2013-11-10, 18:56
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
Om du hänger på SF så har du kanske sett RogerP's OE i Gold museum. Är en rak rip-off av den, färgen undantaget. OE II utan brogueing. Vinglade länge mellan U och F; landade slutligen i F. Mer Lobb än Girling mao...Gjorde jag rätt? Hmm...

Ahh, ja de har jag sett. Riktigt fina är det! Men jag tror faktiskt att samma par i dark brown museum kommer bli ännu bättre. Bra val!

Det där med läst är alltid lika svårt och alltid lika ångestfyllt. Har du redan skor på F och U sedan tidigare? Jag vill minnas att jag sett ett par skor i oxblod på U från dig tidigare. Eller minns jag fel?

Citat:
Missade att svara på frågan om priset inser jag...Betalade €520 inkl trä.

Okej, men är det mer än vad du hade fått betala för "vanlig" calf?
Citera
2013-11-10, 19:05
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ahh, ja de har jag sett. Riktigt fina är det! Men jag tror faktiskt att samma par i dark brown museum kommer bli ännu bättre. Bra val!

Det där med läst är alltid lika svårt och alltid lika ångestfyllt. Har du redan skor på F och U sedan tidigare? Jag vill minnas att jag sett ett par skor i oxblod på U från dig tidigare. Eller minns jag fel?

Okej, men är det mer än vad du hade fått betala för "vanlig" calf?

Jag har en sko på vardera läst sen tidigare. Oxblood wholecut och en Belgrave parafras i snuff suede.
Gillar båda lästerna.

Om jag förstod rätt så kostar en standard RTW, tagen direkt från deras hemsida utan några ändringar €420. MTO och museum €520. Så inget extra för museum om man i alla fall ska betala för MTO-ändringar.
Citera
2013-11-10, 23:10
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Om du hänger på SF så har du kanske sett RogerP's OE i Gold museum. Är en rak rip-off av den, färgen undantaget. OE II utan brogueing. Vinglade länge mellan U och F; landade slutligen i F. Mer Lobb än Girling mao...Gjorde jag rätt? Hmm...

Bra köp! Satt förra veckan och tänkte göra precis samma sak, det enda som gjorde att jag inte la en beställning är att jag är osäker på min storlek. Äger inga Vass...än
Citera
2013-11-11, 01:14
Medlem
jonnizs avatar
Hej, ni som alltid har så bra idéer, nu behöver jag lite hjälp.

Jag behöver ett par vinterskor men bor för närvarande i ett något varmare och regnigare klimat. Skorna kommer antagligen att användas som höst/senhöst-skor hemma i Sverige.

Jag har inte fallit för några snörskor utan är därför inne på chelseaboots, även om jag får rid-vibbar. Men jag vet verkligen inte vilka, tyvärr är budgeten begränsad och det blir inga rm williams, utan jag har väl 1500-2000 kronor att röra mig med (beror lite på vad), och jag hoppas det räcker till något helt ok. Gummisula är ett måste.

Har någon en bra idé? Eller finns det någon annan sko som hade passar mig bättre? Ett par grova derbys kanske räcker...?

Och hur är Bexley? Råkar nämligen ligga en sådan butik nära mig.
Senast redigerad av jonniz 2013-11-11 kl. 01:18.
Citera
2013-11-11, 07:06
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Hej, ni som alltid har så bra idéer, nu behöver jag lite hjälp.

Jag behöver ett par vinterskor men bor för närvarande i ett något varmare och regnigare klimat. Skorna kommer antagligen att användas som höst/senhöst-skor hemma i Sverige.

Jag har inte fallit för några snörskor utan är därför inne på chelseaboots, även om jag får rid-vibbar. Men jag vet verkligen inte vilka, tyvärr är budgeten begränsad och det blir inga rm williams, utan jag har väl 1500-2000 kronor att röra mig med (beror lite på vad), och jag hoppas det räcker till något helt ok. Gummisula är ett måste.

Har någon en bra idé? Eller finns det någon annan sko som hade passar mig bättre? Ett par grova derbys kanske räcker...?

Och hur är Bexley? Råkar nämligen ligga en sådan butik nära mig.

Jag var också i behov av att utöka min höst/vinter-garderob och ville ha ett par RM Williams men att köpa i Sverige för 4k var uteslutet. Beställde för ett par dagar sedan ett par Blaxland i chestnut från https://www.aussiebushhats.com.au/catalog/index.php 2 065 sek betalade jag för skorna + frakt. Har inte fått dem ännu och kan inte utvärdera köpet men än så länge är det ett bra pris, och även om jag skulle åka på tull, moms och andra avgifter är det fortfarande en vinstaffär!
Citera
2013-11-11, 07:09
Medlem
Out-of-Steps avatar
En snabb fråga, kan man beställa Loake 1880 från någon engelsk webbsida?
Någon här lär ju känna till någon billig och tillförlitlig sådan. Fått för mitt att priser på bättre skor är mycket dyrare här i Sverige.
Citera
2013-11-11, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
En snabb fråga, kan man beställa Loake 1880 från någon engelsk webbsida?
Någon här lär ju känna till någon billig och tillförlitlig sådan. Fått för mitt att priser på bättre skor är mycket dyrare här i Sverige.

Jag beställde mitt par från Herring Shoes: www.herringshoes.co.uk
Bra priser och blixtsnabba leveranser.
Citera
2013-11-11, 07:44
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Bra köp! Satt förra veckan och tänkte göra precis samma sak, det enda som gjorde att jag inte la en beställning är att jag är osäker på min storlek. Äger inga Vass...än

Vet inte om det kan vara till nån hjälp, men jag har 41F i F-läst och 41G i U-läst samt följande i andra tillverkares skor;
C&J 337 8UK
Carmina Rain 8UK
AS 109 8 UK
AS 87 7.5 UK
AS 99 8 UK, men på gränsen till 7.5
Alden Barrie 8.5 US
Alden Plaza 8.5 US
AE 8.5 US
Meermin Ama 8 UK

Jump the cliff!
Citera
2013-11-11, 09:36
Medlem
Mr.Kekes avatar
Vill bara konstatera att fossingarna inte alls fryser (som befarat)efter 20 minuters promenad i -2 grader i centrala Göteborg. Skönt med lädersula i november
Citera
2013-11-11, 10:19
Medlem
RedCrabs avatar
Kanske detta är rätt forum, men var hittar jag butiker i Sverige som säljer skor för de som har breda fötter? Har en som jag köpte i USA och som fungerar super.
Citera
2013-11-11, 11:08
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Jag var också i behov av att utöka min höst/vinter-garderob och ville ha ett par RM Williams men att köpa i Sverige för 4k var uteslutet. Beställde för ett par dagar sedan ett par Blaxland i chestnut från https://www.aussiebushhats.com.au/catalog/index.php 2 065 sek betalade jag för skorna + frakt. Har inte fått dem ännu och kan inte utvärdera köpet men än så länge är det ett bra pris, och även om jag skulle åka på tull, moms och andra avgifter är det fortfarande en vinstaffär!

Det lät i och för sig ganska smart. Men tar det inte ganska lång tid? Och om du åker på moms/tull så landar det ändå på runt vad typ ahume och andra återförsäljare tar?

Kan verkligen inte bestämma mig. Har förövrigt googlat vidare på Bexley och det verkar inte helt hemskt, och man verkar få vad man betalar för. Lädret verkar vara i wholegrain, men tydligen av ganska dålig kvalitet och behövdes tydligen jobbas lite med.

Någon som har några bra tips på min första fråga eller råkar veta något om hur skor från Loding, Bexley mfl är?
Senast redigerad av jonniz 2013-11-11 kl. 11:28.
Citera
2013-11-11, 11:43
Medlem
Beställde just mitt tredje par kvalitetsskor, ett par Loake Pimlico. Sedan tidigare har jag C&J Hallam och Loake Aldwych. Det är ett fängslande nytt intresse man har skaffat sig.

I övrigt så skulle jag gärna vilja att det postades mer actionbilder. Dels så är det mer givande än en livlös produktbild, och dels så är det spännande att se hur folk matchar. Jag ska se till att bidra själv också mot slutet av veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in