2013-11-10, 08:02
Medlem
hundsatans avatar
Jag kollade in ett program på finska YLE angående vaccination och blev förskräckt över hur djävla urbota dum denna eminenta skitpratare var.
http://arenan.yle.fi/tv/2050026

Varför får en bortkommen människa som detta utrymme i ett program på tv som kan ses av en massa lättpåverkade stackare. Man såg på Läkaren som representerade förnuftet att han redan från början konstaterat att det inte går att tala förnuft med denna konspiratör.
Citera
2013-11-10, 10:21
Medlem
hundsatans avatar
Jag undrar om Linda och hennes kumpaner tar sitt ansvar sen när folk börjar insjukna i polio och liknande?
Citera
2013-11-10, 10:40
Medlem
Gahlsters avatar
Inte för att jag gjort någon djupare dykning angående detta vaccinet men jag har hört från en bekants läkare, via denna bekant, att det inte alls är så bra som det framställs i reklamen som sändes här i Sverige. Detta fick denna bekant att med sin fru besluta att detta vaccin inte var tillräckligt bra för att låta deras dotter ta det. Till sak hör att de inte är fientligt inställda till vaccin i övrigt.

Så det kanske finns en del om det som borde grävas upp så det kom till ytan och kunde granskas.
Citera
2013-11-10, 10:55
Medlem
hundsatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Inte för att jag gjort någon djupare dykning angående detta vaccinet men jag har hört från en bekants läkare, via denna bekant, att det inte alls är så bra som det framställs i reklamen som sändes här i Sverige. Detta fick denna bekant att med sin fru besluta att detta vaccin inte var tillräckligt bra för att låta deras dotter ta det. Till sak hör att de inte är fientligt inställda till vaccin i övrigt.

Så det kanske finns en del om det som borde grävas upp så det kom till ytan och kunde granskas.

Kritisk ja, men att totalt förneka att vaccination fungerar och att det inte finns någon vetenskap som bevisar dess funktionalitet är lite i överkant.
Varför sprida ett sånt budskap Linda?
Citera
2013-11-10, 11:40
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundsatan
Kritisk ja, men att totalt förneka att vaccination fungerar och att det inte finns någon vetenskap som bevisar dess funktionalitet är lite i överkant.

Absolut.

Tog inte med den sista meningen för jag orkar inte se hela klippet och är därför inte beredd att skriva under på den.
Citera
2013-11-11, 21:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Jo denna kärring Linda Karlström är inte vilken idiot som helst utan fanatiskt engagerad vaccinmotståndare. Hon och en fitta till driver en vaccinhatarblogg som jag inte bjuder på att länka till här och där tas upp de gamla vanliga lögnerna för att snacka skit om effektiv medicin som egentligen är något av det bästa som hänt mänskligheten. Sorgligt som fan.

En galenskap kommer sällan ensam och vi kommer väl ihåg miljöpartisten Pernilla Hagberg i Vingåker som gick helt bananas med sin tro på chemtrails. Se http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.1554491

I kommentarsfältet kan vi läsa detta:

Linda Karlström (Ej registrerad) 20 sep 2012 21:41

Heja Pernilla! Äntligen en politiker som inte är rädd för att titta bakom skynket! Stå på dig kloka och starka kvinna, du har många bakom dig. Som vanligt är det dock de tomma tunnorna som skramlar mest. Strunta i dem och fortsätt ditt viktiga arbete!

Tror ni inte det är den Linda Karlström? Jo det är det, hon har även skrivit på en namninsamling mot de icke existerande kemstrimmorna: http://www.namninsamling.com/site/get.asp?chemtrail2012

Alltså, foliehatt 100 %. 100 % idiot.
Citera
2013-11-11, 21:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster

Sändes det verkligen reklam för pandemrix i Sverige? Säger inte att du har fel men jag kan inte minnas eller hitta någon sån reklam.
Eller är det nåt annat vaccin ni pratar om, har inte orkat ladda ner yle-appen...

Edit: insåg nu att ni talar om gardasil, men jag har å andra sidan inte sett reklamfilm för det heller. Så frågan får stå kvar, har de verkligen visat reklamfilm för gardasil i Sverige?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-11-11 kl. 21:45.
Citera
2013-11-11, 22:02
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sändes det verkligen reklam för pandemrix i Sverige? Säger inte att du har fel men jag kan inte minnas eller hitta någon sån reklam.
Eller är det nåt annat vaccin ni pratar om, har inte orkat ladda ner yle-appen...

Edit: insåg nu att ni talar om gardasil, men jag har å andra sidan inte sett reklamfilm för det heller. Så frågan får stå kvar, har de verkligen visat reklamfilm för gardasil i Sverige?
Film vet jag inte men det har gjorts reklam för Gardasil i Sverige ja. Från början ingick det ju inte i det allmänna vaccinationsprogrammet utan man fick betala det direkt ur egen ficka om man ville ha det oavsett ålder. Nu ingår det i programmet varför behovet av reklam minskat drastiskt.

Sen är det ju inget fel att göra reklam för en bra medicin, jag har inte sett någon uppröras över reklamen för AC3 mot analklåda och det borde väl vara en något mindre angelägen bekämpning än livmoderhalscancer.
Citera
2013-11-11, 22:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Ja på tv4 och Tv6 bland annat, en av scenerna i reklamen är en mamma och dotter i en bil, dottern spanar in en kille och mamman gör en min, så där koppling kunde ju vart Rfsu, bris eller telia!

Den gjordes inför att man började vaccinera inom vissa landsting för ett par år sedan. Kalla fakta hade ett program om hur dåligt det skulle vara som sedan medierna i P1 visade var dåligt underbyggt av Kalla fakta.

Kontentan är att den långsiktiga nyttan har vi för lite fakta på för att se om det är effektivt men inga påvisade biverkningar där man inte uteslutit andra orsaker.

Edit: Jäkla skunk hann före
Citera
2013-11-11, 22:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja på tv4 och Tv6 bland annat, en av scenerna i reklamen är en mamma och dotter i en bil, dottern spanar in en kille och mamman gör en min, så där koppling kunde ju vart Rfsu, bris eller telia!

Den gjordes inför att man började vaccinera inom vissa landsting för ett par år sedan. Kalla fakta hade ett program om hur dåligt det skulle vara som sedan medierna i P1 visade var dåligt underbyggt av Kalla fakta.

Kontentan är att den långsiktiga nyttan har vi för lite fakta på för att se om det är effektivt men inga påvisade biverkningar där man inte uteslutit andra orsaker.

Edit: Jäkla skunk hann före
För lite fakta? Hm, det dör tjejer varje dag medan vi funderar över om skyddet är 65- eller 70-procentigt. Enligt http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2144 kan Pandemrix förebygga c:a 70 % av livmoderhalscancerfallen. Nära 100 % skydd mot de HPV-typer som ingår i vaccinet men så finns det några som inte är med.

70 % skydd alltså vid oförändrad smittexponering men med bred vaccinationsgrad kan reduktionen av både incidens och mortalitet bli mycket högre än så tack vare s.k. flockimmunitet.
Citera
2013-11-11, 23:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För lite fakta? Hm, det dör tjejer varje dag medan vi funderar över om skyddet är 65- eller 70-procentigt. Enligt http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2144 kan Pandemrix förebygga c:a 70 % av livmoderhalscancerfallen. Nära 100 % skydd mot de HPV-typer som ingår i vaccinet men så finns det några som inte är med.

70 % skydd alltså vid oförändrad smittexponering men med bred vaccinationsgrad kan reduktionen av både incidens och mortalitet bli mycket högre än så tack vare s.k. flockimmunitet.

Vi är nog egentligen överens, vad jag syftade på är att vi idag vad jag vet inte har någon studie på hur länge skyddet räcker för en kvinna, vilket är det jag sett som det de seriösa kritikerna har pekat på. Nu hann jag inte läsa din länk och den kanske ger mig svar på tal på den punkten så det får bli en intressant läsning oavsett, tack för den!
Citera
2013-11-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Garrdasil menar du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in