2013-11-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Är det ingen som läser mina inlägg eller? Skruva upp burken på en Saphir i mellanbrunt så ser du ju själv att den INTE kommer vara ett bättre alternativ än ljusbrun om man vill behålla originalfärgen på Coniston. Den här kängan använder jag mellanbrunt till och krämen är fan snudd på för mörk: http://imgur.com/a/gQGEB#0

Jodå, jag har mycket väl läst dina inlägg. Jag ville bara höra fler åsikter och tankar. Jag litar på dig i alla fall och beställer ljusbrun nu. Tack!
Citera
2013-11-11, 20:13
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Är det ingen som läser mina inlägg eller? Skruva upp burken på en Saphir i mellanbrunt så ser du ju själv att den INTE kommer vara ett bättre alternativ än ljusbrun om man vill behålla originalfärgen på Coniston. Den här kängan använder jag mellanbrunt till och krämen är fan snudd på för mörk: http://imgur.com/a/gQGEB#0

Jag läser allt du skriver! Jag lovar!!
Citera
2013-11-11, 20:31
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Har du köpt någon skokräm än till dina Coniston, eller använder du samma som du använder till dina Loake? Mellanbrun känns ju närmare.
Skall beställa strax tänkte jag. Jag kör också på ljusbrun som rekommenderats i tråden
Citera
2013-11-11, 20:37
Medlem
Dr.Funkes avatar
Citat:
Å andra sidan använder jag mellanbrun till mina Coniston och har kvar originalfärgen. Kan tilläggas att jag körde med ljusbrun tidigare men tycker att skorna får lite mera djup av mellanbrun.
Citera
2013-11-11, 21:07
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Jag läser allt du skriver! Jag lovar!!

Jo, fast nu tänkte jag mer på de närmast berörda parterna. Att du har stenkoll på varenda litet tecken som skrivs i tråden tar jag ju för givet redan.

Annars tycker jag mig ha identifierat ett symtom i forumet, att man ställer en fråga (av typen: "vad tycker herrarna om X?") med till synes öppet sinne, men i själva verket söker man bara medhåll och ryggdunkar och om man inte får det så blir man tvär och sur. Men så kanske det har varit i alla tider...
Citera
2013-11-11, 21:20
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Väntar på mina Galways grupp-MTO (dark oak/mink suede), som enligt utsago ska anlända i slutet på november.

Ja just det ja. Jag har sett att vissa på SF har fått Galways i DOAK/mink levererade den senaste tiden. Men det kanske inte är samma MTO?

Citat:
Jo, fast nu tänkte jag mer på de närmast berörda parterna. Att du har stenkoll på varenda litet tecken som skrivs i tråden tar jag ju för givet redan.

Annars tycker jag mig ha identifierat ett symtom i forumet, att man ställer en fråga (av typen: "vad tycker herrarna om X?") med till synes öppet sinne, men i själva verket söker man bara medhåll och ryggdunkar och om man inte får det så blir man tvär och sur. Men så kanske det har varit i alla tider...

Jo, det kan nog ligga något i det. Tyvärr.
Citera
2013-11-11, 21:37
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Skulle inte säga att det är något specifikt för KSoE, det är snarare ett syndrom bland folk i allmänhet.
Citera
2013-11-11, 21:40
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazsy
Jag beställde mitt par från Herring Shoes: www.herringshoes.co.uk
Bra priser och blixtsnabba leveranser.
Tack, ser lovande ut.
Citera
2013-11-11, 21:40
Medlem
"ögonblicksbild" AS Radwell

Ovanlädret är hatchgrain från Horween men fångas knappt av mobilkameran. Skoaktiebolaget fick nyligen in en motsvarande känga och deras produktbilder gör färgen rättvisa.
Citera
2013-11-11, 21:43
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Citat:
Ja just det ja. Jag har sett att vissa på SF har fått Galways i DOAK/mink levererade den senaste tiden. Men det kanske inte är samma MTO?

Jo, det kan nog ligga något i det. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Skulle inte säga att det är något specifikt för KSoE, det är snarare ett syndrom bland folk i allmänhet.

Sådär är väl de flesta här lite till mans. Jag vill minnas en fråga jag ställde om något jag inte har en aning om (antennförstärkare till TVn) och hade givetvis för-Googlat. Besvikelsen var stor när jag inte alls fick de svar jag hade väntat mig och istället för att godta detta försökte jag gå i polemik (vilket inte gick alls).
Citera
2013-11-11, 21:44
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Äh, nu får det vara nog med hårklyverier och metadiskussioner på ett tag. Åter till skorna och framåtandan!

Hur ser det ut för er framöver? Har ni några beställningar/MTO:er/planerade inköp eller annat kul att se fram emot och få oss andra att dregla lite över? Jag behöver inspiration när vädret tydligen har iklätt sig sin novemberskrud på riktigt...

Pörr: Hur går det egentligen med dina nyköpta och förhållandevis "stekiga" Santonis? Har du fått in dem i rotationen än?

Jodå, jag steker på i dem. Nej, för tillfället går det inte alls men det har ju med säsongen att göra. Att köpa ett par "vårskor" i början av september var kanske ingen jättebra idé, men jag tänker att till våren och till ett par benvita brallor kommer de göra succé.
Citera
2013-11-11, 21:50
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
"ögonblicksbild" AS Radwell

Ovanlädret är hatchgrain från Horween men fångas knappt av mobilkameran. Skoaktiebolaget fick nyligen in en motsvarande känga och deras produktbilder gör färgen rättvisa.

Grymt fina! Tycker att med tanke på den finare ekgarvade sulan och midjan att Radwell är ett bättre köp, och håller också dennes läst lite före Simpson. Har du märkt av något med att färgen släpper när du lägger på kräm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in