läsa igenom Fup:en ett par gånger.

MB har för vana att låta munnen gå, han borde tänka över sitt sätt att bete sig mot kvinnor. Han är en stor buffel, och VB var inte den enda som ville skvallra för AN. Det ville Camilla. Det ville A Flygare.

Vad katten är det som gör att behovet av att skvallra kommer fram när MB trampar på människor? De verkar alla reagera på samma sätt. "Vi går till AN..."

C lever, det gör AF med. Detta talar för att MB nöjer sig att skita ned människor med ord, men att C påstår att MB lappade till hennes son är naturligtvis illa, men vi vet inte vad som hände. Hon kände sig kränkt. MB är karatetränare, och utförde kanske några grepp som C inte uppskattade, sonen kanske inte fajtades schysst? MB satte kanske gossen på plats, välbehövligt, en gosse som verkar sakna en stadigvarande far. Han kanske gjorde sonen en tjänst? Den här situationen vet vi faktiskt inte helt hur den gick till. MB kanske ändå är bättre som tränare/ungdomsledare?

Att MB vill lämna AN, men inte kan, verkar uppenbart. Häradsbetäckandet kan rent av mest vara ett sätt att fly ett stendött äktenskap. Alla par har det inte roligt i sängkammaren, det kan finnas många orsaker till det. Att MB slår sin fru är naturligtvis helt fel, så efter den här cirkusen får man hoppas att paret går skilda vägar, så slipper de vara så aggressiva mot människor som korsar deras väg.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-11 kl. 22:42.
Citera
2013-11-11, 22:39
Medlem
[quote=ToZon|4609 .[/QUOTE]

Och i vilken position fanns dom då? På golvet i en hög? Eller ...

Upplys mig gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in