2013-11-11, 12:00
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Det lät i och för sig ganska smart. Men tar det inte ganska lång tid? Och om du åker på moms/tull så landar det ändå på runt vad typ ahume och andra återförsäljare tar?

Kan verkligen inte bestämma mig. Har förövrigt googlat vidare på Bexley och det verkar inte helt hemskt, och man verkar få vad man betalar för. Lädret verkar vara i wholegrain, men tydligen av ganska dålig kvalitet och behövdes tydligen jobbas lite med.

Någon som har några bra tips på min första fråga eller råkar veta något om hur skor från Loding, Bexley mfl är?

De hade tyvärr inte min storlek inne så det skulle ta ca 4 veckor. Viktigt att notera är att ahume inte säljer Blaxland utan Comfort Craftsman, det har förts diskussioner här hur de två modellerna skiljer sig vilket jag inte orkar återberätta. Till saken igen, Blaxland har jag testat så jag är säker på min storlek och hur de sitter så av den anledningen köper jag just Blaxland.
Citera
2013-11-11, 12:24
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Vet inte om det kan vara till nån hjälp, men jag har 41F i F-läst och 41G i U-läst samt följande i andra tillverkares skor;
C&J 337 8UK
Carmina Rain 8UK
AS 109 8 UK
AS 87 7.5 UK
AS 99 8 UK, men på gränsen till 7.5
Alden Barrie 8.5 US
Alden Plaza 8.5 US
AE 8.5 US
Meermin Ama 8 UK

Jump the cliff!

Det låter som du är ett halvt nummer större än mig. Är F-vidd normal eller bredare? Jag är en klockrent E-vidd i CJ, EG och GG men har högt insteg.
Citera
2013-11-11, 13:08
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Det låter som du är ett halvt nummer större än mig. Är F-vidd normal eller bredare? Jag är en klockrent E-vidd i CJ, EG och GG men har högt insteg.

Isf låter det som att F och U (och för den delen även K) kommer att passa dig väl, eftersom alla "italienska" läster hos Vass är kända för att ha just högt insteg. F-vidd är normalbredd. Förvirrande, men så är det.
Citera
2013-11-11, 13:36
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Det lät i och för sig ganska smart. Men tar det inte ganska lång tid? Och om du åker på moms/tull så landar det ändå på runt vad typ ahume och andra återförsäljare tar?

Kan verkligen inte bestämma mig. Har förövrigt googlat vidare på Bexley och det verkar inte helt hemskt, och man verkar få vad man betalar för. Lädret verkar vara i wholegrain, men tydligen av ganska dålig kvalitet och behövdes tydligen jobbas lite med.

Någon som har några bra tips på min första fråga eller råkar veta något om hur skor från Loding, Bexley mfl är?

Jag köpte ett par kängor från bexley för ca 3 år sen som jag använt som beaters under varje höst/vinter, de har stått sig förvånansvärt bra!
Citera
2013-11-11, 15:14
Medlem
aoos avatar
Citat:
Hej, ni som alltid har så bra idéer, nu behöver jag lite hjälp.

Jag behöver ett par vinterskor men bor för närvarande i ett något varmare och regnigare klimat. Skorna kommer antagligen att användas som höst/senhöst-skor hemma i Sverige.

Jag har inte fallit för några snörskor utan är därför inne på chelseaboots, även om jag får rid-vibbar. Men jag vet verkligen inte vilka, tyvärr är budgeten begränsad och det blir inga rm williams, utan jag har väl 1500-2000 kronor att röra mig med (beror lite på vad), och jag hoppas det räcker till något helt ok. Gummisula är ett måste.

Har någon en bra idé? Eller finns det någon annan sko som hade passar mig bättre? Ett par grova derbys kanske räcker...?

Och hur är Bexley? Råkar nämligen ligga en sådan butik nära mig.

De här från Meermin tycker jag verkar bra för priset! Var sugen på ett par själv så jag råkar veta att de har ett par i strl 9.5 färdiga för leverans omgående!
Citera
2013-11-11, 15:43
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
De här från Meermin tycker jag verkar bra för priset! Var sugen på ett par själv så jag råkar veta att de har ett par i strl 9.5 färdiga för leverans omgående!

Om du menar deras chelsea-boots är ju de i mocka? Visst, det fungerar med impregnering och allt, men blir ju lite jobbigare.

Ska ut och klämma på lite skor imorgon, får se om jag hittar något schysst.
Citera
2013-11-11, 16:01
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Äh, nu får det vara nog med hårklyverier och metadiskussioner på ett tag. Åter till skorna och framåtandan!

Hur ser det ut för er framöver? Har ni några beställningar/MTO:er/planerade inköp eller annat kul att se fram emot och få oss andra att dregla lite över? Jag behöver inspiration när vädret tydligen har iklätt sig sin novemberskrud på riktigt...

Pörr: Hur går det egentligen med dina nyköpta och förhållandevis "stekiga" Santonis? Har du fått in dem i rotationen än?

Väntar på mina Galways grupp-MTO (dark oak/mink suede), som enligt utsago ska anlända i slutet på november.
Citera
2013-11-11, 16:16
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Om du menar deras chelsea-boots är ju de i mocka? Visst, det fungerar med impregnering och allt, men blir ju lite jobbigare.

Blir inte ett dugg jobbigare. Snarare tvärtom.
Citera
2013-11-11, 16:22
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Blir inte ett dugg jobbigare. Snarare tvärtom.

Instämmer helt. Mocka är mer lättskött, inte mindre.
Citera
2013-11-11, 17:55
Medlem
aoos avatar
Citat:

Oj, såg att jag glömde att lägga till länken. Men ja, jag menar de i mocka. Köpte precis ett par skor i mocka själv, impregnerade med denna: http://herrstil.se/product.html/impregnering---saphir?category_id=28
Och borstar av skorna efter användning. Har haft de någon vecka nu i varierande väder och det är inga problem!
Citera
2013-11-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Jag tycker att mina nya Coniston är lite mörkare än tan. De känns mer mellanbruna. På bilden är det ett par mellanbruna Loake Buckingham, ett par Coniston i tan och ett bält i tan. Rätt stor skillnad mellan bältet och C&J.

http://oi43.tinypic.com/n68ahc.jpg

Har du köpt någon skokräm än till dina Coniston, eller använder du samma som du använder till dina Loake? Mellanbrun känns ju närmare.
Citera
2013-11-11, 19:52
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Har du köpt någon skokräm än till dina Coniston, eller använder du samma som du använder till dina Loake? Mellanbrun känns ju närmare.

Är det ingen som läser mina inlägg eller? Skruva upp burken på en Saphir i mellanbrunt så ser du ju själv att den INTE kommer vara ett bättre alternativ än ljusbrun om man vill behålla originalfärgen på Coniston. Den här kängan använder jag mellanbrunt till och krämen är fan snudd på för mörk: http://imgur.com/a/gQGEB#0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in