2013-02-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelskey
Hur fungerar saroten på social fobi/ångest?

Jag tror att jag har förbättrat mina sociala kunskaper lite sedan jag började med Saroten. Ångesten är definitivt mindre sedan jag började. Dock så har jag fortfarande riktiga skitdagar, så helt bra är det inte, även om det är bättre.
Citera
2013-02-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
För mig gick muntorrheten över på någon månad, men den var jobbig så länge den varade. Den finns salivstimulerande sugtabletter att köpa på apoteket.

Sexlusten är i det närmaste försvunnen, men det gör inte så mycket eftersom jag inte har någon partner...

Ja, muntorrheten har jag löst med tabletter från Apoteket. Sexlusten har jag ändå inte känt på länge så det påverkar mig inte så mycket. Men det är klart att jag hoppas på att träffa en dam nu när jag mår lite bättre igen
Citera
2013-03-27, 15:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Bumpar upp tråden litet grand och passar samtidigt på att fråga om någon här har tagit Saroten och tycker att den har funkat på ångest som är åt rädslohållet?
Citera
2013-03-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Bumpar upp tråden litet grand och passar samtidigt på att fråga om någon här har tagit Saroten och tycker att den har funkat på ångest som är åt rädslohållet?

Svaret är ja.

Stövel-Anders
Citera
2013-03-27, 16:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Svaret är ja.

Stövel-Anders

Tack för detta; undrar då vidare, om Du - för egen del - har möjlighet att sammankoppla denna effekt med en viss, eller vissa doser?

Undrar också om Du skulle bedöma att denna medicin är bättre eller sämre mot just rädslor, än vad Du finner Mirtazapin att vara?
Citera
2013-03-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Tack för detta; undrar då vidare, om Du - för egen del - har möjlighet att sammankoppla denna effekt med en viss, eller vissa doser?

Undrar också om Du skulle bedöma att denna medicin är bättre eller sämre mot just rädslor, än vad Du finner Mirtazapin att vara?

Saroten är en bra medicin, men biverkningarna är jobbiga. Lämplig dos är 30-50 mg till natten.
Mirtazapin är ett modernt läkemedel, som bara har fördelar gentemot Saroten.

Stövel-Anders
Citera
2013-05-06, 11:50
Bannlyst
Jag har själv utskrivet Saroten just nu mot nervsmärta, jag äter 50 mg just nu varje kväll men jag ska trappa upp till 75 mg lite senare. Jag har inte direkt märkt nåra biverkningar hittills förutom att jag är lite segare på morgonen. Men den biter väldigt bra mot smärtan vilket jag är väldigt nöjd med.

Men vad är egentligen dom värsta biverkningarna man kan få efter längre användande av Saroten?
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-05-06 kl. 11:55.
Citera
2013-05-23, 19:00
Medlem
jag äter saroten runt 7-8 tiden på kvällen för att få lättare att somna. jag tycker det funkar utmärkt. har inte känt några biverkningar alls.
Citera
2013-05-23, 19:11
Medlem
När jag testade 10mg för flera år sedan kunde jag inte sova över huvud taget. Blev trött och seg men det vart omöjligt att somna. Tog ej saroten för sömnen heller. När jag lade till 1 tablett theralen däremot sov jag mycket bra, blev mycket tröttare än av enbart theralen; vet inte varför saroten ensam gav den "sömnlösa" effekten men men.

Fick dock rejäla magbesvär efter 10 dagar så fick lägga av med den.
Citera
2013-05-23, 19:20
Medlem
Rompetrolls avatar
Jag har haft Saroten i närmare 20 år som förstärkare av annan medicin och till natten. Fått testa från 20 mg och sedan många år nu 75 mg.
Enda biverkning är muntorrhet. Och det är jättejobbigt.
Det är salivstimulerande tabletter och en vattenflaska med ständigt. Har upptäckt att en del halstabletter har effekt längre än de direkt salivstimulerande tabletterna från apoteket. Finns olika stimulerande och kanske bra att byta märke ibland. Finns nog någon munspray också.

Men trots alla hjälpmedel så sköt tänderna extra noggrant - liksom tandläkarkontroller!
Annars kan det bli dyrt hos tandläkaren.
Citera
2013-11-11, 18:39
Medlem
Ska börja med saroten nu mot ibs men vill hålla så låg dos som möjligt då jag inte tycker om psykmedeciner, tänkt börja med 10 mg kan man inte dricka alkohol då?
Citera
2013-11-28, 15:49
Medlem
]Ska börja med saroten nu mot ibs men vill hålla så låg dos som möjligt då jag inte tycker om psykmedeciner, tänkt börja med 10 mg kan man inte dricka alkohol då?

Jag äter också saroten mot IBS. När jag dricker alkohol så tar jag inte medicinen alls, gjorde det en gång och fick en riktig rövarfylla och långa minnesförluster. Det brukar jag aldrig få i andra fall så antar att det har med medicinen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in