Okej okej, låt oss då försöka göra något av de här korslagda benen. Kan nån till att börja med tala om ifall själva arrangemanget efterhärmar någon specifik symbol i de här sammanhangen. Jag har själv noll intresse av allt ockult och gäspar käkarna ur led av skräckfilmer, så jag har ingenting att komma med här.
Vidare: Varför låg benen som de gjorde. Låt mig för en gångs skull vara lite wild&crazy och formulera alla teoretiskt tänkbara teorier jag kan komma på.
1. KJ har hemliga ockulta böjelser och låter det komma till uttryck i placeringen av benen
2. KJ tänker på något dunkelt vis att han ska göra något som får misstankarna åt något annat håll, ex.vis mot satanister, och lägger dem därför på detta vis. Eftersom förhörsledarna som det verkar aldrig tar upp frågan så får han ingen chans att själv lägga fram detta "spår"
3. Benen är inte "arrangerade" utan har bara lagts som de ligger utan någon särskild tanke. Ev. kan de ha lutats mot väggen och sen ramlat ner i denna position
4. En annan person/personer har gjort fyndet i gropen och av något makabert skäl beslutat sig för att transportera benen till huset och arrangera dem på detta vis.
5. Någon annan person eller personer är på något vis inblandad i mordet och har utfört själva "utplaceringen" och ev. även tidigare styckningen. Dessa personer har (ev) någon slags satanisk böjelse.
Den som vill kan givetvis lägga in "KJ är helt oskyldig"-scenarion om den vill. Jag tror dock inte på några planteringsteorier utan ser det fastställt att KJ som ett absolut minimum har transporterat den döda kroppen i sin bil.
Ingen av teorierna kan uteslutas helt på logiska grunder. Nr 4 och 5 framstår dock som väldigt osannolika. Nr 5 förutsätter i princip hemliga kontakter mellan KJ och någon annan (jag har svårt att se någon i hans airsoftgäng som kandidat till "hemlig satanist") som inte avsatt sig vare sig i hans facebook eller mobil. När skulle detta ha skett och hur skulle man ha kunnat planera något sånt här när det är offret som föreslår med kort varsel att hon ska komma på besök. Många invändningar reser sig.
Jag gillar inte teori #1 heller. Uppenbarligen har man inte hittat något av intresse åt det här hållet i hans dator och vad jag en tror om honom så har jag väldigt svårt att se att han skulle ha haft någon hemlig dator eller surfplatta som han suttit och gjort detta på helt separat och aldrig blandat ihop det. En surfplatta/dator som dessutom är försvunnen när det väl är dags att gripa honom. Det är inte omöjligt, men det är en långsökt teori.
#2 eller #3 får väl ändå ses som de mest sannolika utifrån vad vi känner till just nu. Det är fascinerande med "schlangar" hit och dit, men tills vidare är det en soppa som är bra mycket tunnare än den synnerligen tunna MB-soppan. Jag kan i vart fall föreställa mig en KJ som blir mer och mer pressad av att leva i det vaccum som uteblivna fynd av kroppen skapar hos honom. Till slut bestämmer han sig för att göra något som ska öka chanserna att ett fynd görs och det får bli en flytt av benen till huset. Exakt hur han tänker och känner här har jag ingen aning om, men det är möjligt att han då eller tidigare fått denna impuls om att få det att se ut som ett satanistdåd eller åtminstone ett dåd av någon okänd galning. Såvitt jag förstår utesluter inte läkaren att vissa hugg kan ha tillfogats efter döden. Kanske tänker han att han ska bättre på den "bilden" genom att lägga benen på ett konstigt vis.
Du menar han vissa här tror har styckat VB och planterat blodiga bevis i KJs bil? Dream on.
Eftersom man har gjort grundliga undersökningar runt KJ utan att hitta vare sig mordplats eller styckningsplats. Så borde man väl ha undersökt andra troliga platser för detta?
Det var inte samma ras. Men KJ har kanske tagit intryck av den där lucifersidan och andra personer som han känner. KJ har en koppling till de här busarna, det är jag övertygad om. De står över honom i hiearkin, han tar intryck och gör som de gör, själv eller tillsammans med dem.
Är det sant, har det kommit fram några bevis mot MB? Intressant.
Det finns väl skäl att misstänka MB likaväl som man misstänker KJ. Det märkliga är bara att man inte har undersökt MB. Med tanke på att bevisen mot KJ är så knapphändiga att det knappast räcker till en fällande dom, borde man ha arbetat på en bredare front. Om inte annat än för att avföra. Kommer inget erkännande så kommer vi att få leva i ovisshet om vad som har hänt.