2013-11-11, 17:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Guds ord finns bakom det, ja. Det står i Bibeln att i början fanns Ordet, och Ordet skapade allt.

Varje gång du säger ett ord så antar du Guds existens, eftersom du antar att orden är sanna, och att de betyder samma sak som de betydde för 5 minuter sedan. Så du kan inte ens skriva ett inlägg utan att anta Guds existens.

Haha, du har ju gått och blivit Död o Återfödd jr.
Allt som är sanning är inte Gud, ge dig.
Citera
2013-11-11, 19:19
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Guds ord finns bakom det, ja. Det står i Bibeln att i början fanns Ordet, och Ordet skapade allt.

Varje gång du säger ett ord så antar du Guds existens, eftersom du antar att orden är sanna, och att de betyder samma sak som de betydde för 5 minuter sedan. Så du kan inte ens skriva ett inlägg utan att anta Guds existens.
Det var mig ett ovanligt naivt och lättjefullt försök att omskriva sanningarnas inneboende väsen. Det skulle isf betyda att vad som nedpräntats i bibeln borde följas, alla dessa skrönor och vendettor tagna ur människors frustrationer över sin okunskapliga vrede..

Var denna din förklaring ditt försök att sätta fingret på gud och sanning ? Det enda du gjorde var att säga: "det finns en bibel, sanningen är där i bibeln" ... en bok som dessutom är ihopfabulerad av människor som lärt sig skriva och pränta ner sina viljor och sin syn på liv och leverne.
Citera
2013-11-11, 19:51
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Citat:
Bevis förutsätter att det finns en absolut sanning, så när du frågar den frågan så förutsätter du redan att den Kristna världsbilden som du förnekar är sann, vilket visar att du egentligen vet att Gud finns, men du bara förnekar eller har förträngt det.
*Snyft*

Var ska man börja? Cirkelargument, trams, mer cirkelargument, ännu mer cirkelargument, strawmans och mera trams.
Citera
2013-11-11, 20:06
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Bevis förutsätter att det finns en absolut sanning, så när du frågar den frågan så förutsätter du redan att den Kristna världsbilden som du förnekar är sann, vilket visar att du egentligen vet att Gud finns, men du bara förnekar eller har förträngt det.

Om jag ifrågasätter Tomtens existens bevisar jag alltså dennes existens...
Citera
2013-11-11, 20:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski

Om jag ifrågasätter Tomtens existens bevisar jag alltså dennes existens...
Sant, men var inte bekymrad över det. Tomten bevisar dessutom objektivt sin existens varje år genom talrika julklappar.
Citera
2013-11-11, 20:15
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Sant, men var inte bekymrad över det. Tomten bevisar dessutom objektivt sin existens varje år genom talrika julklappar.

Ju mer jag tänker på detta ju fler möjligheter ser jag. Med denna princip kan jag bevisa vad som helst genom att ifrågasätta dess existens. Jag kommer aldrig mer ha fel!
Citera
2013-11-11, 20:20
Medlem
baylifes avatar
Elsy kör en klassiker, en stebe/DoÅ taktik, dvs. att låtsas som att folk inte har bemött argumenten. För du kommer väl ihåg vår förra diskussion kring detta Elsy?
Citera
2013-11-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Ju mer jag tänker på detta ju fler möjligheter ser jag. Med denna princip kan jag bevisa vad som helst genom att ifrågasätta dess existens. Jag kommer aldrig mer ha fel!
lol... du har inte riktigt hängt med i diskussionen, så du borde läsa de tidigare inläggen om du vill förstå vad vi pratar om. Poängen är att det är bara genom Gud som vi kan få absolut sanning, och därför förnekar ateister absolut sanning, och de säger att sanning är relativt och såna grejer, och sen kommer de med massa frågor om vart bevisen och logiken är, när de själva har förnekat bevis och existensen av logikens lagar, som är omöjliga enligt deras världsbild.

Jag orkar inte gå in närmare på det längre, men gör den här lilla testen på den här sidan om du vill förstå det bättre, och du kan också se bevis för Gud där: http://www.proofthatgodexists.org/
Citera
2013-11-11, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Egoism, desperation, brist på empati, rationaliseringar.. Nej, ingen ondska vad jag kan se.
Ondska finns inte, eller har jag missförstått dig?
Citera
2013-11-11, 21:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Bevis förutsätter att det finns en absolut sanning,

Nej.

Citat:
så när du frågar den frågan så förutsätter du redan att den Kristna världsbilden som du förnekar är sann,

Jag har redan bett dig visa att det finns absolut sanning MED gud. Men du verkar inte kunna göra det...

Citat:
vilket visar att du egentligen vet att Gud finns, men du bara förnekar eller har förträngt det.

Trams. Rapport igen.

Du "missade" förresten några frågor igen:

1. Hur vet du att det finns fri vilja öht?

2. Är inte gud allsmäktig, allvetande och med fri vilja själv?

3. Finns det fri vilja i himlen?

4. Hur kunde vi välja ondskan om den inte fanns förrän vi valde den? Du säger emot dig själv igen.
Citera
2013-11-11, 21:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Guds ord finns bakom det, ja.

Enligt dig ja. Jag vill fortfarande ha något mer.

Citat:
Det står i Bibeln att i början fanns Ordet, och Ordet skapade allt.

Du har fortfarande inte visat att det spelar någon roll vad bibeln säger.

Citat:

Hahahahaha det här var dagens dummaste. GRATTIS!
Citera
2013-11-11, 21:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
lol... du har inte riktigt hängt med i diskussionen, så du borde läsa de tidigare inläggen om du vill förstå vad vi pratar om.

Jag tror inte ens du förstår vad du pratar om när du rapar efter presuppositionalism-manualen.

Citat:
Poängen är att det är bara genom Gud som vi kan få absolut sanning,

Jag har bett dig visa detta ett flertalet ggr nu. När kommer det?

Citat:
och därför förnekar ateister absolut sanning, och de säger att sanning är relativt och såna grejer, och sen kommer de med massa frågor om vart bevisen och logiken är, när de själva har förnekat bevis och existensen av logikens lagar, som är omöjliga enligt deras världsbild.

Strawman och trams igen. Rapport.

Citat:
Jag orkar inte gå in närmare på det längre, men gör den här lilla testen på den här sidan om du vill förstå det bättre, och du kan också se bevis för Gud där: http://www.proofthatgodexists.org/

= "jag förstår inte vad jag pratar om man om du går in här kan du läsa vad personerna jag efterapar säger"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in