Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är inget "bevis", det är ett cirkelargument som upställar en falsk dikotomi mellan positivistisk absolutism å ena sidan och kvasi-solipsism å andra.
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Fast du vet inte det, eftersom du tror inte på Gud, så du vet ingenting med säkerhet. Du kanske drömmer nu, och du bara tror att du svarade till mig.
Vilket var det jag skrev, och som du uppenbarligen inte förstår betydelsen av; det är bara såna som du och positivistiska materialister som insisterar på 'absolut sanning'. Men du kan ju ha det vanliga väderkvarnskriget mot dom, och lämna oss andra utanför den filosofiska sandlådan.
Att du sen förvillar dig in på kvasi-solipsism gör det inte bättre.
Citat:
Det är möjligt att jag bevisade Gud, men du är en ateist, så du kan inte veta om jag bevisade Gud eller inte, eftersom du vet ingenting med säkerhet.
Antingen absolut sanning eller ingen. Falsk dikotomi.
Citat:
Problemet är att du använder logik här nu igen, vilket motbevisar det du säger, eftersom du kan inte tro på logikens lagar som en ateist, eftersom logikens lagar är immateriella, och du tror bara på materia. Logikens lagar är också oföränderliga, vilket du inte kan tro på heller, eftersom du tror på ett universum som konstant förändras.
Ännu en strawman.